Jump to content

Voorversterker gezocht

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Vind het zelf eigenlijk ook wat te veel. Alleen ben vandaag ook nog kringlopen afgeweest alleen daar ga ik echt niet meer naar toe. Wat een afzetters tegenwoordig.

DIN vind ik persoonlijk beter dan tulp alleen jammer van de verloopjes in het signaal

Vind het zelf eigenlijk ook wat te veel. Alleen ben vandaag ook nog kringlopen afgeweest alleen daar ga ik echt niet meer naar toe. Wat een afzetters tegenwoordig.

DIN vind ik persoonlijk beter dan tulp alleen jammer van de verloopjes in het signaal

Hoezo verloopje? Je kunt een kant-en-klare DIN naar cinch kabel kopen: >> linkje << Voor dat geld kun je 'm niet zelf maken... :D

Din, overspraak, brrr.

Eigenlijk zouden we allemaal Jack en XLR moeten kunnen gebruiken.

Enfin, ik zou die Quad lekker laten staan. Je vindt een NAD preampje voor minder geld dat het stiekem gewoon beter doet.

Die Quads zijn verouderd en vaak echt aan wat liefde toe. Design blijf ik leuk vinden, dat wel :)

Het blijft spannend...

Vooruit dan maar, langspeelplaat, in de herkansing:

deze vv is te scoren bij studioalkmaar:

parasound-pld-1100-preamplifier.jpg

Ze hebben er ook nog (twee!) eindbakken bij. Samen het de Driade's had dit een briljante set kunnen zijn.

Wil je echt voor een duppie op de eerste rang, dan heeft zwaard nog een Rotel RC970BX voor weinig, eventueel ook met twee eindbakjes van hetzelfde merk.

Maar ja, je zal de vlooienmarkten wel prefereren, zoekend naar jaren-70 zooi ;)

S_K je hebt toch je zin gekregen

Ik heb een NAD 1240 pre amp gekocht. Hij komt via de post mijn kant op. iut Friesland boppe !

@BellaVista : Die Denon is jaren 80 en de luidsprekers jaren 90, T'maakt mij eigenlijk geen potjandriedubbeltjes (van waar deze correctie ik wil zeggen F U C K uit ) al kwam het uit het jaar 0

Hee, een vriend van me plukte afgelopen zaterdag een NAD eindbak met Yamaha C6 pre van de rommelmarkt voor 5 euro.

Soms kun je ook gewoon stinkend geluk hebben ;D.

Achja, je moet er maar blij mee zijn, een NAD (Nat is beter) en een Jagaarja. Zelfs voor die

ach ja persoonlijk ervaringen. Leek mij wel eens leuk om te proberen. Zit nou ook niet echt te springen voor een 1200 van Denon.

Volgens mij heeft NAD wel een goede sound. Ach we zullen het zien het is maar even ter overbrugging.

Wat zijn je specifieke ervaringen met NAD ? Of ben je dan uren bezig met typen ?

Wat zijn je specifieke ervaringen met NAD ? Of ben je dan uren bezig met typen ?

Ik kan dan idd uuuuuuren bezig zijn met typen, maar kan het ook kort omschrijven. :lol:

Mijn familie had uit Zeeland kunnen kunen, en allemaal in klederdracht moeten lopen. "Ons bent zunig h

Ik hoop dat de oude kwaliteit dan wat beter is. Het leek mij klank matig gewoon geen verkeerde optie. Beter dan Denon Op Denon. In afwachting van een echte voorversterker met buisjes (moet er toch eens van komen, zit al zo lang met dit idee).

Als jij gelijk hebt is dit de slechtste koop ooit en kan ik mijn geld beter verbranden. Maar gevoelsmatig klopt het en ik weet niet waarom !

Had gewoon geen zin in 2 Denon's ben namelijk erg gevoelig voor schel hoog bij rock. (vind ik echt super irritant)

Het kan ook de verkeerde weg zijn, Ben nu weer hard aan het twijfelen alleen dit is echt weer zo'n inpuls aankoop van mij.

(...) Mijn ervaring, als doorgewinterd rocker, is dat Denon VV met Denon EV erg goed is voor rock, maar een mooie buizen, eventueel samen met V-fet VV is nog mooier daarvoor.

Als je het geld een keer hebt zou ik je zeker een Audio Research LS-1 aanraden... (gelul... gebazel... gezwam...)

Een b

@Spido: Ga je een keer mee voor een gehoortest? Ik ben wel benieuwd of jouw gehoor beter is dan dat van mij (15-23.000 Hz.).

Kunnen we mss combineren met het vergelijk tussen mijn speakers en die van jouw alterego.

Mvg. Miracle.

Doet me denken aan een uitspraak die ik gisteren hoorde:

Als je jong bent hoor je veel en weet je weinig,

als je oud bent hoor je weinig en weet je veel (of meer ;) )

Geldt natuurlijk niet voor jou, Miracle ;)

Ondanks dat dit enorm offtopic is moet ik wel even reageren op spido (wiens post ook offtopic is).

Iedereen zijn eigen muziek smaak. Maar moet jij nou echt altijd zo kort door de bocht reageren ?

Ik ga toch ook niet zeggen dat alle mensen die klassiek luisteren helemaal geen gehoor hebben ?

Vooral bij rock muziek gebeurd er zo veel tegelijk. Zeker als het een beetje goed gedrumd is zijn er zo veel verschillende geluidjes te horen. Vooral met rock muziek zijn goede werkgevers heel belangrijk.

Ik hoor tot 21.000 Hz (heb net nog even getest met tweeters van oude B&O'tjes) gelukkig maar wand ik was even bang dat mijn gehoor verloren ging. Gister liep ik namelijk de hele dag met een dof oor en harde piep in mijn rechter oor. Dit kwam doordat ik een fietsband iets te ver had opgepompt (met zo'n compressor) en die het begaf terwijl ik met mijn oor op 20 CM afstand was....

Om toch nog iets ontopic's te melden. Na de post van Mircle heb ik de NAD afbesteld. Had eigenlijk al een deal alleen had het geld nog niet niet overgemaakt.

Volgende week komt de verkoper van die THEL bij mij. Dan neemt hij die THEL mee en ook nog een paar zelfbouw buizen versterkertjes (ook chinese) die ik allemaal eens mag proberen. Denk niet dat de thel wat is maar ik zou hem wel een week mogen uitproberen.

Had eigenlijk al een deal alleen had het geld nog niet niet overgemaakt.
Dat is dan niet zo netjes. B)

Wat betreft de gehoorschade bij Rockmuziek; een tijdje terug een artikel gelezen over beroepsziekten bij de muzikanten van een symfonieorkest; gehoorschade is daar ook een groot probleem. Kun je jezelf ook het nodige afvragen bij hetgeen zij produceren.

Om nog maar even door te zoeken. Ik zit nu te twijfelen tussen een paar keuze's

Zeldzame pre van HK

Of een HK6600 als pre gebruiken en daarna sparen voor een echte voorversterker

Of een Denon pra 1500 (voor E130,-) of een Denon Pra1200 (voor E125,- )

En ja ik vind HK best wel een goed merk.... Zoals iedereen zijn ervaringen heeft zijn de mijne postief !