Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 En ja ik vind HK best wel een goed merk.... Zoals iedereen zijn ervaringen heeft zijn de mijne postief ! Beste LP inderdaad HK heeft goede spullen gemaakt nu vind ik het minder. Ik heb gisteren aan een student een HK6650R verkocht waar zegge en schrijven hooguit 3 krasjes op zaten en een haast nieuw ruikende AB voor maar 160€ Aardige jongen maar die had geen idee hoe goed alleen al de MC/MM phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 HK was in de jaren '70 en '80 beslist een topper. De Citation-reeks was erg goed, ik heb zelf een Citation Twelve eindversterker gehad omstreeks 1978-1982 en die klonk zeer veel beter als bijv. de Marantz eindversterkers uit die tijd. Later heb ik nog een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Die zijn zeker m.i. ook niet verkeerd Paul maar toch zou ik voor een wat jonger type gaan zoals de HK6650R die weer na de legendarische HK6300.....HK6900.... serie kwam. Daarna vond ik het minder... Dit i.v.m. schakelaars etc die gaan oxideren als je de versterker in een bepaalde stand NIET gebruikt Verder hoef je dan ook niet, de elco s te vervangen die waren in mijn exemplaar uit 1993 nog uitstekend. Kleine weetjes die m.i. een boel geld schelen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 Dat een merk nu rommel maakt betekend niet dat het vroeger in goed was. Mijn eerste echte versterker was een HK6300 en achteraf vond ik hem beter dan me vorige Marantz pm7001k.i ze hebben een lekkere sound. Had alleen net iets te weinig juce voor me driade's. Ik ga toch maar weer eens HK proberen. Ik kan een geintregreerde 6600 voor 125 krijgen. Dan gebruik ik hem 2 maand als voorversterker en daarna gewoon als geintregreerd. Ik heb toch nog een versterkertje nodig voor de slaapkamer. (kan de 6300 daarnaar toe en de 6600 bij de pc). In de 6300 zitten al alps potmeters dus de pre moet ook wel in orde zijn Als ik die pre voor E160,- kan krijgen doe ik dat. Vind het leuker dan nog een DENON. Probeer graag nieuwe merken. Ook al is de weergave van de poa2200 erg indrukwekkend Een leuke pre zal mijn retro set uit de 80's helemaal afmaken. Nu alleen nog een Flips CD-650 Speelt toch veel moderne dingetjes er uit. (de high end natuurlijk niet echt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 In de 6300 zitten al alps potmeters dus de pre moet ook wel in orde zijn Vind ik nogal kort door de bocht.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 LP ik vind 125 euro voor een HK6600 vrij duur..... koop een nieuwer exemplaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 Hij komt hem dan wel brengen. Wat is een goede prijs voor de voorversterker ? Als het moet kan ik er 200 voor neertellen. de 6900 is niet te betalen. De 6600 is dat nog wel. bij ''jan'' staat er een voor 160 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Hij komt hem dan wel brengen. Wat is een goede prijs voor de voorversterker ? Als het moet kan ik er 200 voor neertellen. Je moet het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Ik ben bang dat ik m'n hele cd collectieopnieuw moet gaan beluisteren. Wat een straf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 Ik moet snel even iets hebben. Dit omdat ik nu al 2 week op oude B&O'tjes luister. En ben wil nu eigenlijk toch ook weer goed met de driade's kunnen draaien. Omdat het 2 x mono is het volume alleen goed te krijgen op burenruzie hard (op 1/4 uur) De HK6650R is toch ongeveer uit de zelfde tijd ? Als ik e-maal een tijdelijk exemplaar heb kan ik wachten tot er iets met buizen voorbij komt. Ben nu gewoon zo snel mogelijk op zoek naar iets waarmee ik lp's kan draaien en volume kan regelen... Dacht dat te kunnen met mijn 6300 alleen dat kan dus niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Ik moet snel even iets hebben. Dit omdat ik nu al 2 week op oude B&O'tjes luister. En ben wil nu eigenlijk toch ook weer goed met de driade's kunnen draaien. Omdat het 2 x mono is het volume alleen goed te krijgen op burenruzie hard (op 1/4 uur) De HK6650R is toch ongeveer uit de zelfde tijd ? Als ik e-maal een tijdelijk exemplaar heb kan ik wachten tot er iets met buizen voorbij komt. Ben nu gewoon zo snel mogelijk op zoek naar iets waarmee ik lp's kan draaien en volume kan regelen... Dacht dat te kunnen met mijn 6300 alleen dat kan dus niet Man wat'n stress allemaal, relax, nu op marktplaats een Naim NAC 32 voor E 100.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 of gewoon terug sturen. Zo iets is mij al 2 keer over komen. het gekste was toen ik eens me eigen cd speler meenam en daar een plaatje van de verkoper gedraaid.. thuis he er zit nog een cd in.... Naim heeft din en zie al die verloopjes niet zo zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 of gewoon terug sturen. Zo iets is mij al 2 keer over komen. het gekste was toen ik eens me eigen cd speler meenam en daar een plaatje van de verkoper gedraaid.. thuis he er zit nog een cd in.... Naim heeft din en zie al die verloopjes niet zo zitten. Dan doe je het toch zonder verloopjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 De rest van mijn apparatuur is allemaal tulp. Anders moet ik al mijn monster interlinks weg mikkeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 De rest van mijn apparatuur is allemaal tulp. Anders moet ik al mijn monster interlinks weg mikkeren... Of modden... Maar misschien vind je dat zonde. Kan ik me wel iets bij voorstellen, aangezien jij bijna sneller van apparatuur wisselt dan van onderbroek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 klopt. Binnen 3 maand heb ik weer wat anders en dan kan ik al die kabels op nieuw gaan verbouwen. Ik ben mijn Hifi geschiedenis nog aan het bouwen. Jullie moeten vast ook zo'n periode gehad hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 De rest van mijn apparatuur is allemaal tulp. Anders moet ik al mijn monster interlinks weg mikkeren... Wat wil je nu eigenlijk, een goede tijdelijke oplossing voor nu of toch eigelijk iets minder als je je kabels maar kunt gebruiken? Anyway, als je je minder druk maakt over hoe goed een merk is, maar meer over hoeveel waar je voor je geld krijgt staat er zeer veel tweedehands te koop onder de E200.- met tulpjes. Zoals gezegd, relax, uiteindelijk komt het allemaal naar je toe. In de audiowereld is ongeduld hetgeen je het meeste geld kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Ik ben mijn Hifi geschiedenis nog aan het bouwen. Jullie moeten vast ook zo'n periode gehad hebben... Neen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 tijdelijke oplossing waarna ik in augustus een prachtige buizen pre haal Ik moet toegeven dat ik heel ongeduldig ben. Ik post alsof mijn leven er van afhangt en wachten is niet echt mijn ding. Maar that's just me ! Heb morgen in ieder geval geen PRE.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 klopt. Binnen 3 maand heb ik weer wat anders en dan kan ik al die kabels op nieuw gaan verbouwen. Ik ben mijn Hifi geschiedenis nog aan het bouwen. Jullie moeten vast ook zo'n periode gehad hebben... Jij hebt sinds de brugklas al meer apparatuur gehad dan ik in mijn hele leven. Ik zit nu (pas) aan mijn 5e versterker.. Ook ik zeg: rustig, swa, rustig weet je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Ik ben mijn Hifi geschiedenis nog aan het bouwen. Jullie moeten vast ook zo'n periode gehad hebben... Neen. Ik ook niet. Ik heb nog altijd mijn eerste (echte) versterker en die heb ik al bijna 8 jaar. Speakers idem. Tuner staat er wat minder lang (jaar of 5 denk ik), omdat ik eerst geen geld had voor een tuner. Ik ben wel een paar keer van cd-speler gewisseld, maar ook m'n huidige speler (alleseter) staat er al weer bijna 3 jaar. Kabels maak ik me alleen op m'n werk druk over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 De HK6650R is toch ongeveer uit de zelfde tijd ? Ik geloof een of 2 jaar nieuwer zo rond 1993, maar daar gaat het niet om. Heb de HK6500 en later de HK6600 gehad en die 6600 is goed hoor maar vind de 6650R v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 O.K, Dat laat ik die 6600 maar even voor wat het is. Dan maar wachten alleen daar ben ik zo erg slecht in..... Je zal bijna een mengpaneel kopen om de tijd te overbruggen. Wetend dat je daar niets aan hebt... Een groot voordeel : ik ben eindelijk tevreden met mijn luidsprekers. Die zullen er nog wel een hele poos staan (zeker 2 jaar) Sparen ook al weer zo iets waar ik niet heel erg goed in ben. Heb gelukkig wel een ''baan'' alleen met 2,50 bruto schiet het niet echt op... (ach 10 uur in een hifi studio rondbrengen is niet het ergste wat er is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juni 2009 Report Share Posted 2 juni 2009 Ik ben mijn Hifi geschiedenis nog aan het bouwen. Jullie moeten vast ook zo'n periode gehad hebben... Jazeker toen ik een jaar of 13 was...... daarna leerde ik al snel dat je lang moest sparen en werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 2 juni 2009 Author Report Share Posted 2 juni 2009 Na veel mensen op het laatst te hebben afgezegd heb ik eindelijk een deal gemaakt. Het is een Een Denon pra 1500. Wat mij overhaalde was de afstandsbediening wat toch eigenlijk wel heel fijn kan zijn. En 2 gebalanceerde uitgangen voor mijn toekomstige eindversterkers ! Nu is wel alles van DENON (Pre + main + CD) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts