Jump to content

Hoe word ik een gewaardeerd Audiofiel? ;)

s_k
 Share

Recommended Posts

Stijn,

Sommige mensen komen ergens op uit, zoals jij, en gaan dan verder. En komen uit op iets anders, en gaan dan verder. En gaan verder, en komen terug, en komen uit op iets anders. Dat zijn audiofielen.

Dat lees ik uit jouw startverhaal. Jij hebt geen rust in je donder, en dat moet wel wil je ooit tevreden worden, en blijven.

Als je eens bij Miracle gaat luisteren zit je vlak bij Leiden, en kun je hier ook je oor te luisteren leggen. Mijn set kost de helft van de slaapkamerset van Miracle, en dat is nog niet weinig, maar het is wel datgene waar ik de komende 10 jaar denk ik niets meer aan wijzig. (Mwa, ga morgen met mijn DACje onder de arm naar Rhenen, maar dat telt niet mee).

Wat ik nu heb is het sediment van twee jaar speuren, kijken, wikken, wegen, lezen, luisteren en kopen. En daarna basta.

De verbeteringen van een goede set van 300 euro t.o.v. een heel goede set van zeg 6000 euro zijn echt niet zo in het oog lopend als je zou denken. Het gaat vrijwel altijd zitten in details als resolutie, rust, diepte, echtheid. Maar emotie komt uit beide sets!

M :ph34r: rc

Wat heb je staan?

Ga lekker pm-en met elkaar zeg, wat een onvoorstelbaar geneuzel :angry:

maak je toch niet zo druk.....mag wel maar ik zou het niet doen ;)

Wat heb je staan?

Ga lekker pm-en met elkaar zeg, wat een onvoorstelbaar geneuzel :angry:

Sorry m'neer, maar dit is mijn topic en ik zou graag willen weten wat Henrie heeft staan omdat 't misschien ook voor mij van belang is. Geen idee wat daar mis mee zou moeten zijn. Als je iets wil inbrengen of te klagen hebt, klaag dan. Maar ga niet in 't wilde weg zeggen dat je 't geneuzel vindt, want dan kan ik er ook niets aan verbeteren h

Stijn,

Sommige mensen komen ergens op uit, zoals jij, en gaan dan verder. En komen uit op iets anders, en gaan dan verder. En gaan verder, en komen terug, en komen uit op iets anders. Dat zijn audiofielen.

Dat lees ik uit jouw startverhaal. Jij hebt geen rust in je donder, en dat moet wel wil je ooit tevreden worden, en blijven.

Nouja, hoe kom je aan 'steeds beter' als je w

Wat heb je staan?

Een versterker, een alleseter, een ouwe tuner (moet jou aanspreken ;) ) en 2 speakers, waarvan 1 met ingedeukte tweeter... :P

Nou vooruit: Marantz PM7000, Cambridge Audio DVD89, Rotel RT935ax en JBL TLX-10. Versterker en speakers zijn inmiddels al weer bijna 7 jaar oud en heb ik destijds nieuw gekocht (bij elkaar

Soest. Dat is ook wel in de buurt van Utrecht. Je bent hier ook altijd welkom om mijn retro spul te luisteren.... (altijd gezellig)

Gaerne.

Misschien mis ik trouwens iets, maar ik zie geen retro spul op je foto?

O.k Daar gaan we dan.

Luidsprekers : 1994

CD speler : 1994

Eind versterker : 1986

draaitafel : 1985

Voorversterker : nog niet aanwezig, maar dat word zeker geen nieuwe

Tuner : 1977

Hoofdtelefoon : 1971

aardig retro...

Wat me trouwens opvalt dat ik nog nooit een defect heb gehad aan dat oude spul

Als je eens wil komen luisteren als je in de buurt bent stuur je maar een PM, Je moet wel van neutraal geluid houden. Maar heb tegen die tijd genoeg andere luidsprekertjes staan (Allemaal 70's)

Haha, dat noem ik al modern ;D.

Heb geen idee waar 't hier precies uit komt inmiddels.

M'n platenspeler is van rond 1980, CD speler van 1985, speakers van 1979.

De rest is nieuwer. Allemaal tussen '90 en '00.

het woord audiofiel roept minstens zoveel gedoe op als het woord "kabel"

quote van de dag :lol::lol::lol:

wel op het wordt ,gedoe, gemeend '''' in positieve zin :unsure:

Heb alleen ouwe JBL's gehoord (De Horizon, die ik voor 50 euro kon kopen in lelijke staat, had ik moeten doen).

En de hele goedkope TLX-1000. Die ik voor hun geld opvallend goed vond. Zijn toch echt budgetspeakers.

Mijn ervaring met JBL is dus goed, so far.

Verder kan ik tot dusverre AR en Infinity ook waarderen (niet alle Infinity's trouwens, de Qa/Qb vind ik niks bijv.) dus amerikaanse speakers gaan er tot dusverre best goed in.

Enneuh, het kwam misschien wt verkeerd over; Het is niet mijn bedoeling om een wedstrijdje te beginnen ('ik heb een cheap ass set en ik speel die van jullie er allemaal uit'). Maar omdat je prijsvergelijk was vroeg ik me af of 't iets zou zijn waarvan ik zei 'kan dat ook voor 1500 euro?', maar het is toch wel, net als bij mij, betaalbare audio. Maar dan nieuwer ;D.

Enneuh, het kwam misschien wt verkeerd over; Het is niet mijn bedoeling om een wedstrijdje te beginnen ('ik heb een cheap ass set en ik speel die van jullie er allemaal uit'). Maar omdat je prijsvergelijk was vroeg ik me af of 't iets zou zijn waarvan ik zei 'kan dat ook voor 1500 euro?', maar het is toch wel, net als bij mij, betaalbare audio. Maar dan nieuwer ;D.

Het is inderdaad wat nieuwer, maar verder niet heel bijzonder spul. Je zou het misschien bij de Media Markt nog wel kunnen kopen. De goedkopere apparatuur van Marantz hebben ze daar wel en JBL zeker ook. Cambridge wellicht ook, maar weet ik niet zeker. Rotel heb ik er nooit gezien...

Het enige waar ik nog wel een keer verbetering ga zoeken, zijn de speakers. Die kunnen zeker beter, al heb ik opzich geen klagen over m'n huidige speakers. Voor de rest vind ik het wel prima eigenlijk. Enige reden voor mij om wat anders te gaan kopen is het uiterlijk (of als het stuk gaat natuurlijk). Het is nu een beetje een samengeraapt zooitje en met name de tuner vind ik niet mooi. Typisch jaren 80 uiterlijk. Dan vind ik het spul van Cambridge toch een stuk mooier...

Het is dat ik de titel niet meer kan aanpassen.

Iedereen valt daar maar over...

@ Henri: Dat is dus ook een beetje mijn manier van doen. Budget beginnen en stukje bij beetje upgraden.

Probleem is dat die upgrades me nu dus geleid hebben naar een set die eigenlijk nog veel minder hoogstand zou moeten zijn dan hij ooit was ;D.

Guest KT88

Ik denk dat bij jou de ruimte wel een beperkende factor is.

Hoewel, ik ken iemand die met 2 stuks Maggie 1.5QR draait op 14 vierkante meter......en da's lang niet gek.

Dingen komen voor 600 euro van MP af en zijn smetteloos, zelfs de lijm was nog perfect.