Jump to content

Hoe word ik een gewaardeerd Audiofiel? ;)

s_k
 Share

Recommended Posts

Hee, da's ook wel eens fijn om te horen na al dat gedoe op pagina 2 ;).

Ik had eigenlijk gewoon wat richtlijnen gewild, maar dat ging een bietje fout.

Probleem is dat ik weer lekker niet-centraal zit.

Vrees dus dat ik echt een keer een luistertrip moet organiseren.

In welk deel van het land woonde je ook weer?

't Limburgsche land, mijnheer :)

...................... En toen een Luxman L505V geleend van een vriend van me. Hulde! Briljant! Gigantische vooruitgang. Dus zelf zo'n Luxman gekocht...

stond toch onder de pick-up op

"Hoe word ik een gewaardeerd Audiofiel?"

Als jij serieus met je hobby bezig bent en het leuk vind om daar met gelijkgezinden over te praten en elkaar daarbij respecteerd dan wordt je door mij gewaardeerd, als mens en als audiofiel. ^_^

Guest Kraus vonBentinck
"Hoe word ik een gewaardeerd Audiofiel?"

Als jij serieus met je hobby bezig bent en het leuk vind om daar met gelijkgezinden over te praten en elkaar daarbij respecteerd dan wordt je door mij gewaardeerd, als mens en als audiofiel. ^_^

Dat zal s k ontzaglijk fijn vinden want hij heeft daar een enorme behoefte aan; heel het forum staat er langzamerhand vol mee <_<

Ghehe, tja Kraus. Je doet je best, maar er zijn nog iets teveel mensen die wel aardig zijn om weg te gaan.

Ik zou er nog steeds graag eens met je over praten, maar het enige dat je duidelijk wil maken is hoe groot je hekel aan me is.

Ik snap je motief niet, maar blijkbaar vind je het erg de moeite waard. Blijkbaar maak ik voor jou dit forum onleefbaar. Neemt niet weg dat jij degene bent die er nu een ongezellige boel van maakt, maar dat mag u geheel zelf weten.

Om toch even te reageren op de dingen die jij zegt: It's all in your head man ;). Het raakt werkelijk kant noch wal.

@ TL 200: Het is mij inmiddels duidelijk dat ik niet te hard moet zoeken. En ik ben z

Ghehe, tja Kraus. Je doet je best, maar er zijn nog iets teveel mensen die wel aardig zijn om weg te gaan.

Ik zou er nog steeds graag eens met je over praten, maar het enige dat je duidelijk wil maken is hoe groot je hekel aan me is.

Ik snap je motief niet, maar blijkbaar vind je het erg de moeite waard. Blijkbaar maak ik voor jou dit forum onleefbaar. Neemt niet weg dat jij degene bent die er nu een ongezellige boel van maakt, maar dat mag u geheel zelf weten.

Om toch even te reageren op de dingen die jij zegt: It's all in your head man ;). Het raakt werkelijk kant noch wal.

@ TL 200: Het is mij inmiddels duidelijk dat ik niet te hard moet zoeken. En ik ben z

De antwoorden zijn al gegeven. Genieten, zo wordt je een gewaardeerd audiofiel. Want wat is nou fijner.

Over gleuidjes en plingplongeltjes praten

of

hoe geweldig dat nieuwe album van...... is, of hoe je hebt staan air gitaren, zoals iemand hier doet maar dan binnen een ander topic....

Ik dat laatste. Mijn set staat niet meer ideaal qua opstelling, en toch luisteren we vaker naar muziek, en belangrijker we staan vaker lekker te dansen. Volgens mij geniet ik dan meer. Volgens mij... ik weet het wel zeker.

Groet,

Andre

Ik denk dat ik het snap.

Alleen jammer dat er nog altijd mensen zijn die je dan een 'prutser' noemen omdat je met spul draait dat zij niet meer in hun woonkamer zouden willen hebben.

Ik denk dat ik het snap.

Alleen jammer dat er nog altijd mensen zijn die je dan een 'prutser' noemen omdat je met spul draait dat zij niet meer in hun woonkamer zouden willen hebben.

Dat is nou jammer en je snapt het nog steeds niet.

Je moet gewoon denken ze kunne beter over je fiets l*len dan over je l*l fietsen.

Speel gewoon met de apparatuur die jij in jou ruimte lekker vind klinken en kan betalen.

Voor de rest niet teveel aantrekken wat anderen van jou set vinden.

het is immers jou set waar jij naar moet luisteren.

Deze is samen gesteld met jou smaak in jou ruimte.

Als jij dan tevreden bent waar heb je het dan nog over?

Groetjes George

High-end is zeker niet per definitie beter. Ik heb al veel "exclusieve" luidsprekers gehoord die finaal werden weggespeeld door een paar saaie B+W boxjes.

En ook qua elektronica is de stand van de techniek al zover gevorderd dat het bijna onmogelijk is om echt slechte spullen te maken. Natuurlijk wordt het resultaat beter met betere componenten, maar die verschillen zijn marginaal t.o.v. fatsoenlijke engineering, zeker als je naar de prijs/kwaliteitsverhourding kijkt.

Dus ik kan me jouw verhaal heel goed voorstellen. Als je uiteindelijk de juiste combinatie van componenten hebt die mooi aansluiten bij jouw smaak, is het prima. Wat overigens niet wil zeggen dat duurdere spullen altijd onzin zijn....

De antwoorden zijn al gegeven. Genieten, zo wordt je een gewaardeerd audiofiel. Want wat is nou fijner.

Over gleuidjes en plingplongeltjes praten

of

hoe geweldig dat nieuwe album van...... is, of hoe je hebt staan air gitaren, zoals iemand hier doet maar dan binnen een ander topic....

Ik dat laatste. Mijn set staat niet meer ideaal qua opstelling, en toch luisteren we vaker naar muziek, en belangrijker we staan vaker lekker te dansen. Volgens mij geniet ik dan meer. Volgens mij... ik weet het wel zeker.

Groet,

Andre

Volgens mij is dat precies waar het over gaat, muzikaliteit, krijg jij dat gevoel dat de artiest bedoelde te geven. Detail enz is niet belangrijk, als je zelf kunt genieten wel.

Het is bijna net een vraag als hoe word ik gewaardeerd voetballer? Ik waardeer eerst mensen, daarna de dingen die ze doen. Het

Stijn,

Audiofiel zijn is vaak geldverslindend, je bent altijd op zoek naar beter. En dat is vaak nog niet wat je zoekt. Zoals Sander zegt, heb je een leuke set, ga dan lekker op zoek naar muziek waar jij van geniet. Dat kunnen audiofielen per definitie niet. Die willen beter beter beter etc......... totdat er geen geld meer over is voor muziek en ze daar met 100Lp's of 50 SACD'tje hun dag moeten volmaken. Genieten is veel belangrijker. :lol::lol::D:D

@Mr. Bean, zo'n Duits blad vond dat versterkers met weinig tot geen feedback beter klonken en heeft in de laatste uitgave een methode ontwikkeld om vervorming veroorzaakt door tegenkoppeling te meten. Misschien interessant?

@s_k,... hoe je een gewaardeerd audiofiel wordt... Gewaardeerd wordt je niet snel, tenzij je je sporen hebt verdiend. Maar dan moet je minstens een mooi product zelf kunnen bouwen en op de markt brengen. Verder zijn wij hier allen hobby-isten. Een audiofiel kun je daarom ook zijn met ouwe troep! Het gaat erom dat je ermee bezig bent en op een bepaald moment door hebt wat iets doet met het geluid en waarom. Een beetje technisch inzicht en logica helpt enorm! Het gaat erom dat je je hele schakeling onder controle hebt, van bron tot speaker/kamer. dan weet je dat je bijvoorbeeld niet teveel aan een kabel moet uitgeven, als je prut-spoelen in je wisselfilters hebt zitten. Etc. etc. Dit soort dingen kun je ook leren met ouwe troep. Ik heb echt het meest geweldige geluid gehoord met wat anderen rotzooi zouden noemen, maar wat het stiekum niet is. Zoals een Thorens td124. Zo vind jij de Altec Voice of the Theatre goed. Als je weet wat zoiets voorstelt en dat zo'n Mantaray hoorn eigenlijk heel mooi spreidt en mooi recht meet, en die grote Altec woofers nog steeds meekunnen met de rest (alleen wat meer kastinhoud nodig hebben) dan is dat dus niet zo gek hoor!

Dus lekker blijven experimenteren zou ik zeggen.

Guest KT88

Even offtopic:

Mag ik eens even mijn waardering uitspreken voor jouw postings (in het algemeen), Threshold?

Altijd to the point, met respect geschreven en informatief.

Altijd erg fijn om die te lezen, waren er maar meer zo. zo, moest ik even kwijt :)

Beste S_K

tis geen grap

maar hier begon je het topic mee deze foto

setje.jpg

en hier staat de Lux op een eerder door jou geposte foto

DSCF2932.jpg

dus waar staat jou lux dan nu ??

dat ws eigenlijk de vraag

Even offtopic:

Mag ik eens even mijn waardering uitspreken voor jouw postings (in het algemeen), Threshold?

Altijd to the point, met respect geschreven en informatief.

Altijd erg fijn om die te lezen, waren er maar meer zo. zo, moest ik even kwijt :)

ga jij eens heel gauw het verslag van de hear meeting lezen en het filpje van Bozzio bekijken :ph34r:

B)

Ik denk dat ik het snap.

Wie zegt dat dan :confused:

en daarbij maakt het wat uit?

Laat ik het zo zeggen: "het zou niets uit moeten maken".

Alleen ga je je afvragen: Zijn het gewoon arrogante kwasten? Of horen zij echt iets dat ik mis?

Dus ik kan me jouw verhaal heel goed voorstellen. Als je uiteindelijk de juiste combinatie van componenten hebt die mooi aansluiten bij jouw smaak, is het prima. Wat overigens niet wil zeggen dat duurdere spullen altijd onzin zijn....

Ik weet het, ik ben kortstondig in 't hol van leeuw Sodejuu geweest. Verschil mot er wezen. Heb ook even naar de marktplaats-waarde van 't spul gevraagd... Nu dus de vraag hoe ik dat ga bereiken met mijn budget ;)

@s_k,... hoe je een gewaardeerd audiofiel wordt... Gewaardeerd wordt je niet snel, tenzij je je sporen hebt verdiend.

Ik snap. En ik blijf het zeggen: Die titel van het topic, was geen slimme zet.

Een audiofiel kun je daarom ook zijn met ouwe troep! Het gaat erom dat je ermee bezig bent en op een bepaald moment door hebt wat iets doet met het geluid en waarom. Een

Mag ik eenieder die mij ervan probeert te overtuigen dat ik per definitie geen idee heb waarover ik het heb omd

dus waar staat jou lux dan nu ??

In de opslag. De Philips klinkt beter.

En daar heb je dus precies de reden dat ik me afvraag of ik wel goed bezig ben, want ook ik zou zeggen dat dat niet klopt ;D.

De Flips is levendiger (wat geen overbodige luxe is aan oude Amerikaanse speakers), heeft bijzonder veel controle over 't laag, het midden is ontzettend open, het stereobeeld is veel breder dan 't was. Ik had het niet verwacht, maar de Flips is in elk opzicht gewoon beter dan de luxman.

da kan maar zo, de LUX is een warm klinkende

dus de speaker keuze is dan h

een audiofiel zal nooit gewaardeerd worden......zeker niet op een audio forum :lol: