s_k Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Heren! Vraagje. Ik heb een Philips DFA890. Geen prul, ondanks het merkje. Stiekem een Marantz en hij klinkt opvallend goed aan mijn speakers. Nou heb ik mijn platenspeler niet direct aan de Phono pre van die versterker gehangen, omdat ik hem waardeloos vind. Zo waardeloos dat ik me afvraag of alles wel klopt. Hoor hier een fragmentje: http://stijnkraft.ebenau.net/shared/muziek/preamps.mp3 Ik weet, mp3. Eerste deel is een Teac PA-4 Pre, tweede deel de ingebouwde pre van de amp. De vraag: Is dit gewoon een slechte pre, of klopt er echt iets niet? En ja, mp3 is goed genoeg om dit te laten horen. Lame, 192-320 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 Ik ben al menig phonopre tegen gekomen die niet aan de normen voldeed. Zelfs een phonopre, toevallig ook een Philips, die de hoge tonen juist de verkeerde kant op stuurde. Heb er zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 gewoon een losse pre blijven gebruiken dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 mei 2009 Report Share Posted 21 mei 2009 gewoon een losse pre blijven gebruiken dus? Lijkt mij de makkelijkste en beste oplossing als die goed klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 mei 2009 Author Report Share Posted 21 mei 2009 Probleem is dat ik die boven aan m'n set had hangen (mengpaneel zonder eigen phonopre) en dat ik m'n NAD PP1 weg heb gedaan aan een vriend... En nu staan er geen online. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts