Jump to content

helaas een kras op een cd...

james bond
 Share

Recommended Posts

Dag Allemaal,

Ik heb een cd met allemaal krassen, en nu lees ik veel over bepaalde sites die deze cds opnieuw kunnen polijsten

o.a. http://www.cd-dvd-reparatie.nl/

en http://www.cd-dvd-reparatie.nl/

+ vast nog een hele hoop andere sites.

Hebben jullie ervaringen mee?

ben benieuwd.

groetjes James

Dag Allemaal,

Ik heb een cd met allemaal krassen, en nu lees ik veel over bepaalde sites die deze cds opnieuw kunnen polijsten

ben benieuwd.

groetjes James

Neuh. Maar je zou ook kunnen proberen de cd te kopi

Dag Allemaal,

ben benieuwd.

groetjes James

Zelfde techniek toepassen als bij het poijsten van piano of autolak. Eerst mat schuren met micropapier (korrel 2000 of 5

Guest Heino

Tja, je kunt het ook heel snel oplossen:

1 uurtje poetsen en een lamme klauw later: leg de CD met "de etiketzijde" op keukenpapier je neemt koperpoets (bv Brasso), doet er wat van op de CD op de beschadigde zijde en je poetst NIET in cirkeltjes, maar van de buitenrand naar het gat in heen en weer gaande bewegingen. Elke 5 minuten spoel je de CD goed af (om het chemisch etsen van de koperpoets te stoppen) en je kijkt hoe ver je bent gekomen en waar de problemen nog zitten. Op een gegeven moment wordt de CD afspeelbaar en dan maak je hem nog eens goed sschoon. Maak dan gelijk een "veiligheidskopie"op je computer en geniet opnieuw van de CD. De CD blijft wat doffer dan normaal, maar daar kijkt de laser wel doorheen.

Klaar. Al diverse keren zo gedaan.

Suc6.

Idd, een goed polijstmiddel (koper- of zilverpoest, commandant 4, tandpasta (die voor extra witte tanden)) en een flinke dosis "elbow grease" . Daarmee lukt het. Wel alleen aan de leeskant boenen, want als de opdrukkant beschadigd is, kun je de cd weggooien.

wat mij opvalt is dat er over het algemeen zuinig met cd's wordt omgesprongen, maar minder zuinig met de hoesjes/doosjes. Als daar rommel in komt, en de cd komt er weer bovenop....tja!

en sommige cd spelers deugen niet. Die gooien de cd draaiend naar buiten!

Dat is wel heel bijzonder. Kan die speler goed mikken? Ken wel mensen die CD spelers haten maar CD spelers die mensen haten....

:)

Dat is wel heel bijzonder. Kan die speler goed mikken? Ken wel mensen die CD spelers haten maar CD spelers die mensen haten....

Dat is gewoon erg makkelijk.

Leg het doosje van de cd op de grond dan gooit de speler hem vanzelf terug als hij is uit gespeeld :lol::D .

Met een beetje intelligente speler kan je er ook een vuilnisbak naast zetten als de muziek dan bagger is kan hij ook nog de selectie voor je maken :cool2:

Handige tips, ik ben ook al langer opzoek naar een bepaald middel. Ik zie dat daar een apparaat bij komt.

Goed poesten werkt idd, werkt een beetje polijstend.

Ik ga ook eens een autolak reinigings middel proberen, normaal kun je daar heel mooi krasjes voor auto's en scooters mee verwijderen en een mooie glans creeeren.

Mocht het werken, laat ik het wel ven weten, zo'n fles kost niet veel.

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de cd's laten polijsten bij een game mania zaak.

Tot mijn stomme verbazing, is niet alleen de kras weg, maar is het geluid ook veel beter.

HEt lijkt allemaal veel losser......

Het zal wel bedrog zijn denk ik....

Het resultaat is best goed. Goedkoper in ieder geval dan een nieuw cdtjes te kopen.....

groet James

Dat is geen bedrog, dat is een laser die rechter (en helderder) terug gereflecteerd wordt door een schoon CD oppervlak. Dat maakt weer dat de autocorrectie minder hoeft te werken en dat hoor je.

en de cd is door het polijsten iets dunner geworden waardoor hij minder diep hoeft?

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. want van overslaan wordt je niet echt vrolijk om over blijven hangen maar te zwijgen...

De laser hoeft minder diep...

Kras op cd. Weggooien en een nieuwe kopen. Daar ga ik echt niet over leuteren.

HPMD

Niet weggooien! Mag ik hem van je hebben?

Overigens is de TS al lang weer geholpen.

M :ph34r: rc

Ja, dat klopt, maar ik heb ook al gehoord dat er soms gewoon niets meer aan te doen is. Dan is het pech.

Maar zo'n behandeling is zo klaar....

heb echt geen zin in om daar uren zelf aan te besteden......

als het een goedkope cd is dan koop ik hem wel opnieuw,

groetjes James

Ja, dat klopt, maar ik heb ook al gehoord dat er soms gewoon niets meer aan te doen is. Dan is het pech.

Maar zo'n behandeling is zo klaar....

heb echt geen zin in om daar uren zelf aan te besteden......

als het een goedkope cd is dan koop ik hem wel opnieuw,

groetjes James

Dat is dus nog een voordeel van rippen op een harde schijf, het klinkt niet alleen beduidend beter, het moet al h

• 2 weeks later...

Dat heet in de volksmond een Frisbee". :D

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de cd's laten polijsten bij een game mania zaak.

Tot mijn stomme verbazing, is niet alleen de kras weg, maar is het geluid ook veel beter.

HEt lijkt allemaal veel losser......

Het zal wel bedrog zijn denk ik....

Het resultaat is best goed. Goedkoper in ieder geval dan een nieuw cdtjes te kopen.....

groet James

Dat is heel goed mogelijk, kijk maar eens hier:

http://www.degroefaudio.nl/audiodesk.php