s_k Posted 6 juni 2009 Report Share Posted 6 juni 2009 Dat is precies wat ik doe. Maar ik weet dat ik niet in een keer 2500 kan uitgeven aan een set speakers en dat 't ook geen zin heeft om ervoor te sparen. Zo'n bedrag kan ik in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 juni 2009 Report Share Posted 6 juni 2009 Dat is precies wat ik doe.Maar ik weet dat ik niet in een keer 2500 kan uitgeven aan een set speakers en dat 't ook geen zin heeft om ervoor te sparen. Zo'n bedrag kan ik in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2009 Report Share Posted 6 juni 2009 [...]...alleen ze zijn zo lelijk.. En wil je dan geloven dat mijn vriendin di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 juni 2009 Members Report Share Posted 6 juni 2009 [...]Bovenstaand verklaart heel veel ..... Welnee, het gaat haar om mijn natuurlijke charme... En daarbij schijn ik heel erg lief te zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 juni 2009 Report Share Posted 6 juni 2009 [...]Bovenstaand verklaart heel veel ..... Welnee, het gaat haar om mijn natuurlijke charme... En daarbij schijn ik heel erg lief te zijn! If you say so Greetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Dat is precies wat ik doe.Maar ik weet dat ik niet in een keer 2500 kan uitgeven aan een set speakers en dat 't ook geen zin heeft om ervoor te sparen. Zo'n bedrag kan ik in Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Iemand wel ens rock over deze jongens gehoord? Dan ben je gelijk klaar met de discussie hoor. Priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 juni 2009 Members Report Share Posted 7 juni 2009 [...]Beste Arden, Waarom zou je voor deze luidsprekers (gevoeligheid 99 dB bij 1 Watt op 1 meter afstand!) in combinatie met jouw soort muziek (bijna g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Beste Arden, Zulke luidsprekers zijn veel te goed voor zulke slechte muziek! Zulke luidsprekers te gebruiken voor rock muziek is net zoiets als met een Bentley coup Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Netheid is voor de dommen, een genie overziet de chaos. M.a.w.: Vind je rock herrie, mis je de muzikale lijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Netheid is voor de dommen, een genie overziet de chaos.M.a.w.: Vind je rock herrie, mis je de muzikale lijn . Beste s_k, Die "muzikale lijn" in rock muziek k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 juni 2009 Members Report Share Posted 8 juni 2009 Beste Spido, Overtuigend mooi geschreven weer allemaal, aan jou is (helaas) een goed prediker verloren gegaan. Gelukkig is eenieder nog steeds vrij om te mogen kiezen wat hij of zij mooi vind, het zou anders een wel zeer saaie wereld zijn geweest. Muziek is kunst, was kunst en zal het ook altijd blijven. Welk genre je ook kiest. Het kort door de bocht afkraken van Rockmuziek (met al zijn subgenres) neigt wel heel erg naar een niet optimaal genoten en vooral zwaar naar de opvattingen van de kerk gestuurde jeugd. Was klassieke muziek daar van orgine ook niet voor bedoeld? Het ondersteunen van de kerkelijke boodschap? Komt daar toch ineens die verdraaide duivel om de hoek kijken zeg, met zijn verachtelijke Rockmuziek! Waarschijnlijk is het verspilde moeite (ergens voor openstaan moet namelijk ook in je genen zitten), maar neem eens de tijd om wat uit het genre te beluisteren. Dit hoeft echt geen Slayer, AC/DC of Iron Maiden te zijn. Probeer gewoon eens wat van Genesis, Yes of Pink Floyd te beluisteren (want ja, ook dat valt onder de noemer Rock), dan ervaar je vanzelf ook de meerwaarde van dergelijke luidsprekers. En misschien, heel misschien, kan dan ook zelfs onze Spido een keer een nuance aanbrengen in zijn toch wel zeer boude uitspraken. Over 2 dingen zijn we het alvast w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Netheid is voor de dommen, een genie overziet de chaos.M.a.w.: Vind je rock herrie, mis je de muzikale lijn . Beste s_k, Die "muzikale lijn" in rock muziek k Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 beste bewijs staat hieronder. metal is gezond bron : mythbusters Seven small greenhouses were set up on the M5 Industries roof. Four were set up with stereos playing endlessly looping recordings (as having the MythBusters actually talk to the plants could contaminate the samples with their expelled carbon dioxide): Two of negative speech, two of positive speech (Kari and Scottie each made one positive and one negative inducing soundtrack), a fifth with classical music and a sixth with intense death metal music. A seventh greenhouse, used as a control sample, had no stereo. The greenhouses with the recordings of speech grew better than the control, regardless of whether such talk was kind or angry. The plants in the greenhouse with the recording of classical music grew better, while the plants in the greenhouse with the recording of intense death metal grew best of all. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 beste bewijs staat hieronder. metal is gezond bron : mythbusters Seven small greenhouses were set up on the M5 Industries roof. Four were set up with stereos playing endlessly looping recordings (as having the MythBusters actually talk to the plants could contaminate the samples with their expelled carbon dioxide): Two of negative speech, two of positive speech (Kari and Scottie each made one positive and one negative inducing soundtrack), a fifth with classical music and a sixth with intense death metal music. A seventh greenhouse, used as a control sample, had no stereo. The greenhouses with the recordings of speech grew better than the control, regardless of whether such talk was kind or angry. The plants in the greenhouse with the recording of classical music grew better, while the plants in the greenhouse with the recording of intense death metal grew best of all. zegt die ene plant tegen de andere, snel schiet op met groeien dan gaat die pokkeherrie tenminste uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 The plants in the greenhouse with the recording of classical music grew better, while the plants in the greenhouse with the recording of intense death metal grew best of all. Gezonder dan klassiek dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Spido ik volg je niet helemaal. Toen vanaf mijn 7e luister ik klassieke muziek. Alleen gelukkig ontdekte ik dat er betere muziek was en heb daarna klassiek niet meer aangeraakt. Iedereen zijn eigen smaak. Ik ben van mening dat rock de wereld heeft gemaakt zoals hij nu is. Ik weet dat jij het liefst alles wat niet je eigen voorkeur heeft de grond in trapt. Alleen een beetje respect ? Een goede weergave is voor elke muzieksoort even belangrijk. Rock en metal moet je leren luisteren. Eerst schrikt het af alleen als je er goed voor gaat zitten begrijp je de nuance's en de boodschap van Rock. Ik ken het probleem van downgraden wel. Alleen vind dat een goede weergeven met alles wel een beetje overweg kunnen. Rock en disco kan je heel mooi op een high end set afspelen. Zelf luister ik veel pop maar ook veel rock. Waar ik momenteel mee bezig ben is metal en Disco (om mijn move's te voortebereiden..). Als ik eens goedkoop een cerwin vega luidspreker paar tegenkomt zal ik die wel op de kop tikken voor erbij. Het nadeel is dat alle andere soorten muziek totaal niet op zo'n PA luidspreker klinkt. Conclusie : Elke luidspreker is verschillend en net ergens beter in. Alleen overall moeten ze alles '' in de magre'' weten weer te geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Je moet je niet zo door Spido laten opn@@ien, LP. En gek genoeg doe jij nu precies hetzelfde als hij, maar dan omgekeerd Alle muziek kan goed zijn, of het nu gregoriaans, blastmetal of The Who is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 [...] Disco [...] Heh, hebben de discomannen niet de 12" populair gemaakt, neen niet omdat er meer op kon, maar omdat ze er meer dynamiek mee in de groef konden persen. Luister eens naar 12" van Chic, Yarbrough & Peoples etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Tannoy 15 " dual concentrics van de "Prestige" serie zijn inderdaad heel goede speakers.Daarom passen ze bij heel goede muziek. ................absoluut geen klassiek gejengel mee beluisteren dus. Ze zijn immers bedoeld om er goede/mooie muziek mee te beluisteren. Zelfs mijn kat loopt hard weg als ze ergens dat klassieke gejengel hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Tannoy 15 " dual concentrics van de "Prestige" serie zijn inderdaad heel goede speakers.Daarom passen ze bij heel goede muziek. ................absoluut geen klassiek gejengel mee beluisteren dus. Ze zijn immers bedoeld om er goede/mooie muziek mee te beluisteren. Zelfs mijn kat loopt hard weg als ze ergens dat klassieke gejengel hoort. nets als rock wanproducties heeft voortgebracht denk aan motley crue, twisted sister enz zo heeft klassiek ook lelijke en mooie dingen voortgebracht. veel klassiek is wiskundig verantwoord en zo klinkt het ook. er zijn echter ook componisten die met gevoel schreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Wiskunde kan ook mooi klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Die "muzikale lijn" in rock muziek k Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Wiskunde kan ook mooi klinken Tool? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Die "muzikale lijn" in rock muziek k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts