Jump to content

Downgraden

Robbert
 Share

Recommended Posts

Tot dusverre denk ik dat hij het niet zo kwaad bedoelt ;).

Beetje lomp soms, maar daar kenne wij ook heel wat van.

Nevertheless, die waaiboomhouten dingen van jou: Mijn Tannoys werden ook altijd breedbanders in een melkpakje genoemd ;D.

iedereen staat vrij om goed/mooi te vinden wat ie wil. ik vind heel veel klassiek te gekunsteld , teveel logisch bedacht klinken.

muziek is voor mij emotie. het moet voor mij iets oproepen en dat vind ik niet in de meeste klassiek.

turandot bijv wel

cosi fan tute bijv niet.

Wiskunde kan ook mooi klinken :rolleyes:

Tool?

Vond ik te veel voor de hand liggen, dacht nu even aan Bach i.v.m. klassiek ;)

Hoewel ik de achterliggende gebachte niet ken, snap ik wel het wiskundige aan bach.

Lieve Gekwetste Rockers,

Even ter verduidelijking: ik meende dat met "rockmuziek" het eentonige geschreeuw, gebonk, gejank en gedreun werd bedoeld, dat altijd uit die plebejerige reesgolfjes en scheuralfaatjes komt met welke mijn stijlvolle stermobiel door wetten en regels is verplicht in

ook die rock bedoelde arden denk ik wel.

tussen die postpokkekolereherrie zitten briljante muzikanten die hun instrumenten tot in de perfectie beheersen.

mijn favourite stijl van rock is mathcore. zeer complexe muziek die grenzen opzoekt. muziek die een appel doet op onderbuikgevoelens.

de echte ellende van de wereld heeft ook een stem nodig. Om frustratie en woede te vertolken naar muziek en dan gestructureerd vraagt veel van de muzikale vermogens .

maar een ongeoefend oor hoort alleen maar herrie.

ik kan in ieder geval zeggen dat ik OOK naar klassiek luister.

Lieve Gekwetste Rockers,

Even ter verduidelijking: ik meende dat met "rockmuziek" het eentonige geschreeuw, gebonk, gejank en gedreun werd bedoeld, dat altijd uit die plebejerige reesgolfjes en scheuralfaatjes komt met welke mijn stijlvolle stermobiel door wetten en regels is verplicht in

nee nee s_k

dit is lawaaiige rock

een van mij favo's

mastodon

http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&a...5&ct=title#

blood & thunderbijv

maar het kan nog beter B)

my all time favourites, hier krijg ik gewoon kippenvel van :)

converge

maar een hele andere stijl is bijv ( en als je het verschil niet hoort dan moet je zeker hier komen voor een cursus rock)

strapping young lad

met een van de beste drummers ter wereld durf ik wel te zeggen.

eerlijk gezegd wel een van de beste rock zanger ooit. deze man kan zo veel met zijn stem.

hij kan namelijk echt zingen , heeft een enorm bereik en dat bereik zet zich door in de typerende deathgrunt die hij ook meester is.

verder is hij in staat typetjes te laten doorklinken in zijn stem terwijl ie zingt.

daarbij speelt ie ook nog niet onverdienstelijk gitaar.

zijn stem was voor steve vai in ieder geval reden om hem een plaat in te laten zingen op 19 jarige leeftijd.

maar hij ziet er niet uit :lol:

nee ook niet.

alle muziek is in feite mooi.

enige reden waarom deze discussie is ontstaan komt door een aantal mensen die menen dat klassiek de enige juiste muziek is om apparatuur te beoordelen. zo is het balletje gaan rollen.

terwijl de wat wijzere onder ons natuurlijk allang weten dat referentie alleen bestaat in het hoofd van de luisteraar B)

in de wereld van de house zijn ook hele interessante dingen gedaan. bijv aphex twin, the orb, prodigy. dat is allemaal geen standaard boem,boem,boem.

en op zijn tijd kan ik een stukje hardcore (happy of niet ) ook wel waarderen ;)

Mee eens, de stijl bepaalt niet of iets goed is of niet. Alleen moet ik nog goede hardstyle tegenkomen <_<

En toch heb ik echt drie keer uitgelegd dat ik 't bewust wat kort door de bocht nam en dat ik wel wist dat het anders zat.

Leescht dat dan! ;).

Verder heb ik niet voor niks hardstyle als voorbeeldfragment gebruikt. Want dat is wel wat er meestal uit die Golfjes komt ;D.

nee nee s_k

dit is lawaaiige rock

Ik wilde het een beetje laagdrempelig houden.

Overigens zou ik dit wat jij hier noemt zelf ook niet op zetten.

Niet vanwege de muziek, maar omdat ik niet erg houd van grunten en schreeuwen. Ik vind 't zelf aangenamer als een zanger gewoon zingt. Maar dan moet 'ie niet zo'n backstreetboy-achtige Linkin Park stem hebben, dat komt mij de laatste tijd wat te vaak voor in 'stevige' rock.

U snapt dat ik het stukje van converge zonder zang zeer kon waarderen ;D.

:D

Voor de goeie orde: Ook ik ben bevriend met iemand die tot voorkort in een verlaagd golfje reed (nu in een Corrado VR6) en die luistert echt geen pleurisherrie ;). Uitzonderingen bevestigen de regel, toch?

Overigens wel zonde. Dat Golfje was in nieuwstaat, eerste eigenaar, mooiste GTI 8v die ik ooit zag en dan gaat hij 'm verlagen. Echt zonde. Hele charme van de auto weg.

Guest Kraus vonBentinck

Slechts twee topics uit de geschiedenis van Hear

vloerverwarming en

beroeren

zijn nog onnozeler dan wat er van dit topic is geworden.

Is er niet onlangs gevraagd om wat zakelijker te posten? Stop Kliederen!