andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ik ben het er mee eens veel hard rock is slecht opgenomen een beetje plat , maar op mijn high end set is het goed te draaien het benut alleen de kwaliteiten vd set niet zoals een goede opname dat kan , ik heb nu toevallig flairck opstaan (live in amsterdam ) ik denk toch wel 1 vd beste opnamen die ik heb (1 euro rommelbak ) , maar beide zijn mooi ik zal morgen wat ac/dc en oa flairck meenemen . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Daarom ben ik zo blij met m'n (ietsje oudere) installatie:TD 160mkII, Cyrus II met PSX en Cambridge TL 200. Die Cambridges, zijn die niet stiekem een beetje identiek aan die grote Rogers van Remo? De KEF units, die typische middentoner... Heb ze overigens gehoord, een van de vele varianten, en het is Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ik ben het er mee eens veel hard rock is slecht opgenomen een beetje plat , maar op mijn high end set is het goed te draaien het benut alleen de kwaliteiten vd set niet zoals een goede opname dat kan , ik heb nu toevallig flairck opstaan (live in amsterdam ) ik denk toch wel 1 vd beste opnamen die ik heb (1 euro rommelbak ) , maar beide zijn mooi ik zal morgen wat ac/dc en oa flairck meenemen . gr hj heel goed. neem de eerste van acdc mee dan. let there be rock heb ik hier gister nog op lopen air gitaren. "papa wat doe je" vroeg de oudste Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ik ben het er mee eens veel hard rock is slecht opgenomen een beetje plat , maar op mijn high end set is het goed te draaien het benut alleen de kwaliteiten vd set niet zoals een goede opname dat kan , ik heb nu toevallig flairck opstaan (live in amsterdam ) ik denk toch wel 1 vd beste opnamen die ik heb (1 euro rommelbak ) , maar beide zijn mooi ik zal morgen wat ac/dc en oa flairck meenemen . gr hj heel goed. neem de eerste van acdc mee dan. let there be rock heb ik hier gister nog op lopen air gitaren. "papa wat doe je" vroeg de oudste Is goed , Let there be rock , Dirty deeds neem ik ook mee , en deep purple, Made in japan the mule (drumsolo) en child in time , en leg wel wat meer in de auto, ben vandaag naar kharma geweest en heb hun lp an evening with eleonora gekocht (jazz) en de dure exquisite weer eens uitgebreid beluisterd op kharma versterking, charles was naar monaco voor een show , wel even in de montage hal gekeken erg mooi om te zien hoe zon hollandse luidspreker wordt gemaakt daar is niks chinees bij. Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ik ben het er mee eens veel hard rock is slecht opgenomen een beetje plat , maar op mijn high end set is het goed te draaien het benut alleen de kwaliteiten vd set niet zoals een goede opname dat kan , ik heb nu toevallig flairck opstaan (live in amsterdam ) ik denk toch wel 1 vd beste opnamen die ik heb (1 euro rommelbak ) , maar beide zijn mooi ik zal morgen wat ac/dc en oa flairck meenemen . gr hj heel goed. neem de eerste van acdc mee dan. let there be rock heb ik hier gister nog op lopen air gitaren. "papa wat doe je" vroeg de oudste Is goed , Let there be rock , Dirty deeds neem ik ook mee , en deep purple, Made in japan the mule (drumsolo) en child in time , en leg wel wat meer in de auto, ben vandaag naar kharma geweest en heb hun lp an evening with eleonora gekocht (jazz) en de dure exquisite weer eens uitgebreid beluisterd op kharma versterking, charles was naar monaco voor een show , wel even in de montage hal gekeken erg mooi om te zien hoe zon hollandse luidspreker wordt gemaakt daar is niks chinees bij. Gr hj Een man naar mn hart morgen ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 M44, papa wat doe je? Ben je je pillen weer vergeten.....? Tja, ga zo door ga zo door, wie weet komen er nog een aantal mooie setjes in de verkoop... hihihi Alles is smaak. Maar ook ik vind dat het moet knallen.En dan wel zo als ik het graag heb. Tevredenheid is wel belangrijk. Groet Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Een goede installatie is niet kieskeurig .Je moet er alles op kunnen afspelen. Hier ben ik het helemaal mee eens. Je hoeft echter niet te downgraden om rock ook mooi te laten klinken. Je hebt alleen wel speakers met voldoende kracht in het laag, en een stevig stukje vermogen in je versterker nodig om rock en metal echt goed te laten klinken, ook op laag volume. Maar al te vaak zie ik heel dure installaties die het boven de 85Db al af gaan laten weten, en dan maar zeuren dat er in rock en metal geen dynamiek zit. Nee, dat komt omdat die installatie dat dan gewoon niet weer kan geven. De dynamiek van rock en metal begint niet bij 0Db. Die begint al bij 85Db en loopt vandaaruit op tot oorverdovend. Laatst beluisterde ik een vreselijk duur 300B buizengebakkie van 18Watt met Totem Mani 2 speakers (zelfde prijsklasse als de 300B). Met de gemiddelde audiofiele tingeltangel muzak klonk dat nog aardig, maar miste ik toch ook al de kracht die sommige van de instrumenten in die soort muzak live wel hebben. Bij Metallica ...and justice for all, op achtergrondmuzieksterkte (normaal met elkaar te praten op 3 meter afstand), ik schat nog geen 80Db gaf deze set er al blijk van dat het de uithalen helemaal niet leuk vond. Ik ook niet, dat klonk als een koe met kiespijn. Mijn versterker en speakers kosten samen net zo veel als dat buizengebakkie en monitorspeakers, maar kan wel alles aan, tot de meest ruige speed/trash/dead/grave enz.metal aantoe, maar ook die audiofiele tingeltangel muzak, en alles wta daartussen zit. Nu heb ik niets tegen buizengebakkies, ik heb zelf ook 2 KT90 buizengebakkies, met daar dan ook nog ribbon speakersvellen op aangesloten, maar wonderwel kan ook die set rock en metal h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Vind ik ook ,het is meestal de versterker die het niet kan trekken , daarom vind ik persoonlijk hoe meer watts hoe beter ,al word dat bij buizen al snel erg prijzig. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ik heb zo maar eens een vermoeden dat er veel mensen gewent zijn aan rock op een goedkope set. Ga je dan betere apparatuur neer zetten dan heb je vaak meer controle en strakkere bas lijnen. Dat je dan bij rock het ongecontroleerd klapperen van de speakers mist lijkt me dan ook logies. Je hoort eindelijk eens de bas zo als die is bedoeld bij de opname. Dat je reverentie dan de goedkopere set is geweest is een kwestie van je reverentie bij stellen. Of dan tocht de eklawaaier er tussen om je eigen geluid te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 persoonlijk vind ik en blijf ik vinden dat rock juist een zo schoon en open mogelijk middengebied moet hebben. een breed middengebied danwel te verstaan. met name omdat ik vaak ,ook op dure sets hoor dat ingewikkelde muziek een brij word. verder moet een set iets rauws hebben. en zeker geen te helder hoog want dan zijn 90% van de opnames niet te pruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 ik vind het vermogen niet ter zake doende. Het gaat om rendement Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 ik vind het vermogen niet ter zake doende.Het gaat om rendement Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Vind ik ook ,het is meestal de versterker die het niet kan trekken , daarom vind ik persoonlijk hoe meer watts hoe beter ,al word dat bij buizen al snel erg prijzig. Als een versterker van een watt of 30 a 40 het niet kan trekken heeft de luidspreker ontwerper iets ernstig fout gedaan! Anyway, al dat 'downgraden' zijn wat mij betreft de laatste stuiptrekkingen van de "fin de sciecle" perikelen. Wat echter wel duidelijk wordt is dat de ontwikkelingen, binnen bepaalde kringen (en niet alleen audio), de afgelopen twee decennia toch een beetje de verkeerde kant op zijn gegaan. Te veel aandacht voor sub-optimalisatie en te weinig voor dat waar het nu echt om gaat, het geheel, de muziek. Alsof een kok alleen aandacht heeft voor de kruiden maar de basis ingredienten vergeet of nog erger alleen maar voor de smaaksensatie gaat, zonder te vullen (moleculaire gastronomie, of hoe het ook heet). Downgraden wordt door velen als de oplossing gezien, anderen zoeken het juist in de compleet andere richting, "Ultra Fi" een soort downgrading voor mega budget. Al jaren echter zijn er mensen en bedrijven die "het doel" niet uit de ogen zijn verloren. Een enkel voorbeeld de luidsprekers van Great Plains Audio Voor mij persoonlijk, ja, het is tijd voor meer Rock'n'Roll. Het leuke is dat op een Rock'n'Roll set klassiek ook goed klikt, swingt, maar andersom werkt het niet. Het gaat er mij niet om altijd een Guarnieri van een "Strat" te onderscheiden, of een Gibson van een "Strat", maar zowel Mozart als Buddy Holly moeten swingen en Black Sabbath en Wagner mogen als een kudde op hol geslagen bronstige mastodonten kinken. De audiofiele esotherie heeft "sounding" een vies woord gemaakt vergetend dat de audiofielie precies daarop gestoeld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Daarom ben ik zo blij met m'n (ietsje oudere) installatie:TD 160mkII, Cyrus II met PSX en Cambridge TL 200. Die Cambridges, zijn die niet stiekem een beetje identiek aan die grote Rogers van Remo? De KEF units, die typische middentoner... Heb ze overigens gehoord, een van de vele varianten, en het is Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 ik vind het vermogen niet ter zake doende.Het gaat om rendement Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 ik vind het vermogen niet ter zake doende.Het gaat om rendement Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 ik vind het vermogen niet ter zake doende.Het gaat om rendement Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Zoals altijd zit ik weer een beetje te zweven. Voor zijn prijs zijn die oude retro luidsprekers natuurlijk onverslaanbaar. Maar om te zeggen dat ze nou echt heel goed zijn ? Ze klinken lekker die dingen uit de 70's. (die uit de 90's zijn weer lekker neutraal). Alleen is het echt beter ? Op zo'n 70's speaker leef sneller wat mee. Zeker de gedachte dat het allemaal voor zo weinig geld kan. Alleen als je dan op een wat betere set gaat luisteren is het toch een stuk grotere beleving. Ik heb heel veel 70's spul maar ook best een goede set (uit 90's). En ik moet zeggen dat het ook wel wat heeft om rock zo weer te geven. Bas rete strak en de drum lekker droog (vooral op een warme dag heeft het een goed gevoel). Je hoort zoveel meer. Heeft beide zeker wat. Ik weet dat oude luidsprekers vaak erg goede kwaliteiten hebben. Alleen om daarom niet verder meer te kijken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Alleen is het echt beter ? Ik durf te zeggen: in elk geval niet slechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Ik weet dat oude luidsprekers vaak erg goede kwaliteiten hebben. Alleen om daarom niet verder meer te kijken.. Ook weer helemaal mee eens. Ik heb hier 3 sets speakers uit de prijsklasse een heel dik maandloon per stuk staan, uit 3 heel verschillende jaartallen. - Jean Marie Renaud - Cantate - 1981 - Apogee - Stage - 1990 - Dali - Helicon 400 - 2005 3 heel verschillende filosofie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 mei 2009 Report Share Posted 22 mei 2009 Zou je denken, echter er is ergens een optimum, teveel tegenkoppeling maakt het geluid dood en platzonder een rel-topic te willen starten ben ik van mening dat die speakers vanzichz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 mei 2009 Report Share Posted 23 mei 2009 Nee hoeft m.i. niet, je voorversterker moet w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 23 mei 2009 Report Share Posted 23 mei 2009 Je krijgt het zo te horen, zoals het is opgenomen. En precies daar wringt de schoen; zie topic-starter: veel van die Rock/metal etc laat blijkbaar qua productie te wensen over. Zie hiervoor overigens ook de loudness-war discussies. Als PS: ja, mijn B&W Matrix 802 S3 waren ook geschikter voor typische 70's Rock & Blues dan mijn huidige von Schweikerts. Jammer dan. Omdat er slechte producties zijn dan maar een mindere installatie kopen? Goede en slechte producties zijn er in ieder genre. Om nu maar een mindere installatie te nemen omdat net je favoriete band een slechte productie heeft ? Lijkt me niet.Er is zoveel goede muziek die goed is geproduceerd. Helemaal waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts