Jump to content

Downgraden

Robbert
 Share

Recommended Posts

De interpretatie ligt natuurlijk wel vooral in handen van de dirigent.

Men heeft ooit een orkest electronisch bestuurd. Dus echte instrumenten met robotarmen.

Technisch feilloos en het klonk waardeloos.

Logisch :)

Bij veel klassieke muziek is er helemaal geen dirigent. En als er wel een is, dan zal een goede solist ook zijn eigenwijze inbreng hebben.

geen?

Altijd als ik op TV kijk zie ik 'n dirigent en op al mijn LP's en CD's staat conducted by of o.l.v.

Dat lijkt mij dan toch een dirigent?

(...)Je zou je langzamerhand misschien trouwens wel eens af moeten gaan vragen of 't niet aan jou ligt.

Of wist je dat al? :D

Beste s_k,

geen?

Altijd als ik op TV kijk zie ik 'n dirigent en op al mijn LP's en CD's staat conducted by of o.l.v.

Dat lijkt mij dan toch een dirigent?

Solo werken? Kamermuziek? X-tetten? Klassiek is meer dan een groot orkest.

• Members
S_K

ik mis iemand in deze schrijfselen over al dan niet academisch of anderszins geschoolde, klassieke-pop-rock-jazz-blues-muzikanten.

Namenlijk: FRANK ZAPPA :o

Nog 1 in dat rijtje, volgens mij is Bruce Dickinson een geschoold opera zanger!

Voor degenen die nu denken Bruce WIE?

Ga je schamen!

Deja-vu M44?

Zouden er echt mensen zijn die dat niet weten :confused:

Het zou mij zelfs verbazen als er iemand is hear die de rockgroep Styx, zijn eerste band, en Samson, zijn tweede band niet kent. :blink:

Edit: Mij is echter niets bekend van een (opera) zangopleiding die hij gevolgd zou hebben. Is ook niets over te vinden.

Zie oa de wiki pagina over hem.

Zouden er echt mensen zijn die dat niet weten :confused:

Het zou mij zelfs verbazen als er iemand is hear die de rockgroep Styx, zijn eerste band, en Samson, zijn tweede band niet kent. :blink:

Begin dan maar met je verbazen. Styx heb ik nog wel eens van gehoord, maar dat kan ook in de lessen Grieks geweest zijn, en Samson ken ik alleen als die irritante Vlaamse hond van Gert... :rolleyes:

Begin dan maar met je verbazen. Styx heb ik nog wel eens van gehoord, maar dat kan ook in de lessen Grieks geweest zijn, en Samson ken ik alleen als die irritante Vlaamse hond van Gert... :rolleyes:

WTF is "die irritante Vlaamse hond van Gert..." :confused:

Volgens mij ben jij dan een stuk jonger dan ik. Als je de hardrockband Styx (bedoel ik niet dat USA bandje) en Samson niet kent is dat of een gebrek in je opvoeding, of je bent van een generatie later dan ik (1971).

• Members

Ik vond het nog ergens op ultimate Guitar.com...

Bruce Dickinsons done opera for 5 years, he is amazingly talented and his vocal control is at times uncomparable...

...hier een duetje met Montserrat Caballe (Bohemian Rhapsody :lol: )

.

Ik ben nog even aan het zoeken naar wat meer feitjes hieromtrent. Op Wikipedia staat idd niets, ik hoorde dit jaren geleden al, dat ik er weinig over terug kan vinden zegt nog niet alles...

Bruce Dickinsons done opera for 5 years, he is amazingly talented and his vocal control is at times uncomparable...

.

Ik ben nog even aan het zoeken naar wat meer feitjes hieromtrent. Op Wikipedia staat idd niets, ik hoorde dit jaren geleden al, dat ik er weinig over terug kan vinden zegt nog niet alles...

Wat een arm miezerig en oppervlakkig stemgeluid t.o.v Montserat

.

Dat geeft ernstig te denken over wie dat geschreven heeft <_< Inderdaad tenenkrommend. Het is ook niet echt bohemian rhapsody, voordat Dickinson inzet gaat de muziek 'omlaag' (getransponeerd heet dat toch?) omdat ie het anders niet haalt. En dan nog is zijn eerste uithaal omhoog bwaaah :rolleyes: Nee, echt niet geschoold, lijkt me een typisch gevalletje Anouk, die kan ook alleen maar heel h

.

Dat geeft ernstig te denken over wie dat geschreven heeft <_< Inderdaad tenenkrommend. Het is ook niet echt bohemian rhapsody, voordat Dickinson inzet gaat de muziek 'omlaag' (getransponeerd heet dat toch?) omdat ie het anders niet haalt. En dan nog is zijn eerste uithaal omhoog bwaaah :rolleyes: Nee, echt niet geschoold, lijkt me een typisch gevalletje Anouk, die kan ook alleen maar heel h

WTF is "die irritante Vlaamse hond van Gert..." :confused:

Volgens mij ben jij dan een stuk jonger dan ik. Als je de hardrockband Styx (bedoel ik niet dat USA bandje) en Samson niet kent is dat of een gebrek in je opvoeding, of je bent van een generatie later dan ik (1971).

Ik ben inderdaad wat jonger, maar dat zegt niet alles. Ik heb ook wel jaren 70 muziek in huis... En om nou te zeggen dat het anders een gebrek in je opvoeding is, vind ik wat overdreven. Je kunt natuurlijk ook gewoon andere interesses gehad hebben in die tijd. Of uberhaupt geen interesse in muziek. Ik durf te wedden dat m'n ouders er nog nooit van gehoord hebben. Van de naam Bruce Dickinson ook niet...

S_K

ik mis iemand in deze schrijfselen over al dan niet academisch of anderszins geschoolde, klassieke-pop-rock-jazz-blues-muzikanten.

Namenlijk: FRANK ZAPPA :o

Ga je schamen!

Deja-vu M44?

Ik treed Arden bij

Ooit, zeker 20j geleden, hebben wij dat ook gehoord gelezen dat hij een geschoold zanger is

Als ik effe mag dikkenekken :D heb Maiden gezien in 1984 en 1986

@Miracle

Kom ni lullen dat jij de hond van Samson en Gert niet kent h

• Members

Ik vond weer zo'n hint die kant op (in de My Music List Greatest Singers)...

... because he IS a classically trained opera singer who can sing metal amazingly...

... er moet dus een kern van waarheid in zitten. Ik heb dat verhaal al jaren geleden eens gehoord, en nu ik er dus op ga letten vind ik toch regelmatig van dit soort toespelingen. Dat is toch ook niet zomaar mag ik aannemen...

Ik heb het nog een keer beluisterd, de eerste keer trok ik te snel mijn conclusies. Hij heeft echt wel een paar zanglessen gehad, maar toen ik het verschil hoorde met Caball

Slechts twee topics uit de geschiedenis van Hear

vloerverwarming en

beroeren

zijn nog onnozeler dan wat er van dit topic is geworden.

Is er niet onlangs gevraagd om wat zakelijker te posten? Stop Kliederen!

En waar zijn al Uw reakties van in eerstgenoemde topic gebleven?(vloerverwarming)

Ik meende mij te herrineren dat U het juist een groot compliment vond voor de mensen HEAR, dat ik zoiets niet-audio gerelateerd vroeg, (om hulp notabene). Dus de technische know-how v/d mensen Hear hoog in het vaandel hield.

Stond in