Jump to content

Verslag Hear meeting 2009

audiofreak
 Share

Recommended Posts

persoonlijk geen streaming achtige toestanden voor mij.

mij boeit dat niet. maar dat geeft niet want als we daarvoor kiezen blijf ik gewoon lekker thuis...no problem.

mij betreft gaat de focus en keer richting muziek of vintage spullen. maar ik weet dat dat ook een persoonlijke voorkeur is.

als mensen het bijv leuk vinden om hun specifieke muzieksmaak te uiten , daar iets over willen vertellen. wat maakt en stuk bijzonder. welke stijl is het wat trekt je erin aan enz enz

maakt het wat persoonlijker denk ik.

pluriformiteit zat hier op muziekgebied.

Guest kikkervisje

mij boeit dat niet. maar dat geeft niet want als we daarvoor kiezen blijf ik gewoon lekker thuis...no problem.

mij betreft gaat de focus en keer richting muziek of vintage spullen. maar ik weet dat dat ook een persoonlijke voorkeur is.

als mensen het bijv leuk vinden om hun specifieke muzieksmaak te uiten , daar iets over willen vertellen. wat maakt en stuk bijzonder. welke stijl is het wat trekt je erin aan enz enz

Het is alleen zo jammer dat jij zo`n beetje alles wat buiten jouw smaak patroon valt als bagger betitteld. :(

Mij raak je er niet mee maar je zet wel zo jezelf als verschrikkelijk bekrompen en kortzichtig te kijk. ;):(

Het is alleen zo jammer dat jij zo`n beetje alles wat buiten jouw smaak patroon valt als bagger betitteld. :(

Mij raak je er niet mee maar je zet wel zo jezelf als verschrikkelijk bekrompen en kortzichtig te kijk. ;):(

blijkbaar raak ik jou daar wel mee. :huh:

en weet ik dat ik een zeer brede muzieksmaak heb. zoals ook wel in het muziektopic te zien is.

ik heb hier voor iedereen wel iets staan.

mensen om mij heen kennen mij ook als gepassioneerd muziekliefhebber en alles willen horen, kennen en kijken of ik er wat mee kan.

dus nee, je zit mis.

en als iemand de moeite neemt om zijn passie aan mij over te brengen zal ik dat niets anders dan waarderen.

tracht mensen niet te beoordelen op een paar postings binnen een paar dagen. dat geeft teveel kleur in je ordeel ;)

Hoi

was een bijzonder leuke dag :rolleyes:

thanks aan een ieder die dit mogelijk hebben gemaakt

uiteindelijk niet veel geluisterd.

elke speaker had zijn goede en zwakke kanten

grappig vond ik ook dat het prijs verschil enorm was en dat er niet een duidelijke winnaar was.

hulde aan die kleine goedkopere speakers dus :D

gr ezo

Mooie foto's Stijn. Ik was mij toestel helaas vergeten.

Dank :). Had veel mooier gekund, maar khad het te druk met andere dingen eigenlijk :)

Even nog mijn snelle mening over de speakers:

De eerste set MC systems was slecht. Slappe hap laag, iets scherp hoog en met een naar gat in het

laagmidden dat bijzonder naar voren kwam bij Paul Simon's "Homeless". Laag was slappe hap.

Even later stond er een kleiner setje MC's. Kleiner woofertje, ging v

Vanuit deze hoek ook nog even wat woorden:

Als eerste idd nogmaals dank aan de heren van Andromeda Audio Design, Lentus Audio en MC Systems, zonder deze bijdragen was er weinig van een luidsprekervergelijk gekomen. Mijn eigen inspanningen, och, ik heb dit soort dingen altijd al graag gedaan, en leren doe je er altijd weer van (om het verhaal bass-boost maar eens te noemen).

Want waar je ook op voorbereid bent, er gebeurt altijd wel weer iets onverwachts. De opbouwperiode van anderhalf uur van te voren is misschien ook wel aan de krappe kant, maar toch moet het op deze manier gewoon kunnen. Dat bleek uiteindelijk ook wel, de luidsprekers van Andromeda kwamen er met de buizenopzet van Tubejack een stuk beter uit**, de DSS'en ondernamen aan de andere kant van de kamer een ware metamorfose, de Lentus Duo's bleken met vinyl te kunnen zingen en de MC's in vrije opstelling zetten ineens de ruimte wel vol met mooie klanken. In ieder geval leergeld dus weer voor de volgende keer.

En dan is daar mijn lief... De meesten van jullie kennen haar nu wel, misschien dat jullie nu een idee hebben over hoe blij ik wel niet met haar ben (zo, dat scheelt weer een bos bloemen). Ze gaat overal mee naar toe, staat dus ook op de beurzen e.d. en brengt idd op hekele momenten de nodige rust. Ga daar maar eens om staan als jonge vrouw van 23 in dit eigenlijk toch wel stoffige mannenwereldje! Misschien dat er op deze manier nu ook eens wat extra vrouwen tot het wereldje gaan toetreden, ik mag het hopen.

Rest mij verder weinig meer als de organisator nog maar eens flink te bedanken, en iedereen maar alvast uit te nodigen voor de volgende keer (volgens mij staat er nog iets van streamers op het menu?). Wij hebben er alvast zin an...

**Laten we allemaal niet vergeten dat dit voor Andromeda Audio Design een eerste echte try-out was, dit soort dingen zijn gewoon nodig om onder andere omstandigheden zijn luidsprekers te testen en opinies te peilen. Dit is de enige manier om uiteindelijk te weten te komen waar je op een bepaald moment staat. W

Mooie foto's Stijn. Ik was mij toestel helaas vergeten.

Dank :). Had veel mooier gekund, maar khad het te druk met andere dingen eigenlijk :)

Even nog mijn snelle mening over de speakers:

De eerste set MC systems was slecht. Slappe hap laag, iets scherp hoog en met een naar gat in het

laagmidden dat bijzonder naar voren kwam bij Paul Simon's "Homeless". Laag was slappe hap.

Even later stond er een kleiner setje MC's. Kleiner woofertje, ging v

Ik heb van jou werkelijk nog nooit een positieve bijdrage, in welk topic danook mogen lezen. Je zit enkel op je commentaarpositie naar anderen toe, en dan metname naar M.

Houd daar eens een keer mee op, en schrijf eens iets wat wel een bijdrage aan een audioforum waardig is.

Mvg. Miracle

Inmiddels na een nacht goed geslapen te hebben en weer goed uitgerust te zijn is mijn reactie van gisteren over de akoestiek een beetje narrig geweest en wat mede uit voort kwam door de moeheid mijnerzijds en dus wat mij betreft er zand over en weer met een frisse blik en enthousiasme op naar de volgende meeting.

Mss een wat narrige post, maar wel heel goed te begrijpen Onno. Je steekt je nek uit door al voor de tweede maal deze zaal, op een schitterende locatie voor ons te regelen.

Ook vorig jaar was er al onterecht commentaar op. Dit jaar heb je zelfs nog met je letterbakken lopen slepen, maar de akoestiek was zo niet slecht dat de fabrikanten ze niet eens nodig vonden. En dan nog moet er weer over gezeken worden.

Sommige mensen hebben altijd wat te zeiken. :mad2:

Van mij mag de volgende meating gewoon weer in dit zaaltje gedaan worden. Een betere akoestiek zul je echt niet vinden lijkt mij. Ook de zalen van een congrescentrum zijn niet beter dan dit. Ga maar eens luisteren bij de gemiddelde audioshow.

Een goed op elkaar afgestelde set klinkt ook in een iets mindere akoestiek gewoon goed.

• Members
[...] en of hij dan zelf ook nog steeds durft te beweren dat die holle grafzerken met knakebakspeakertjes beter klinken. :lol:

:lol: Je bent en blijft een mirakel! Gaan we idd gewoon een keer doen...

Guest Kraus vonBentinck
Ik ben wel heel erg benieuwd of hij het werkelijk tegen een echt afgewogen set op durft te nemen, en of hij dan zelf ook nog steeds durft te beweren dat die holle grafzerken met knakebakspeakertjes beter klinken. :lol:

Je maakt het op deze manier wel aantrekkelijk voor de gastheer om de deuren voor zo'n graag geziene gast open te zetten <_<

@ allemaal!

heerlijk om alle verschillende reacties te kunnen lezen :D

Hoop er volgende keer wel bij te kunnen zijn. Blijkt maar weer eens dat smaak en wetenschap niet altijd hand in hand gaan, maar respect voor elkaars mening er wel uit moet voortvloeien... Zoals gewoon is op een forum en in 'real-life'.

Greetz,

Lestat

@Rob: Een PA woofer moet het in home hifi idd ook gewoon goed kunnen doen. Ik heb in het verleden altijd erg graag PA speakers gebruikt om home hifi speakers te bouwen. Meestal mooi strak klinkende units, van het juiste materiaal gemaakt.

De conus van superstrak en dood papierpulp, en de korf veel stijver dan de gemiddelde (overpriced) high-end units.

PA Speakerunits moet je alleen wel h

Sommige mensen hebben altijd wat te zeiken. :mad2:

Zelfs op onze bandrecordermeetings, die echt niet audiofiel zo interessant zijn (al is ab vergelijken met bandrecorders best makkelijk!), is er altijd gezeik met de akoestiek. Inmiddels hebben we inderdaad een soort conferentiezaaltje in het gebouw waar we zijn. Mensen zijn tevreden. Dat heeft alleen wel 10 meetings lang geduurd ;D.

Dus inderdaad, mensen hebben altijd wel wat. En je kunt 't toch nooit goed genoeg doen.

Ik vind het feit dat men het initiatief neemt om iets te doen, al heel wat waard.

Doe je het niet, neemt niemand die taak van je over hoor :)

Guest tubejack
Een oude Philips CD speler veel meer muziek maakte dan met de andere cd voor-eind combinatie.

Rob nog gefeliciteerd met je dochter 13! oei dat heb ik ook meegemaakt :ph34r: Nee hoor blijft bijzonder mooi.

Even over die oude Philips CD-speler....

Die was v.n.l. oud van buiten, wat er in zat was ongeveer de helft nieuw anno 2009 en lekker ingespeeld :)

Ik heb vals gespeeld.... maar wou even laten horen dat Philips al 20 jaar terug al fatsoenlijke spelers maakte, alleen werd

er op onderdelen bezuinigd. Verder zijn er nu 20 jaar verder ook v

Ik was voor het eerst op een Hear meeting na de afgelopen jaren al met een aantal forummers kennis te hebben gemaakt in Sneek. Na een vlotte rit vanuit Zaandam (ik kon met Tubejack meerijden) waren we mooi op tijd in Bussum. En na een aantal handen geschud te hebben, konden we aan de koffie. Daarna ben ik de zaal doorgelopen en de verschillende luidsprekers bekeken en na nog een kop koffie en interessante gesprekken met deze en gene werd er begonnen met de demonstratie.

Bij een demonstratie wil ik zelf nooit een absoluut oordeel geven over de verschillende luidsprekers. Om de simpele reden dat ik niet bekend ben met de apparatuur (CD-speler, versterker, bekabeling), de ruimte en de muziek. En dan praat ik nog niet eens over de plaats waar je zit, Miracle pikt gewoon de beste plaats in (dat mag ook nog, als ik zelf daar wil zitten, moet ik maar sneller zijn).

Maar nu de luidsprekers:

1. MC: laag rommelig, hoog goed

2. Lentus: algemeen een mooi beeld met het hoog wat scherp

3. Andro: klinkt heel vlak, niets irriteert maar er springt ook niets uit. Iets meer sprankeling zou het in ieder geval goed doen.

4. DSS: in eerste instantie een aardbevingsimulatie, veel te veel laag. Op wonderbaarlijke wijze verdween dat toen de luidsprekers naar de andere kant van de zaal verhuisde. Toen vond ik het misschien wel het beste van de dag.

Opvallend was dat toen de Andro op een buizenversterker aangesloten was, er met veel meer plezier naar geluisterd werd.

Verder vind ik opvallend dat het sociale kant van zo'n dag misschien nog wel belangrijker is als de pure audio als ik zie hoe druk er met elkaar gediscuseerd wordt. Grappig om te zien hoe dat dan niet ontspoord terwijl men op een forum nog weleens wat primair wil reageren.

De dag werd afgesloten bij de Chinees waar ik heel toepasselijk met Sodejuu oiver pingpong heb gekletst en de andere onderwerpen niet zijn vergeten. Er kwam een eind aan toen mijn chauffeur te kennen gaf naar huis te willen gaan.

Nu nog wat losse opmerkingen:

1. Arden, Audiofreak en de alle anderen bedankt voor de moeite om dit te organiseren

2. De ruimte is zeker niet optimaal maar ik zou niet snel een betere weten v.w.b. lokatie (auto en openbaar vervoer) en kosten. De akoestiek zal in een zalencentrum ook echt niet beter zijn. Het blijven rechthoekige betonnen bakken. En hoe vaker we hier terugkomen, des te beter we weten hoe de apparatuur geplaatst moet worden en zal het resultaat dus ook beter worden.

3. Streaming vind ik niet echt interessant als enige onderwerp voor een Hear dag.

Kees

En ik wil nog wel even kwijt dat ze er veel te dicht opzaten, voor een tweeweg met dicht bij elkaar geplaatste units kan dat wel, maar bij de speakers van Andro........ met ver uit elkaar geplaatste units is de regel 5 maal de afstand van de units er minimaal vanaf zitten.

Welnee, het maakt mij alleen maar nieuwschieriger!

Zullen we er een keer samen heengaan? Neem jij jouw speakers mee, en ik mijn monitors. Doe ik de ''kleine'' ruimte, en jij de ''grote''.

Eens zien hoe het dan zit met onze wansmaak? Ik ben het al een hele tijd een keer van plan (niet pers

En ik wil nog wel even kwijt dat ze er veel te dicht opzaten, voor een tweeweg met dicht bij elkaar geplaatste units kan dat wel, maar bij de speakers van Andro........ met ver uit elkaar geplaatste units is de regel 5 maal de afstand van de units er minimaal vanaf zitten.

Als ik mr. Andromedia goed heb beluisterd, zei dat ze 2,70 uit elkaar moesten en dan 50cm van de muur, kan dat?

Wat op zich lastig is als je kamer te breed is.

Hij noemde ook een luisterafstand, die is me ontschoten, maar het was vrij weinig.