Jump to content

Verslag Hear meeting 2009

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Doe ik michel, die andere staat er momenteel ,dan mag je die gelijk ook wel mee pakken die gebruikt geen ceramische unit voor het middengebied en klinkt daardoor anders .

gr :angry: hj :D

Sterker nog, er staan al 2 modellen van je. We hebben gisteren met zijn 3-en nog even naar jouw monitors geluisterd (met vinyl), en helemaal niet verkeerd hoor! Vind ik visueel trouwens een erg mooi speakertje. Is denk ik ook goed verkoopbaar. Ik zou daar nog eens over nadenken, erg jammer als je met dat model niet verder zou gaan...

Dank je, en die grote jongens had je die ook gehoord ?

Wat het" the box model" betreft die staat inderdaad bij ronald , daarin zit een focal 120 TD5 tweeter en die word niet meer geleverd aan fabrikanten/particulieren ( de prijs vd speaker is daaraan natuurlijk aangepast) , alleen wilson werkt nog met focalunits meen ik , ik zelf vind het hele mooie tweeters en als ze nog leverbaar zouden zijn zouden ze misschien ook in andere modellen zijn verwerkt , de scanspeak paper woofer die daarin zit heeft een wat vriendelijke klankkleur en ik houd er zelf ook wel van, scanspeak basmid units hebben meestal een wat lager rendement vandaar dat ik nu andere units heb gebruikt , maar ik houd ervan om nieuwe dingen te proberen en bovendien is de nieuwe illuminator serie uit dus misschien in de toekomst al is het rendement daarvan wel weer laag , dat zouden ze eens moeten opkrikken is mijn idee, hoewel met de juiste versterking is dat ook op te lossen .

gr :angry: hj :D

oeps, plagiaat Miracle?

Ik heb op de site nergens staan dat de foto's niet gebruikt mogen worden. Gewoon public domain dus. Anders hed ik ze wel beveiligd. ;)

... mochten de PP luidsprekers als onbetwiste referentie uit een dergelijk vergelijk komen, dan zal ik dat hier ook ruiterlijk toegeven, iets waar ik Miracle ook echt wel voor aanzie...

Mochten de PP's idd als onbetwist winnar uit dat vergelijk komen zal ik de eerste zijn die toegeeft dat je met speksteen en Monacor wappertjes een heel goede speaker kan bouwen.

Ook ik heb in het verleden wel eens een speaker in elkaar gezet met Monacor wappertjes, die heel aardig klonk, maar het echt niet haalt tegen bouwsels van mij met betere units, dus of de PP's het gaan redden tegen de DSS-en en Dali's met vleugje Miracle.......

Het zou mij verbazen. :eek:

..zo'n speaker lijkt een waardige tegenstander...

Dat dacht ik, maar gezien de reacties lijkt het verstandiger om deze titanenstrijd toch maar in een kleiner gezelschap voor te stellen. Bovendien moet de andere partij zich ook in deze setting kunnen vinden :unsure:

• Members
[...]

Dank je, en die grote jongens had je die ook gehoord ?

[...]

Die heb ik vanavond gehoord. Op dezelfde set als de kleintjes, de grote zijn mij weer te analytisch. De monitor is als het ware een oase van rust ten opzichte van de grote jongens. Maar neem dat niet te serieus hoor, ik heb altijd wat moeite met die keramische units. Persoonlijk vind ik dat jouw kracht in die monitor zit, dus nogmaals, d

Mijn verslag van de dag:

Het was leuk :D

(meer volgt als ik meer tijd heb. M'n baas vind het niet zo prettig als ik een compleet verslag schijf in zijn tijd :P )

Mijn verslag van de dag:

Het was leuk :D

(meer volgt als ik meer tijd heb. M'n baas vind het niet zo prettig als ik een compleet verslag schijf in zijn tijd :P )

Gelukkig maar, die van mij vindt het weer niet zo leuk als ik het allemaal lees in zijn tijd. :rolleyes:

M :ph34r: rc

[...]

Arden, zijn dat jouw speakers, die witte?

Foto van Miracle herken ik volledig :D

Gr

stef

Yep, dat zijn de DSS Monitor weergevers...

hebben veel weg van de Link luidsprekers, het Belgische merk dat ik heb ... :)

ben benieuwd hoe ze klinken :)

Gr

stef

Hopelijk komen de verslagen snel van de leden die geweest zijn, maar nog niet hebben geschreven.(al is het maar iets kleins).

StefK, Eelco, DH Freakie, AZH, Erikatn, om er maar een paar te noemen. :P;)

Lentus audio zou ook leuk zijn als die nog even reageert van wat hij er van vond (de dag)

Omdat je het zo lief vraagt ... :D

Heb nog geen tijd genomen, ook naar jou niet

Ik vond het super gezellig

Heb genoten van het weerzien van verschillende mensen en het praten met nieuwe mensen

De muziek

Ben niet zo'n goed luisteraar + zat vaak aan de kant

Uiteindelijk vond ik de DSS aan de andere kant wel wat hebben hoor

Het analoog gedeelte vond ik heel sterk en super om naar te luisteren

De opzet, 4 NL luidsprekers vergelijken, of beter beluisteren vond ik een heel aangenaam thema

Akoestiek bla bla bla, plaatsing bla bla bla ... ok het speelt mee maareen speaker heeft potentieel of niet

Wil je der meer van horen, stap je toch naar de fabrikant of een dealer

Slecht en goed wil ik niet gebruiken omdat ik dat zo'n definitieve woorden vind in toch wel niet ideale luisterruimte + de fabrikanten demonstreerden met niet bekende componenten op Arden na

Waar ik best eens meer wil van weten is dus DSS en bvb een MC3 in een kleine kamer

Lentus wil ik wat meer body maar de Ribbon was voor mij een mooie introductie.

Gekozen muziek

Och er is altijd mogelijkheid om eigen muziek te spelen of anderen hebben aanleunende muziek bij

Die plaat van Ben Harper, daar wil ik nog eens vr gaan zitten

Miss ergens tegen Rotterdam :P:D

Personal for Onno

Je krijgt nog een uitgebreide mail hoor, moet eerst de solicitatie afwerken

Weet dat ik het super fijn vond bij jou en Yvonne te zijn

Gr

Stef

Guest KT88

Ik kan weinig schrijven over de speakers, heb ze niet allemaal gehoord en zeker niet bewust geluisterd.

Wel even lekker staan ouwenelen mer een aantal mensen (ha Stef, ha Onno, ha Stijn, ha Robin, ha Erik, ha Roger en alle anderen die ik vergeten ben!) en dat was leuk.

Ondanks mijn knallende koppijn.

Nou, hier is mijn bijdrage dan (na al 2x eerder aangegeven te hebben dat ik iets zou schrijven :D )

De 23 mei was een dag van afspraken. Ten eerste de HEAR meeting in Bussum., Dan een afspraak met een geweldige kerel van het alfa156 forum, waarvan ik zijn audioliefde ook weer aangewakkerd heb (daarover zometeen meer). En tenslotte nog met 2 jonge gasten van een ander audioforum te weten Analog audio.

De meeting stond al langer vast en ik meen me te herinneren dat ik me niet hoefde aan te melden, want Onno was zo vrij geweest me gelijk overal voor in te plannen, nl meeting en chinees. Ik doe daar niet moeilijk over als ik het lang genoeg van te voren weet, hou ik er rekening mee ;)

Op de sleuteldag van de alfaclub kwam ik de gast van het alfaforum tegen. Ik wist niet dat hij een audiohart bezat en zo kwamen we aan de praat (eerder deden we dat ook al, maar dat ging dan over auto's, om specifiek te zijn, de Alfa 156. Hij blijkt een complete Pioneer Reference set te hebben van eind jaren '80 en een JVC platenspeler. Nu bleken er wat probleempjes met de tuner te zijn en ook de platenspeler vetoond(e) kuren. Ik zei dat ik wel iemand wist voor de tuner en dat ik die 23 mei zou treffen (de draaitafel staat nu hier op de werkbank).

Intussen kwamen de gasten van het AA-forum om de hoek kijken. Ik had al aangeboden om ze mee te nemen en daar hebben ze dan ook gebruik van gemaakt. Ik geloof dat ze dat niet geheel onprettig hebben gevonden.

Dan de dag zelf. Stijn en Eelco arriveerden om ff over half 10. Ze hebben heel even naar mijn blingbling mogen kijken en luisteren en toen zijn we echt op pad gegaan. De tuner in de auto gedaan en met z'n 3-en (s_k, Eelco en ondergetekende) de reis aanvaard. Wa waren wat laat en Stijn maakte zich al een beetje ongerust dat we te laat kwamen, maar ik heb hem gerust gesteld dat de aanloop van de meeting meestal uitloopt en dat we ruim op tijd zullen zijn. Onderweg nog vooral over auto's of wat daarvoor moet doorgaan gepraat. Om 20 voor 12 eindelijk in Bussum gearriveerd, waar we de gebruikelijke bende medeleden ontmoeten en gedag zeiden. Voor Stijn en Eelco was dit nieuw, dus die hadden een langere ontmoetings- cq gewenningsperiode nodig.

Om half 1 begon het "geweld". Eerst werd en beslist welke stukken er beluisterd zouden gaan worden en daarna werden de eerste tonen door de MC speaker weergegeven. Huuuh, dat kwam wel ff koud op het dat. Moeilijk te tracen wat er allemaal gebeurede. Ik moest duidelijk ff wennen aan de set en akoestiek. Na het 2de nummer had ik het wel zo'n beetje door. Wat opviel dat het soms wat omfloerst klonk. Kwam dat door de akoestiek of lag het aan de speaker of was de set niet bepaald geschikt voor deze speakers. Daar zou ik pas een antwoord op als ik meerdere speakers had beluisterd. Dit viel iig niet helemaal mee. Jammer, want ik had de kleinere broertjes bij Caf

Ik kan weinig schrijven over de speakers, heb ze niet allemaal gehoord en zeker niet bewust geluisterd.

Wel even lekker staan ouwenelen mer een aantal mensen (ha Stef, ha Onno, ha Stijn, ha Robin, ha Erik, ha Roger en alle anderen die ik vergeten ben!) en dat was leuk.

Ondanks mijn knallende koppijn.

Afgaande op Sodejuu's verhaal weet je snel volgelingen te maken. Mocht je huidige monniker gaan vervelen, dan wordt vervanging een makkie. :D

't Was goed je weer's te zien man. :cool2:

Ik heb duidelijk wat leuks gemist!

Zeg niet dat ik je niet meegevraagd heb ;D.

Overigens, wellicht een riskante opmerking: Zo even op het eerste gehoor vond ik vrijwel elke set speakers die ik ermee gehoord heb, beter klinken met vinyl dan met cd. Was die ploatendroaier in geen verhouding tot de cd speler, of waren deze speakers gewoon gemaakt voor 't weergeven van vinyl? Wie is dat nog opgevallen?

Overigens, wellicht een riskante opmerking: Zo even op het eerste gehoor vond ik vrijwel elke set speakers die ik ermee gehoord heb, beter klinken met vinyl dan met cd. Was die ploatendroaier in geen verhouding tot de cd speler, of waren deze speakers gewoon gemaakt voor 't weergeven van vinyl? Wie is dat nog opgevallen?

Die ploatjesdroaierd was in geen verhouding met de CD-speler. De CD-speler kost zo'n €2000,- en alleen al de DT kost €5500,-, en dan komt er nog dat vd.Hul The Frog element bij, en een Sutherland VV van €1000,-.

Samen dus dik goed voor zo'n 4 van die CD-spelers. :huh:

Guest tubejack
Samen dus dik goed voor zo'n 4 van die CD-spelers. :huh:

Of goed voor dozijnen TJ spelers :D

In het begin vond ik die DT wat tegenvallen, ik zag wel meer mensen om me heen zo reageren.

Later met o.a. Kraftwerk klonk het super B) Mooie DT !

Groeten,

Jack

Hij had her en der de neiging wat wollig te klinken, maar ik miste her en der ook wel wat wolligheid.

Misschien waren de DSS met de draaitafel weer irritant wollig geworden, helaas niet gehoord :).

Maargoed, voor dat geld: It better be good :).

Vind het wel jammer dat ik de TJ niet aan de astin trew set heb gehoord. Vond de Andromeda's duidelijk beter klinken met buisjes, maar weet niet of dat meer aan de cd speuler of aan de buisjes lag.

Ik blijf zelf in elk geval nog even bij m'n ouwe FLips :)

Guest tubejack
In het begin vond ik die DT wat tegenvallen, ik zag wel meer mensen om me heen zo reageren.

Later met o.a. Kraftwerk klonk het super B) Mooie DT !

Groeten,

Jack

inkoppertje Jack..... Mag het element ook even op temp komen, voordat het zijn gehele potentieel kan laten horen.

;)

Klopt, met mijn DT zeg ik altijd de naald moet even warm worden :rolleyes:

Maar je had de gezichten moeten zien :D boekdelen :D

Guest tubejack
Vond de Andromeda's duidelijk beter klinken met buisjes, maar weet niet of dat meer aan de cd speuler of aan de buisjes lag.

Ik blijf zelf in elk geval nog even bij m'n ouwe FLips :)

Neem van mij aan, dat het aan de versterker ligt...... de bekende appels met peren. Totaal ander concept, ging toevallig goed.

CD-spelers zijn voor een groot deel hetzelfde gebouwd. Ouwe Philips CD-spelers kunnen nog aardig spelen, maar zijn standaard

gewoon "oude Philips spelers" Ook hier weer appels en peren, die CD-160 was op sommige plekken extreem gemodificeerd ....

Die ploatjesdroaierd was in geen verhouding met de CD-speler. De CD-speler kost zo'n

• Members

Die ploatjesdroaierd was in geen verhouding met de CD-speler. De CD-speler kost zo'n

• Members
Overigens ben je van de Koetsu af Arden - je was zo enthousiast vorig jaar?

Nee hoor, helemaal niet. Die Koetsu Black doet het juist heel goed in de JMW 10.5i arm (blijft als combinatie een aanrader), tijdens deze meeting stond mijn priv