Jump to content

ARC REF CD8

Petwin
 Share

Recommended Posts

Voor zo'n bedrag (bijna 6000 euro) is natuurlijk wel meer moois te koop. Vind het toepassen van koelprofielen een tikje cosmetische opsmuk. Kan me niet voorstellen dat het analoge gedeelte zoveel warme produceert. Ook het parallel schakelen van vier TDA1543 is leuk, maar ik ken zelbouwers die er 32 hebben gestapeld.

Natuurlijk best een mooi Nederlands product, maar ik denk dat je voor rond 1000 euro ook iets moois zou kunnen maken, mooie moderne DAC, nette analoge uitgang en voeding, CD rom loopwerk, iets bescheidener kast.

Misschien is dat commercieel minder interessant (1000 euro is te duur voor de gemiddelde consument en te weinig indrukwekkend voor de audiofiel)

Iemand de Audio Research CD 8 al gehoord?

Nee, maar als jij serieus over iets in die prijsklasse denkt, dan zou ik toch bij Pink Faun ook gaan luisteren.

M :ph34r: rc

Je kan zeker gaan luisteren bij Pink Faun, ik heb het ook een keer gehoord, maar ik vond het niks bijzonders.

Nee, maar als jij serieus over iets in die prijsklasse denkt, dan zou ik toch bij Pink Faun ook gaan luisteren.

Je kan zeker gaan luisteren bij Pink Faun, ik heb het ook een keer gehoord, maar ik vond het niks bijzonders.

We hebben niet allemaal dezelfde oortjes, en ook niet even geweldige sets. Ik heb de CD-speler van Pink faun ook niet gehoord, maar ik vond de bespreking in Music Emotion wel iets bijzonders. En de opmerking was bedoeld voor Petwin, die nog niet gereageerd heeft.

Hij denkt natuurlijk, ja hoor, vraag ik naar cd-speler a, komen ze met speler b aan.

We hebben niet allemaal dezelfde oortjes, en ook niet even geweldige sets. Ik heb de CD-speler van Pink faun ook niet gehoord, maar ik vond de bespreking in Music Emotion wel iets bijzonders. En de opmerking was bedoeld voor Petwin, die nog niet gereageerd heeft.

Hij denkt natuurlijk, ja hoor, vraag ik naar cd-speler a, komen ze met speler b aan.

Nee hoor...denk ik niet meer. Threads op dit forum vliegen na de tweede post meestal al helemaal uit de bocht :D

We horen inderdaad allemaal een beetje anders... Ik begrijp de opmerking van Miracle niet zo goed. De Ref7 is een hele mooie speler die met zijn buizenuitgang juist erg muzikaal klinkt. Deze speler is bij een aantal hele serieuze reviewers de referentie speler (Sorry...there's that word again) De ARC 5 is een andere speler en zou je met een Pink Faun mogen vergelijken.

Van wat ik gehoord en gelezen heb over de Ref 8 zou hij nog een stuk mooier klinken dan de 7. Is natuurlijk allemaal persoonlijk.

Ik ben (nog) niet echt van plan om iets nieuws te kopen, ben tevreden met mijn huidige speler. Als iemand de REF8 heeft zou ik het wel spannend vinden om hem daar eens naast te horen.

@Mumsoft.. Ik geloof inderdaad niet dat het wat uitmaakt wat je vraagt:) Je kunt immers voor de prijs van een ARC8 twee pink Fauns kopen. :D

@ Miracle.. zijn er

Nee hoor...denk ik niet meer. Threads op dit forum vliegen na de tweede post meestal al helemaal uit de bocht :D

Ja, heel traditioneel. Dit was trouwens IN de tweede post :rolleyes:

@Mumsoft.. Ik geloof inderdaad niet dat het wat uitmaakt wat je vraagt:) Je kunt immers voor de prijs van een ARC8 twee pink Fauns kopen. :D

Dat is een beetje Duck-Twacy zijn punt. Maar hoe kun je in godsnaam beoordelen of iets in die prijsklasse nu wel of niet overprijsd is? Ook als je verstand hebt van componenten kun je je deerlijk vergissen in de ontwikkelkosten van een apparaat. Neemt niet weg dat het hier wel zit in de wat-een-gek-ervoor-overheeft liga.

Voor

Gehoord met verschillende eindversterkers. (ARC, Krell) Blijft een wollig ding hoor. Ruist ook lekker (Nee was niks mis mee)

We horen beiden dus blijkbaar wat anders. Maar te zeggen dat je nog geen versterker tegengekomen bent die meer micro detail geeft verbaasd me echt. Die 15 is echt wel een beetje achterhaald. Neemt niet weg dat het een klassieker blijft en nog steeds menig moderne versterker voorbij speelt.

Als de SP15 die jij beluisterde wollig klonk, en ook nog lekker ruiste ga ik er vanuit dat er wel

Gehoord met verschillende eindversterkers. (ARC, Krell) Blijft een wollig ding hoor. Ruist ook lekker (Nee was niks mis mee)

We horen beiden dus blijkbaar wat anders. Maar te zeggen dat je nog geen versterker tegengekomen bent die meer micro detail geeft verbaasd me echt. Die 15 is echt wel een beetje achterhaald. Neemt niet weg dat het een klassieker blijft en nog steeds menig moderne versterker voorbij speelt.

Als de SP15 die jij beluisterde wollig klonk, en ook nog lekker ruiste ga ik er vanuit dat er wel