audiofreak Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Zover ik nu kan zien heb ik geen specifieke voorkeur en ga ik proberen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Voor mij graag 24 oktober Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Een idee is wellicht om voor het laagst mogelijke budget (bijv. max Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Ik had al "De toekomst van CD" voorgesteld in het oude topic, en dat heeft veel bijval gekregen. 3 negatief en geen een positief. Ik zet zelf al mijn cd's op een muziekstreamer, en nog zonder veel moeite klinkt het al beter dan mijn cd-speler. En dan heb ik het nog niet over hele dure spullen. Ik ben ervan overtuigd dat je met nieuwe technieken de geluidskwaliteit van de lp naar de kroon kunt steken, nog daargelaten het gemak dat je ervan hebt. Maar, als niemand hear er wat in ziet, dan niet. Gewoon lekker plaatjes blijven draaien en cd'tjes opzetten, dat kan tenslotte ook. Groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Een idee is wellicht om voor het laagst mogelijke budget (bijv. max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Een High-End set bestaande uit een stel speakers, een versterker en een bron gaat denk toch niet echt lukken onder de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Hoi Peter, Binnen een bepaald budget van pakweg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Ha Paul, Misschien moeten we dat hele begrip maar afschaffen Het is sowieso een holle kreet als het iets anders betreft dan de "High Price" v.w.b. audio. Naast Hi-Fi nu Hi-Pee... Het idee om voor een beperkt budget iets moois samen te stellen vind overigens wel erg lovenswaardig. Voor de speakers denk dan b.v. aan iets van Dali om te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Hoi Peter, Binnen een bepaald budget van pakweg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Persoonlijk vind ik het gestelde budget een beetje een studentenbeurs. Dat is toch niet interessant voor de leden hear? Vind ik een beetje snobistisch eigenlijk. Een dergelijk concept past m.i. wel heel goed bij de opzet van Hear. Hear heeft ook de taak om beginners op weg te helpen. En dat doe je niet met mensen meteen smakken met geld uit te laten geven: Iets wat met kleine stapjes groeit beklijft langer en geeft meer plezier als het goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Persoonlijk vind ik het gestelde budget een beetje een studentenbeurs. Dat is toch niet interessant voor de leden hear? Vind ik een beetje snobistisch eigenlijk. Een dergelijk concept past m.i. wel heel goed bij de opzet van Hear. Hear heeft ook de taak om beginners op weg te helpen. En dat doe je niet met mensen meteen smakken met geld uit te laten geven: Iets wat met kleine stapjes groeit beklijft langer en geeft meer plezier als het goed is. Men zal er versteld van staan hoe veel er nog te genieten valt onder de 2K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Men zal er versteld van staan hoe veel er nog te genieten valt onder de 2K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Persoonlijk vind ik het gestelde budget een beetje een studentenbeurs. Dat is toch niet interessant voor de leden hear? Vind ik een beetje snobistisch eigenlijk. Een dergelijk concept past m.i. wel heel goed bij de opzet van Hear. Hear heeft ook de taak om beginners op weg te helpen. En dat doe je niet met mensen meteen smakken met geld uit te laten geven: En er zijn er hear genoeg met een tweede of zelfs derde set. Voor E1500 is heel erg veel mogelijk, bijvoorbeeld een Pro-Ject - Debut III met element ca. 400.- daarbij een paartje Diamond 9.1 a 200.- heb je nog 900.- over voor een leuke geintergreerde met phono trapje, om maar eens iets eenvoudigs met een analoge bron neer te zetten. En die luidsprekertjes zijn nog heel lang een grotere investering in een goede versterker waard. Zelfbouw, bijvoorbeeld de K&T CT230 plus een kleine zelfbouw UCD, dan hou je nog een erg leuk bedrag voor een bron over en heb je een heerlijke Rock'n'Roll set. p.s. is google op het moment uit de lucht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Nad met Acoustic energy speakers bvb Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Men zal er versteld van staan hoe veel er nog te genieten valt onder de 2K Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Men zal er versteld van staan hoe veel er nog te genieten valt onder de 2K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 kan ook heel leuk klinken, Decware Zen Taboo E1000.-, K&T CT235 met Eminence coax voor ~E250.-, hou je nog wat over voor een cd speler met regelbare uitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Toch een makkie De electronica lijkt me niet zo moeilijk Marantz, Pioneer en Rotel hebben leuke CD-spelers en versterkers in deze prijsklasse. Mooie weergevers in de budgetreeks en waanzinnig mooi afgewerkt Wharfedale diamond 9.1 Ik snap niet hoe dit kan voor zo weinig geld Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 mijn onderschrift zegt genoeg onder de 1000,- ben je klaar. ... en wat was de nieuwprijs destijds en wat zou die nu zijn na (euro)inflatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 mijn onderschrift zegt genoeg onder de 1000,- ben je klaar. 2e hands mag niet! M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Wharfedale diamond 9.1 de test, voor wat het waard is Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 nieuwprijs in guldens 1976 - bose 1801 (4500,-) ( kon je toen een kleine auto voor kopen denk ik) speakers compleet onbekend Marantz cd85 ....tja 2000,- gulden bij uitbrengen? de test zie ik zo snel niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 Bij mijn vorige werkgever had ik voor een caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2009 Report Share Posted 27 mei 2009 2e hands is nog makkelijker De set waar ik nu naar luister, klinkt verbluffend goed Harman Kardon HK6650R (met AB) Translator Impact 50 een Sony ST-5950SD en een Philips CD-630 (met AB) Allen ongemodificeerd + wat dropveters rond de 600 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts