Jump to content

2e Hearmeeting 2009 in ??

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Ik had al "De toekomst van CD" voorgesteld in het oude topic, en dat heeft veel bijval gekregen. 3 negatief en geen een positief. <_<

Ik zet zelf al mijn cd's op een muziekstreamer, en nog zonder veel moeite klinkt het al beter dan mijn cd-speler. En dan heb ik het nog niet over hele dure spullen.

Ik ben ervan overtuigd dat je met nieuwe technieken de geluidskwaliteit van de lp naar de kroon kunt steken, nog daargelaten het gemak dat je ervan hebt.

Maar, als niemand hear er wat in ziet, dan niet.

Gewoon lekker plaatjes blijven draaien en cd'tjes opzetten, dat kan tenslotte ook.

Groet,

M :ph34r: rc

Ha Paul,

Misschien moeten we dat hele begrip maar afschaffen :lol: Het is sowieso een holle kreet als het iets anders betreft dan de "High Price" v.w.b. audio. Naast Hi-Fi nu Hi-Pee...

Het idee om voor een beperkt budget iets moois samen te stellen vind overigens wel erg lovenswaardig. Voor de speakers denk dan b.v. aan iets van Dali om te beginnen.

;)

Persoonlijk vind ik het gestelde budget een beetje een studentenbeurs. Dat is toch niet interessant voor de leden hear?

Vind ik een beetje snobistisch eigenlijk. Een dergelijk concept past m.i. wel heel goed bij de opzet van Hear.

Hear heeft ook de taak om beginners op weg te helpen. En dat doe je niet met mensen meteen smakken met geld uit te laten geven:

Iets wat met kleine stapjes groeit beklijft langer en geeft meer plezier als het goed is.

;)

Guest kikkervisje
Persoonlijk vind ik het gestelde budget een beetje een studentenbeurs. Dat is toch niet interessant voor de leden hear?

Vind ik een beetje snobistisch eigenlijk. Een dergelijk concept past m.i. wel heel goed bij de opzet van Hear.

Hear heeft ook de taak om beginners op weg te helpen. En dat doe je niet met mensen meteen smakken met geld uit te laten geven:

Iets wat met kleine stapjes groeit beklijft langer en geeft meer plezier als het goed is.

;)

Men zal er versteld van staan hoe veel er nog te genieten valt onder de 2K

En er zijn er hear genoeg met een tweede of zelfs derde set. Voor E1500 is heel erg veel mogelijk, bijvoorbeeld een Pro-Ject - Debut III met element ca. 400.- daarbij een paartje Diamond 9.1 a 200.- heb je nog 900.- over voor een leuke geintergreerde met phono trapje, om maar eens iets eenvoudigs met een analoge bron neer te zetten. En die luidsprekertjes zijn nog heel lang een grotere investering in een goede versterker waard.

Zelfbouw, bijvoorbeeld de K&T CT230 plus een kleine zelfbouw UCD, dan hou je nog een erg leuk bedrag voor een bron over en heb je een heerlijke Rock'n'Roll set.

p.s. is google op het moment uit de lucht?

Men zal er versteld van staan hoe veel er nog te genieten valt onder de 2K

Guest tubejack

Toch een makkie :D

De electronica lijkt me niet zo moeilijk Marantz, Pioneer en Rotel hebben leuke CD-spelers en versterkers in deze

prijsklasse.

Mooie weergevers in de budgetreeks en waanzinnig mooi afgewerkt

Wharfedale diamond 9.1 :wub:

Ik snap niet hoe dit kan voor zo weinig geld :blink::)

Groet,

Jack

nieuwprijs in guldens

1976 - bose 1801 (4500,-) ( kon je toen een kleine auto voor kopen denk ik)

speakers compleet onbekend

Marantz cd85 ....tja 2000,- gulden bij uitbrengen?

de test zie ik zo snel niet.

Guest tubejack

2e hands is nog makkelijker :D

De set waar ik nu naar luister, klinkt verbluffend goed :)

Harman Kardon HK6650R (met AB) Translator Impact 50 een Sony ST-5950SD en een Philips CD-630 (met AB)

Allen ongemodificeerd + wat dropveters rond de 600 euro.