Jump to content

2e Hearmeeting 2009 in ??

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Voor mij zijn beide data goed. In die tijd ga ik niet op vakantie, en de zaterdag is in het bedrijf waar ik werk meer hobbydag dan werkdag. Ik neem dan ook meest de zaterdag wel vrij.

Het voorstel van Audiopaul lijkt mij een leuk vergelijk, maar we kunnen ook zo'n El-Cheapo high-end set vergelijken met een gemiddelde- en voor de meesten onder ons (te) dure set.

Daarbij ook weer wat ruimte vrij laten voor 1 of 2 mensen die iets van zichzelf willen showen, zoals dit jaar met de zelfbouw (vd.Veen) buizenversterker en CD-speler van Tubejack.

Guest tubejack
Daarbij ook weer wat ruimte vrij laten voor 1 of 2 mensen die iets van zichzelf willen showen, zoals dit jaar met de zelfbouw (vd.Veen) buizenversterker en CD-speler van Tubejack.

Leuk idee, maar geen eerlijke vergelijking.

Het bouwpakket van de versie van de UL-40S2 met VDV6040SIL en SED 6550 Siltech bekabeling en mod's

alleen al, valt buiten het budget.

Maar ik wil hem best meenemen evt. m

Leuk idee, maar geen eerlijke vergelijking.

Idd geen eerlijk vergelijk, maar wel eens leuk om de verschillen in die verschillende prijsklasses eens na elkaar te beluisteren.

Ik doe dat haast iedere dag, maar helaas ook wel in 3 verschillende ruimten.

De set in de woonkamer (nieuwwaarde +/-

...is er inmiddels weer contact geweest met de zaaleigenaar van het zaaltje in Bussum...

Dus.... het zaaltje met bedenkelijke akoustik wordt opnieuw het toneel van een hear-meeting, met als onderwerp 'budget-setjes'?

De Engelsen zouden deze set-up beschrijven als ...interesting :blink:

Guest tubejack
...is er inmiddels weer contact geweest met de zaaleigenaar van het zaaltje in Bussum...

Dus.... het zaaltje met bedenkelijke akoustik wordt opnieuw het toneel van een hear-meeting, met als onderwerp 'budget-setjes'?

De Engelsen zouden deze set-up beschrijven als ...interesting :blink:

Dat zaaltje is prima, net als de bediening :) En akoestiek? ach.... bekijk het eens van de andere kant

alle sets moeten/kunnen onder dezelfde condities presteren. ;)

Misschien alleen een andere Chinees :D

Alleen... budgetsetjes... :huh:

Zit daar iemand op te wachten...???

jawel hoor, genoeg mensen die daar op zitten te 'wachten', alleen wachten ze niet op de negatieve associatie met "budget setje". De vraag moet je zien als "hoe ver kun je komen voor E1500.-" en da's best wel een interessante, interessanter als de vraag hoever kun je komen voor E30.000.- of zelfs hoe slecht kun je het hebben voor E30.000.-

Guest tubejack

B.v de Rotel RA-05 en RCD-06 + Wharfedale Diamond 9.1 past samen met 2x 3meter OFC luidspreker kabel en een standaard OFC interlink precies binnen de 1500 euro. Kan er denk ik ook nog een CD vanaf ook :)

Maar hoe kom je aan zo'n set ? want ik vind het idee van Audio Paul sympathiek.

Edited by tubejack

Beide data zou nog kunnen.

Het voorstel van Hans van Liempd kan ik me zeker in vinden.

Een vergelijk met klasse D, buizen en transistor versterkers is een leuk onderwerp en gemakkelijk te realiseren lijkt me.

Een top buizenset (voorversterker en eindversterkers) kan ik wel inbrengen.

De andere suggesties hebben wat minder mijn interesse, maar zal mij er niet van weerhouden toch te komen.

• Members
B.v de Rotel RA-05 en RCD-06 + Wharfedale Diamond 9.1 past samen met 2x 3meter OFC luidspreker kabel en een standaard OFC interlink precies binnen de 1500 euro. Kan er denk ik ook nog een CD vanaf ook :)

Maar hoe kom je aan zo'n set ? want ik vind het idee van Audio Paul sympathiek.

Als je het dan op een dergelijke manier in wilt vullen, vergelijk dan de meerwaarde van een set van zeg

Ik heb dan nog geen afspraken. Zelf hoeft die beginnersset voor mij niet zo. Eigenlijk zou ik wel eens een goede hoornluidspreker op een paar watt willen horen versus een normale luidspreker met mega power.

Ik hoop er deze keer wel bij te kunnen zijn.

Carl

Nogmaals; het is maar een idee! Budget en verdere uitwerking moeten dan ook nog met z'n allen bepaald worden. Sommigen hier zien de uitdaging in mijn idee niet hoewel ik er van overtuigd ben dat een hele grote groep op het HEAR-forum zeker ge

Ik vind het idee van de budgetsetjes ook niet verkeerd. Je zult wel eens raar op kunnen kijken van het resultaat. Ik denk dat daar meer animo voor is dan het gestoei met een klasse D bak en een torrenversterker. Daarbij zijn er toch wel meer personen die minder hebben besteedt, of te besteden hebben dan een aantal van ons. Het uitgangspunt is dus zeker de moeite waard om op onderzoek uit te gaan.

BTW, ik meen dat "stroomverzorging" het onderwerp zou zijn voor de volgende meeting? Niet dat ik vind dat dat per se aan de orde moet komen (ook dat is best interessante materie), maar ik meen me daar wel iets van te herinneren. Mij maakt het eigenlijk niets uit wat we gaan doen ;)

Ik geef wel de voorkeur aan de zaterdag in oktober. Die in november komt mij minder uit.

Ik vind het ook gheel sympahtiek. Ech wel.

Raar toch dat de jongeren hier (s_k, langspeelplaat, maus0611, J Scholtz,...) nog niet hebben gereageerd, even aangenomen dat het geen rijkeluiszoontjes zijn.

Je zou zelfs zeggen dat s_k een doorgewinterde kenner is.

M :ph34r: rc

Guest tubejack
Rare vraag misschien, maar hoe "goed" zijn autoradio's eigenlijk, heb me nooit voor die dingen geinteresseerd. Voor zo'n E100.- heb je b.v. een Pioneer DEH 2100UB. Hou je 1400.- over voor luidsprekers. (zou je zoiets aan kunnen hangen)

Leuk idee, gezien het rendement kun je er ook een mooi buizenbakje aanhangen met b.v. EL84 PP van een paar honderd euro.

Maar dit is toch zelfbouw? Wie gaat ze bouwen? :rolleyes:

Guest tubejack
Het lijkt mij leuk idee en weer eens wat anders dan de eeuwige kabel, - cdspeler en versterkervergelijkingen. Komt het niet door de HEAR-jury, ook prima. ;)

Mij ook, maar je kunt ook stellen: "genoeg input" voor nog 3 Hear meetingen :D

Doen we de volgende keer versterkers, of cd-spelers of wat dan ook :rolleyes:

Rare vraag misschien, maar hoe "goed" zijn autoradio's eigenlijk, heb me nooit voor die dingen geinteresseerd. Voor zo'n E100.- heb je b.v. een Pioneer DEH 2100UB. Hou je 1400.- over voor luidsprekers. (zou je zoiets aan kunnen hangen)

Reserveer dan ook nog iets voor een flinke voeding of lader + accu, anders horen we nog niet veel.

Haha, goed geluid uit ouwe zooi halen ben ik over 't algemeen wel goed in :).

Alleen wordt daar al zoveel nadruk op gelegd dat ik me een beetje rustig wilde houden ;).

Kan nu nog niet toezeggen of ik op de meeting ben, maar voor mij zijn in elk geval beide data goed.

Ik had ook een voorstel, misschien gaat het jullie te ver, maar wil het toch eens gezegd hebben.

Onder het motto 'voor elk wat wils' zou ik vier sets willen neerzetten

- 350 euro

- 750 euro

- 1500 euro

- 3000 euro

Just a thought. Gewoon om te zien of het, juist in een n

Ik vind het ook gheel sympahtiek. Ech wel.

Raar toch dat de jongeren hier (s_k, langspeelplaat, maus0611, J Scholtz,...) nog niet hebben gereageerd, even aangenomen dat het geen rijkeluiszoontjes zijn.

M :ph34r: rc

Ho ho.... ik volg niet altijd alle topics ;) dus nu wel een reactie :cool2:

Maar goed plan, ik kan niet zeggen welke datum mijn voorkeur heeft, omdat ik ploegen dienst werk en mogelijk tegen september ook nog van werkgever ga wisselen.

Verder ben ik wel een rijkeluiszoontje, maar mag ik gewoon zelf keihard werken om te komen waar ik wil ;)

Het idee van de budget set spreekt mij ook wel aan. Ik ga er over denken. Ik zit mijn eigen Epos speakers in de goede prijs categorie, maar die zijn zoals gebleken nog al lastig aan te sturen soms, dus of het binnen budget lukt iets verbluffends neer te zetten?

(zou je zoiets aan kunnen hangen)

Leuk idee, gezien het rendement kun je er ook een mooi buizenbakje aanhangen met b.v. EL84 PP van een paar honderd euro.

Aurexx Crystal 1, wordt die nog geleverd?

Ook een leuk plan ja. Haal je net met het bouwpakket van de speakers er bij.

Guest tubejack

G