Jump to content

2e Hearmeeting 2009 in ??

audiofreak
 Share

Recommended Posts

Alleen vraag ik mij hardop af hoe we die set dan samen stellen en hoe we aan die spullen komen. Ik ken aardig wat importeurs, maar zeker niet alle. Benaderen over medewerking of beschikbaar stellen wil ik ze ook nog wel enz.

eerst eens de wind in de hersenen (brainstormen) over potentiele sets zou ik zeggen, voor je je over andere zaken zorgen gaat maken.

zonder hear enige toezegging te (kunnen) doen, ik heb het in planning om 5x de CT230 te bouwen voor een sub E1500.- HT set en als het budget, de tijd en de zin toereikend zijn misschien maar 3x een CT230 en twee maal z'n grote broer Als mits maar en indien en zo, ben ik best genegen die dingen mee te nemen.

Guest kikkervisje
...is er inmiddels weer contact geweest met de zaaleigenaar van het zaaltje in Bussum...

Dus.... het zaaltje met bedenkelijke akoustik wordt opnieuw het toneel van een hear-meeting, met als onderwerp 'budget-setjes'?

De Engelsen zouden deze set-up beschrijven als ...interesting :blink:

Interesting post is this from kikkervisje. <_<

Neen! Zo te lezen is het van Bella V. ;):)

Die moet je erbij zien te krijgen want hij schrijft n.l. heel erg leuke recensies.

De combinatie budget-set en streaming lijkt mij een win-win.

Vergeet die cd-speler, dat is toch maar rommel voor die prijs.

Neem een media-player die ook de serieuze audio-formaten aan kan, koppel die aan een mooie versterker en speakers (die dan wat duurder kunnen zijn), en je bent spekkoper.

Bijv. koop een Popcorn hour, die kan FLAC (en WAV geloof ik) spelen, koppel er een harde schijf aan, of neem er een met ingebouwde harde schijf.

Rip je cd'tjes of download je muziek, zet ze op die schijf en geniet van een beter geluid dan met menig cd-speler mogelijk is. Bovendien ben je toekomstgericht bezig, je flacjes en mp3tjes lopen niet weg.

Met de Popcorn kun je ook lekker video kijken, en foto's. Dat is toch helemaal top!

Je kunt ook zonder popcorn hour, bv met een laptopje of pc met aardige mediaplayer, waar hier net een topic over loopt. Een pc heeft iedereen al. Da's meestal wel een herriemaker helaas.

Een 1TB schijf kost nog geen 100 euro, die Popcorn zit in de buurt van 250 euro, en als het nog mooier moet koop je er later een dacje bij.

Dit is wat je noemt voor een dubbeltje op de eerste rang!

M :ph34r: rc

De combinatie budget-set en streaming lijkt mij een win-win.

Vergeet die cd-speler, dat is toch maar rommel voor die prijs.

Neem een media-player die ook de serieuze audio-formaten aan kan, koppel die aan een mooie versterker en speakers (die dan wat duurder kunnen zijn), en je bent spekkoper.

Bijv. koop een Popcorn hour, die kan FLAC (en WAV geloof ik) spelen, koppel er een harde schijf aan, of neem er een met ingebouwde harde schijf.

Rip je cd'tjes of download je muziek, zet ze op die schijf en geniet van een beter geluid dan met menig cd-speler mogelijk is. Bovendien ben je toekomstgericht bezig, je flacjes en mp3tjes lopen niet weg.

Met de Popcorn kun je ook lekker video kijken, en foto's. Dat is toch helemaal top!

Je kunt ook zonder popcorn hour, bv met een laptopje of pc met aardige mediaplayer, waar hier net een topic over loopt. Een pc heeft iedereen al. Da's meestal wel een herriemaker helaas.

Een 1TB schijf kost nog geen 100 euro, die Popcorn zit in de buurt van 250 euro, en als het nog mooier moet koop je er later een dacje bij.

Dit is wat je noemt voor een dubbeltje op de eerste rang!

en dat lijkt me dus wel weer heel leuk om te horen en zien.Ik heb er verder geen ervaring mee.

Sorry voor de herhaling, maar streaming audio hoort wat mij betreft meer thuis op het HTforum.

Budgetsetjes: Leuk om ook eens te horen, maar kan bij de BCC of die andere dozenschuiver (waar ze wel degelijk gek zijn) ook gewoon.

Op een High End Audio Retrailers (HEAR) meating zou ik toch graag ook een set willen horen die echt begerenswaardig is.

Vandaar mijn al eerdere voorstel om een budgetset eens te vergelijken met een high-end set.

Mvg. Miracle.

Budgetsetjes: Leuk om ook eens te horen, maar kan bij de BCC of die andere dozenschuiver (waar ze wel degelijk gek zijn) ook gewoon.

Op een High End Audio Retrailers (HEAR) meating zou ik toch graag ook een set willen horen die echt begerenswaardig is.

Woah, ik neem aan dat we 't over 'goed geluid voor het geld' hadden, en dus ook over 2e hands.

Als het gaat over nieuw spul voor weinig geld, dan is dat ook niet het soort 'budget' waar ik aan denk.

Als je ziet wat voor prullerij je voor meer dan 1000 euro kunt kopen (Bose, Sony, JVC, Panasonic), dan liever geen budget voor mij!

Woah, ik neem aan dat we 't over 'goed geluid voor het geld' hadden, en dus ook over 2e hands.

Als het gaat over nieuw spul voor weinig geld, dan is dat ook niet het soort 'budget' waar ik aan denk.

Als je ziet wat voor prullerij je voor meer dan 1000 euro kunt kopen (Bose, Sony, JVC, Panasonic), dan liever geen budget voor mij!

Ook voor een low budget is er op dit moment een heel leuke set samen te stellen.

Zo heb ik pasgeleden voor een familielid een Argon Amp3245 (

Nou da's ook interessant. En geen maxwell/it's/mediamarkt spul :).

Ik persoonlijk interesseer me meer voor marktplaats-juwelen, maar hee, ieder z'n smaak :).

Da's idd geen dozenschuiverspul, en ook ik koop mijn spullen liever jong tweedehands, maar dat is ook omdat ik veel (helaas niet alles) zelf kan repareren/herstellen/upgraden/tunen/tweaken enz. Maar deze persoon wilde gewoon een set waar hj de aankomende 20 jaar probleemloos naar kon luisteren, en daar bij voor weinig geld toch een mooi geluid.

Dat is voor dat budget heel goed gelukt mag ik wel zeggen.

Ik had tweedehands echt niet veel beter kunnen kopen voor dit budget, of het had met h

...mijn oprechte excuus aan jou kikkervisje.

Een (conferentie-)ruimte in een hotel hoeft niet veel duurder te zijn en heeft al snel betere akoestik. Bovendien hanteren hotels vaak een gereduceerd weekendtarief (50%). Gewoon ff bellen. Misschien lukt

Sorry voor de herhaling, maar streaming audio hoort wat mij betreft meer thuis op het HTforum.

Mvg. Miracle.

Ik zit niet op het htforum, maar op het Hear-forum.

Mijn indruk is dat dit forum er is voor het Goede Geluid, zoals gewaardeerd door de audiofiel en muziekliefhebber.

Dit forum is er niet alleen voor de modificateurs.

Dit forum is er niet alleen voor de platenspelers.

Dit forum is er niet alleen voor de buizenliefhebbers.

Dit forum is er voor liefhebbers van een goed geluid, en het maakt in principe niet uit waar je dat mee bereikt.

De heersende mening op dit forum is ook dat cd-spelers minder mooi geluid geven dan platenspelers. Er gaat zelfs niets b

• Members

Een samenspel van de genoemde ideeen, daar al eens aan gedacht? Zet inderdaad de set voor het genoemde budget neer (de genoemde optie van Miracle vind ik idd een hele goede, gebruik dan alleen de versterker met de genoemde luidsprekers en een goedkopere streamer). Zet daar een set tegenover van een duizendje of 6-7 met een wat duurdere streamer, en ik denk dat een hoop leden hiermee zouden kunnen leven.

Ik weet tegen die tijd nog wel een leuke streamer voorzien van een h

Een samenspel van de genoemde ideeen, daar al eens aan gedacht? Zet inderdaad de set voor het genoemde budget neer (de genoemde optie van Miracle vind ik idd een hele goede, gebruik dan alleen de versterker met de genoemde luidsprekers en een goedkopere streamer). Zet daar een set tegenover van een duizendje of 6-7 met een wat duurdere streamer, en ik denk dat een hoop leden hiermee zouden kunnen leven.

Ik weet tegen die tijd nog wel een leuke streamer voorzien van een h

Sorry voor de herhaling, Miracle, maar jij hebt last van een vooroordeel.

Ik wil het niet een vooroordeel noemen. Ik heb al meerdere mogelijkheden uitgeprobeerd, omdat ik nogal wat mooie muziek op de PC heb staan.

Geen van die mogelijkheden konden mij overtuigen. Of het klonk als een boer met kiespijn, of de bediening was ronduit waardeloos en dan nog slechts een matig geluid. Vergelijkbaar met een

Sorry voor de herhaling, Miracle, maar jij hebt last van een vooroordeel.

Ik wil het niet een vooroordeel noemen. Ik heb al meerdere mogelijkheden uitgeprobeerd, omdat ik nogal wat mooie muziek op de PC heb staan.

Geen van die mogelijkheden konden mij overtuigen. [...]

Ik heb nu een Elro VC36 Audio/video zender/ontvanger voor dat doel, nieuwprijs

Je hebt bij mij de Olive gehoord i.c.m. de dacmagic en je eigen dac. Ik zou zeggen kom nog eens luisteren, als de dacmagic aangepast is of er een andere dac gekomen is. Dat wordt dan wel juli/augustus.

Overigens is een Hifidelio niet zo duur.

@Arden: welke dac?

Ik heb idd de Olive bij jou gehoord, en vond de oude Marantz (wat al niet mijn favoriete speler is) het beter doen. Wat mij ook nog steeds bij is gebleven is het grote verschil tussen CD en HD in de Olive.

De HD kwam al wat meer in de richting van de Marantz, maar de CD kwam niet in de buurt.

Overigens, de Hifidelio 400 PRO S vM music server die ik hier thuis heb uitgeprobeerd kost

@Arden: welke dac?

Dat laat ik je tegen die tijd wel zien/horen. Het is in ieder geval 1 apparaat waar een digitale tuner, een streamer

Twee sets, ik vind het een prima idee. Als daar op een of andere manier een MM/MC vergelijking ingepast in kan worden (zie de discussie over de Musicmaker) dan zou ik dat heel mooi vinden.