Jump to content

Accu bierkrat radio

tomswinkels
 Share

Recommended Posts

Misschien een rare plaats voor dit topic, maar ik heb nu een bierkrat radio gebouwd. Waar ondere andere een 7 A gel accu in zit. De krat met accu erin staat op mijn kamer (zolder). Daar wordt het zomers nogal warm, kan dat geen kwaad voor de accu?

De accu zal geen last hebben van warmte. Hoe warm denk je dat het onder de motorkap van een auto word?

Wel goed opletten met die ge(i)l accu's dat je ze niet te lang onbelast laat staan. Af en toe eens wat stroom uit trekken (minstens 1 keer per week) en hem dan weer opladen, anders word hij "lui".

Je kan er ook een druppellader op zetten en een 5 watt lampje erbij.

Misschien een rare plaats voor dit topic, maar ik heb nu een bierkrat radio gebouwd. Waar ondere andere een 7 A gel accu in zit. De krat met accu erin staat op mijn kamer (zolder). Daar wordt het zomers nogal warm, kan dat geen kwaad voor de accu?

De accu zal geen last hebben van warmte. Hoe warm denk je dat het onder de motorkap van een auto word?

Wel goed opletten met die ge(i)l accu's dat je ze niet te lang onbelast laat staan. Af en toe eens wat stroom uit trekken (minstens 1 keer per week) en hem dan weer opladen, anders word hij "lui".

Je kan er ook een druppellader op zetten en een 5 watt lampje erbij.

Waar kan ik een goedkope druppellader vinden, heb rondgekekn maar vindt geen winkels in omgeven eindhoven.

Waar kan ik een goedkope druppellader vinden, heb rondgekekn maar vindt geen winkels in omgeven eindhoven.

Ik heb voor jaren terug een druppellader gekocht in Eindhoven bij VMS Eindhoven aan de Kanaaldijk Noord 111.

Dit was een motorzaak waar Harley's werden verkocht, maar ook zeer veel accesoires.

Ik heb geen idee of deze zaak nog bestaat, maar je kunt altijd even checken.

Ik heb daar zelf een Optimate Battery Optimiser (ca.€ 55,-) gekocht. Geschikt voor zeer veel soorten accu's waaronder gel-accu's. Google maar eens.

Een zeer compacte druppellader ( ca. 20 x 5 x 5 cm.) die dus zeer makkelijk is weg te werken.

Succes met de zoektocht.

Frank. :)