Jump to content

Welke volgorde?

stefk
 Share

Recommended Posts

dank je stef.

ik was gewoon benieuwd waar je inmiddels stond :)

Even iets anders zou Pantzerholts een redelijk alternatief voor het Finse kachelsteen zijn?

Het maakt ze "bullit proof" maar erg prijzig.

@Stef,

geknepen, mmm, moet ik eens over nadenken. Gevoelsmatig zeg ik dat je systeem transienten niet goed kan volgen, onvoldoende snelheid / impulsgedrag, uitslinger gedrag. Denk je dat dat overeenkomt met jou "geknepen"? (hierin is de luidspreker vaker de beperkende factor dan de versterker)

Luidheid op zich hoeft niet zo'n probleem te zijn, je combi moet zo'n 105 dB kunnen halen. De meeste huiskamer luidsprekers kunnen mechanisch gezien toch niet harder dan zo'n 104 - 107 dB.

Rare vraag misschien, is je versterker wel optimaal in/afgesteld?

Guest kikkervisje
Even iets anders zou Pantzerholts een redelijk alternatief voor het Finse kachelsteen zijn?

Het maakt ze "bullit proof" maar erg prijzig.

Het is in elk geval wel erg dood materiaal en prijzig... tsja dat zal best wel.

Even nog bijkomende info

@M44

De Speakers die ik opsomde heb ik hier en daar over de laatste 5j gehoord ...

Algemeen

Heb een Consonance 150R amp in huis gehad maar deze was te scherp mn luidsprekers ... nog nooit hebben / heeft mn luidsprekers / muziek zo snel dynamisch geklonken als toen. Het was zo snel dat ik mij zelfs afvroeg of dit nog wel juist was. :)

Zo heb ik de LINK nooit weten klinken. Tonaal was het slecht, ook dr de akoestiek.

specificaties van mn monitor zijn de volgende

Technische specificaties : Tweewegsysteem Coated basmid unit Alu dome tweeter Pure Pulse Control filter Frekwentiecurve : 38 - 20000 Hz ( -3 dB ) Belastbaarheid : 75 watt R.M.S. Impedantie : 6 Ohm Rendement : 87 dB / 1 watt / 1 m Afwerking : europees kersenfineer mat blanke hydrolak Afmetingen : B 195 D 380 H 500mm Gewicht : 15 Kg

K250

Vanaf het eerste moment dat men naar het K250 model luistert, verbaast men zich over het imposante geluidsbeeld dat deze compacte luidsprekers moeiteloos weergeven.

Het hele muziekspectrum, van de diepste bas tot de hoogste tonen, lijkt volledig vrij van de luidsprekers te

@Stefk

Rock is mijn inziens net zo'n breed begrip als Pop.

Als je een band als Tyketto (helaas al enige jaren ter ziele, op Youtube staat wel het e.e.a, luister dan ook eens naar een een ballet zoals Standing Alone) onder Rock schaart, dan is dat beslist geen herrie. Ik ben overtuigd dat dat heel goed klinkt op high end speakers. Dat soort (Melodische) Rock draai ik zelf ook wel eens. Hoewel ik ook vind dat voor d

Wat Spido bedoelt in zijn reacties over herrie, dynamisch bereik enzo begrijp ik echter ook dondersgoed. Hoewel ik dan toch meer de naam Heavy Metal zou gebruiken. Toch?

Ach, Spido is van de oude stempel, toen de Beatles doorbraken vond hij dat ook herrie. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze h