carl Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Wel grappig dat er sinds de opening van het topic eigenlijk niks wezenlijk veranderd is maar dat de toonzetting zonder enige aanwijsbare reden is veranderd van negatief naar positief. Werd er kort geleden nog wanhopig geroepen om ingrijpen en moderatie, nu is het ontbreken daarvan ineens de trots van Hear geworden. Het ene moment is het regressie naar de kindertijd, het volgende moment staat men fier op eigen benen. Inderdaad, net mensen. Forummen, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Wel grappig dat er sinds de opening van het topic eigenlijk niks wezenlijk veranderd is maar dat de toonzetting zonder enige aanwijsbare reden is veranderd van negatief naar positief. Werd er kort geleden nog wanhopig geroepen om ingrijpen en moderatie, nu is het ontbreken daarvan ineens de trots van Hear geworden. Het ene moment is het regressie naar de kindertijd, het volgende moment staat men fier op eigen benen. Inderdaad, net mensen. Forummen, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Een goeie politicus moet je een half uur laten praten als hij daarna niet weet wat hij gezegd heeft dan is het een goeie. Kleine aanpassing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dejazz Posted 16 juni 2009 Report Share Posted 16 juni 2009 voor iedereen die echt wil ervaren hoe het is om de sfeer te zien dalen raad ik aan het topic "cd speler vol met kurk" op hififorum te bekijken. Ik ben nu bij pagina 16 of zo en ik vind het nog wel een leuk draadtje , bedankt voor de tip Heb ook zilverdraad in mijn versterker ..... of het werkt Ik denk het wel. Maar olie en kurk Jack leuk dan mis je toch echt iets vrees ik Wat mist ie dan? Iets wat mensen denken dat ze horen en geen verklaring voor hebben(of krijgen) ? Gaan ze de muziek luider spelen na een modificatie waardoor ze denken dat het geluid anders en beter klinkt? Of zijn de interlinks en eventuele contacten van connectors "schoongemaakt", beter vastgeklemd na modificatie?(helpt wel). Of is er echt een ingrijpende electronische mod gedaan in het apparaat /apparaten ? Ik zou bijna denken dat die mensen nog nooit van hun leven een echt goed presterende set hebben gehoord, zonder al die wazige ouderwetse verhalen van kurk en olie en kool. (jammer,weet zeker dat er nog betere sets zijn dan die hun gehoord hebben). Hier zijn ook genoeg leden dacht ik met "indringende" confronterende sets, al tig- jaren , was ook al in de vinyl-en buizen tijdperk , met soortgelijke ervaringen. En goeie hoofdtelefoons. Aan de opnamekant soms een must. Helemaal niks nieuws dus? En sommigen horen geen verschil, zelfs een "omfloerster"geluid. Of mis ik ook iets?(geloof me, wat ik allemaal van mijn vader geleerd en gehoord hebt aan "sets" met electronische modificaties.op speakers en op hoofdtelefoons....)en ja, ook ik kan het nog steeds niet geloven dat zoiets kan, op die manier muziek ervaren, goeie of slechte opnames... Heeft iemand van Hear ooit ,ongeveer 40 jaar geleden een paar "Stacked" pair Quad esl 57's gehoord? Op buizen met Vinyl en in een prachtige akoestiek? Zou het zelf nu wel willen, was toen nog te klein. Spido misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 juni 2009 Report Share Posted 16 juni 2009 voor iedereen die echt wil ervaren hoe het is om de sfeer te zien dalen raad ik aan het topic "cd speler vol met kurk" op hififorum te bekijken. Ik ben nu bij pagina 16 of zo en ik vind het nog wel een leuk draadtje , bedankt voor de tip Heb ook zilverdraad in mijn versterker ..... of het werkt Ik denk het wel. Maar olie en kurk Jack leuk dan mis je toch echt iets vrees ik Wat mist ie dan? Iets wat mensen denken dat ze horen en geen verklaring voor hebben(of krijgen) ? Gaan ze de muziek luider spelen na een modificatie waardoor ze denken dat het geluid anders en beter klinkt? Of zijn de interlinks en eventuele contacten van connectors "schoongemaakt", beter vastgeklemd na modificatie?(helpt wel). Of is er echt een ingrijpende electronische mod gedaan in het apparaat /apparaten ? Ik zou bijna denken dat die mensen nog nooit van hun leven een echt goed presterende set hebben gehoord, zonder al die wazige ouderwetse verhalen van kurk en olie en kool. (jammer,weet zeker dat er nog betere sets zijn dan die hun gehoord hebben). Hier zijn ook genoeg leden dacht ik met "indringende" confronterende sets, al tig- jaren , was ook al in de vinyl-en buizen tijdperk , met soortgelijke ervaringen. En goeie hoofdtelefoons. Aan de opnamekant soms een must. Helemaal niks nieuws dus? En sommigen horen geen verschil, zelfs een "omfloerster"geluid. Of mis ik ook iets?(geloof me, wat ik allemaal van mijn vader geleerd en gehoord hebt aan "sets" met electronische modificaties.op speakers en op hoofdtelefoons....)en ja, ook ik kan het nog steeds niet geloven dat zoiets kan, op die manier muziek ervaren, goeie of slechte opnames... Heeft iemand van Hear ooit ,ongeveer 40 jaar geleden een paar "Stacked" pair Quad esl 57's gehoord? Op buizen met Vinyl en in een prachtige akoestiek? Zou het zelf nu wel willen, was toen nog te klein. Spido misschien? als je die draad wel "leuk" vind spoor je niet helemaal. mensen zij echt door het slijk gehaald en op schandalige wijze behandeld. dat heeft tubejack inmiddels wel ingezien. dat je de modificaties maar niks vind is geen probleem. dat mag iedereen zelf weten. en die quads zijn jaren in bezit geweest van een oom van mij. dus die ken ik wel. persoonlijk vind ik de mythe om dat soort speakers heen meer bijzonder dan de geluidskwaliteit. mooi midden, verder niet best.....vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 juni 2009 Report Share Posted 16 juni 2009 (...) en die quads zijn jaren in bezit geweest van een oom van mij. dus die ken ik wel.persoonlijk vind ik de mythe om dat soort speakers heen meer bijzonder dan de geluidskwaliteit. mooi midden, verder niet best.....vind ik Beste m44, Je geringe leeftijd speelt je weer parten! Lang geleden, in 1972, toen hifi nog "high fidelity" was en jij nog helemaal niet bestond, heeft ene heer Mark Levinson een "HQD" (Hartley-Quad-Decca) luidsprekersysteem samengesteld uit actieve 60 cm Hartley woofers met 2 x 2 "stacked" ESL 57's als midden/hogetoners en met Decca London ribbon tweeters (zonder hoorns) centraal in de ESL-stacks voor het superhoog. En die weergevers klonken, hoewel er geen enkel stukje speksteen aan te pas kwam, toch heel aardig! (Helaas was er echter altijd wel iets kapot: alleen die elektrodynamische 60 cm woofer was flink belastbaar...) http://www.marklev.com/systems/index.html De piano maakte niet deel uit van het systeem... althans niet opzettelijk! Een ander plaatje van het HQD-systeem: http://soundartiwakura.jp/bbs/bbs/board.ph...id=48&page= Nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 ja precies die dingen ja. zijn op een dag bij het grof vuil gezet. eewig zonde natuurlijk. maar ja er moest een ander huis komen en daar hoorde een andere set bij. maar dat is wel het model dat ik gehoord heb. toegeven ik was een jaar of 12 maar mijn familie was meer en vintage jbl familie. dat vond ik toch meer mijn smaak. oke open deur trappen maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 De Levinson stack-Quads met Decca/Kelly's heb ik gehoord bij Madrigal in de fabriek. Fraai systeem hoor (en voor de ruim behuisde Amerikanen ook geen enkel probleem om te plaatsen!). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dejazz Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Dit is nog steeds de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 @M44 : niks nieuws onder de zon, behalve dat sommigen DENKEN dat ze iets nieuws te pakken hebben.Na gesprekken met SOTA Jerry ben ik gaan lezen, op beide forums, en zie gewoon iemand die, ook als ie de kans krijgt, gewoon interessant probeert te doen zonder diepgaande wezenlijke kennis v/d electronicaschakelingen in audioapparatuur, maar gewoon anderen napraat van wie hij af en toe wat technische hints toegeschoven krijgt. En google of internet cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
dejazz Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 @M44 : niks nieuws onder de zon, behalve dat sommigen DENKEN dat ze iets nieuws te pakken hebben.Na gesprekken met SOTA Jerry ben ik gaan lezen, op beide forums, en zie gewoon iemand die, ook als ie de kans krijgt, gewoon interessant probeert te doen zonder diepgaande wezenlijke kennis v/d electronicaschakelingen in audioapparatuur, maar gewoon anderen napraat van wie hij af en toe wat technische hints toegeschoven krijgt. En google of internet cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 zeer positieve eigenschap jazz , je eigen mening vormen dat word mij ook wel eens verweten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Heb jij ook die opstelling bij jerry beluisterd? En wat vond je zelf? Helaas niet, zit wel in de planning. Ik hoor van verschillende mensen die daar zijn geweest dat het een belevenis moet zijn. Jerry kennende geloof ik dat graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Ben ook een keer recentelijk bij SOTA Jerry wezen luisteren, in zijn huidige opstelling, met zijn Acoustats,(vroeger had hij andere electrostaten zei die ) als mijn vader dit kon horen, zou hij woorden tekortkomen denk ik. Wat een laag! Maar ook abnormaal wat ie allemaal eromheen heeft, wel te onderbouwen, naarmate gesprekken volgde. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 juni 2009 Report Share Posted 18 juni 2009 Ben ook een keer recentelijk bij SOTA Jerry wezen luisteren, in zijn huidige opstelling, met zijn Acoustats,(vroeger had hij andere electrostaten zei die ) als mijn vader dit kon horen, zou hij woorden tekortkomen denk ik. Wat een laag! Maar ook abnormaal wat ie allemaal eromheen heeft, wel te onderbouwen, naarmate gesprekken volgde. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 en dan kijk ik zo .... wat is er mis met het niveau dan ? gaat toch allemaal leuk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 en dan kijk ik zo .... wat is er mis met het niveau dan ? gaat toch allemaal leuk. groet Komt omdat de "niveauverlagers" zich even rustig houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 ssssstttt ...anders komen ze weer ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 juni 2009 Members Report Share Posted 19 juni 2009 T'is hear anders in tijden niet zo druk bezocht geweest! De manier waarop wint misschien niet de schoonheidsprijs, het bewerkstelligd wel wat... 36 Leden aktief in de afgelopen 15 minuten 16 Bezoekers, 18 Leden, 2 Anonieme Leden stefk, robx, tube 300, Haudio, Henrie, kappa7, buizenbart, Sodejuu, tubejack, m44, kikkervisje, Frank K., luxmanL81, hansko, carl, HPMD, s_k, mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 T'is hear anders in tijden niet zo druk bezocht geweest! De manier waarop wint misschien niet de schoonheidsprijs, het bewerkstelligd wel wat...36 Leden aktief in de afgelopen 15 minuten 16 Bezoekers, 18 Leden, 2 Anonieme Leden stefk, robx, tube 300, Haudio, Henrie, kappa7, buizenbart, Sodejuu, tubejack, m44, kikkervisje, Frank K., luxmanL81, hansko, carl, HPMD, s_k, mumsoft Ramptouristen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 T'is hear anders in tijden niet zo druk bezocht geweest! De manier waarop wint misschien niet de schoonheidsprijs, het bewerkstelligd wel wat...36 Leden aktief in de afgelopen 15 minuten 16 Bezoekers, 18 Leden, 2 Anonieme Leden stefk, robx, tube 300, Haudio, Henrie, kappa7, buizenbart, Sodejuu, tubejack, m44, kikkervisje, Frank K., luxmanL81, hansko, carl, HPMD, s_k, mumsoft Ramptouristen ? Absoluut !!! Gewoon muziekliefhebbers Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Danku stefke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 juni 2009 Report Share Posted 21 juni 2009 M44 neemt een tijdje forum vakantie. maar tot vreuge en spijt van sommige kom ik wel weer terug. even geen gedoe hiero en daaro later Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 22 juni 2009 Report Share Posted 22 juni 2009 Hee, ik bepaal wel of jij gedoe veroorzaakt hier (je veroorzaakt hier gedoe ) (and I couldn't agree more ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 juni 2009 Report Share Posted 22 juni 2009 Beste Kraus vonBentinck, Er is een klacht binnengekomen m.b.t. het bericht dat je gepost hebt in het topic "Audiofreak alias Onno kom terug". Zonder toestemming is een bericht overgenomen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts