Jump to content

Okki Nokki

s_k
 Share

Recommended Posts

Dag heren,

Binnenkort vier ik m'n verjaardag en ik ben erover aan't denken om een Okki Nokki te vragen.

Probleem is dat die eigenlijk net wat te duur is. 250 euro zou kunnen, maar meer moet 't ook echt niet worden.

De hamvraag is dus: Weet iemand ergens een net exemplaar 2e hands te staan?

De verkoopsites, hear.nl en hifi.nl bieden helaas geen uitkomst.

Groet!

Stijn.

Hoi Stijn,

Ze worden zeer zelden 2de hands te koop aangeboden. De markt is klein en de meesten geven niet meer uit dan de kosten van een Knosti, als ze al een wasprul aan zouden schaffen. Degenen die voor een wasmachine kiezen, kiezen daarom ook bewust. Aangezien de ON doet wat ie moet doen, en dat voor een stuk minder dan een aantal andere masjientjes, zal het aanbod op de 2de hands markt ook zeer beperkt blijven. Ik hoop voor jou dat je er een tegenkomt voor dat bedrag.

Dag heren,

Binnenkort vier ik m'n verjaardag en ik ben erover aan't denken om een Okki Nokki te vragen.

Probleem is dat die eigenlijk net wat te duur is. 250 euro zou kunnen, maar meer moet 't ook echt niet worden.

De hamvraag is dus: Weet iemand ergens een net exemplaar 2e hands te staan?

De verkoopsites, hear.nl en hifi.nl bieden helaas geen uitkomst.

Groet!

Stijn.

Heb er laatst wel eentje gezien op Marktplaats herinner ik me. Maar stuur de dealers eens een mailtje. Je kunt niet weten, Misschien een demo exemplaar of zo.

Ach, met een beetje gepruts, wat ingenieus vernuft en een paar rechter handjes kun je een oridinaire waterstofzuiger van ettelijke tientjes ook ombouwen naar een platenwassert :rolleyes::D

Ik heb al bouwwerken gezien die best aardig lijken.

Maar ik ben niet zo handig... Helaas :(

Heb er laatst wel eentje gezien op Marktplaats herinner ik me. Maar stuur de dealers eens een mailtje. Je kunt niet weten, Misschien een demo exemplaar of zo.

In die richting zat ik ook al een beetje te denken eigenlijk ;D.

PM ontvangen, en NOG een PM.

Even zien wat de ander te bieden heeft.

Jij woont wel verdomd praktisch!

Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken, hifi.nl mag waarschijnlijk even wachten :)

Je zult hem nu onderhand wel hebben, dus gefeliciteerd. Zo'n ding is een hele verbetering voor je platencollectie.

Het is een behoorlijke investering, ook als je hem tweedehands koopt, maar een LP wassen bij een audiozaak (als ze dat al doen) kost ook al snel een pleuro.

Dat zou in mijn geval al over de 700 zijn. :o

Zo dacht ik ook een beetje. Tis ook het behoud van m'n LP's.

Als ik ze allemaal opnieuw moet kopen kan ik twee van die dubbele Keith Monks kopen :).

Dus ik houd ze liever netjes.

De Okki Nokki is inderdaad binnen en doet 't goed.

De kat vindt 't minder leuk, die heeft een hekel aan stofzuigers ;D.

okkinokki.jpg

Heb nog gezellig bij Tube 300 blues via z'n AudioNote speakers gehoord. I like them!

an-j_01.jpg

Zo dacht ik ook een beetje. Tis ook het behoud van m'n LP's.

Als ik ze allemaal opnieuw moet kopen kan ik twee van die dubbele Keith Monks kopen :).

Dus ik houd ze liever netjes.

De Okki Nokki is inderdaad binnen en doet 't goed.

De kat vindt 't minder leuk, die heeft een hekel aan stofzuigers ;D.

okkinokki.jpg

Heb nog gezellig bij Tube 300 blues via z'n AudioNote speakers gehoord. I like them!

an-j_01.jpg

@heb nog gezellig bij Tube 300 blues via z

En nu dan op zoek naar vloeistof ;).

L'art du son zal vast goed zijn, maar ik ben zoals altijd op zoek naar de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Tipsch?

Enneuhm, waar haal je het handigst gedestilleerd water? Liefst in 10 liter verpakking ofzo.

Guest kikkervisje

L'art du son zal vast goed zijn, maar ik ben zoals altijd op zoek naar de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Tipsch?

Enneuhm, waar haal je het handigst gedestilleerd water? Liefst in 10 liter verpakking ofzo.

Bij de drogist of (buurt) supermarkt voor ongeveer 80 eurocent per liter petfles. ( strijkijzerwater )

Ga naar het dorpscafe en vraag daar om een beetje van die groene troep waarmee de bierglazen gespoeld worden. (het overbekende spoelbakken schuim)

Dit laat volgens de cafebaas geen resten na op de bierglazen waarom dan wel op je grammofoonplaten?

Verder kan het helemaal geen kwaad om voor het schoonmaken van je platen enige tijd vrij te maken. "Haast" is HEAR een slechte raadgever.

Enne... zo kort als mogelijk afzuigen!!! Doe je dat te lang dan wordt de plaat weer statisch geladen. Moet je bijvoorbeeld een kleinn plaatselijk nat plekje weg zuigen? Maak dan weer die hele plaat kant nat en zuig dan af.

Hahaha, je dacht toch niet dat ik die nog niet gelezen had? ;).

Eerste dat je vindt op Google (en ik weet je site sowieso te vinden).

Ik zie net nog iets trouwens:

cadence_okki_nokki_rct.jpg

Zowel de jouwe (Paul) als de mijne hebben dat veertje niet. Enig idee waar dat goed voor zou moeten zijn?

Tipsch?

Koop osmosewater in een plaatselijke carwash.

De meesten hebben zo'n toestel in de spoelsectie.

Guest kikkervisje
Ik weet niet eens wat de spoelsectie is ;D.

Als 't goed is zou destilleerd water toch vrij van alles moeten zijn?

Dat is het ook!

Hahaha, je dacht toch niet dat ik die nog niet gelezen had? ;).

Eerste dat je vindt op Google (en ik weet je site sowieso te vinden).

Ik zie net nog iets trouwens:

cadence_okki_nokki_rct.jpg

Zowel de jouwe (Paul) als de mijne hebben dat veertje niet. Enig idee waar dat goed voor zou moeten zijn?

Dat veertje zorgt ervoor dat de afzuigbuis vanzelf omhoog komt als de vacu