Jump to content

Okki Nokki

s_k
 Share

Recommended Posts

Hoi Stijn

De wasser die jij hebt is het oudere model er heeft nooit een veertje bijgezeten

ik hoor ook nu pas dat er armbuizen met veertjes zijn

Je zou het eens na kunnen vragen of een nieuwe armbuis met veertje erop past

het veertje moet namelijk aan de onderkant iets hebben waar het zich tegen af kan zetten.

Als het niet kan is het wel te maken en ik wil het eventueel wel voor je doen.

Tenminste als je het al zou willen ik zou het lekker zo laten.

Het enige voordeel van het veertje is dat als je de zuigmotor afzet de zuigmond vanzelf een stukje omhoog komt van de plaat

nu moet je hem even optillen....... is goed voor de conditie :D

En nu dan op zoek naar vloeistof ;).

L'art du son zal vast goed zijn, maar ik ben zoals altijd op zoek naar de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Tipsch?

Enneuhm, waar haal je het handigst gedestilleerd water? Liefst in 10 liter verpakking ofzo.

L'art du Son is goed, maar niets beter dan Quality Service (voor knoeisti, maar ook goed geschikt voor machiene's) of in spray flacon, iets duurder, maar wel makkelijk.

Als je het bij jouw in de buurt kunt kopen, is de variant van HANNL/Pebbles vaak zelfs nog een euro goedkoper, en minstens zo goed.

Gedestilleerd water koop je bij de Gammel of Prakniks, of de auto-onderdelentoko, maar als je bovenstaande vloeistoffen gebruikt heb je geen gedestilleerd water meer nodig.

Zelf een goede schoonmaakvloeistof maken kan, maar is vaak niets goedkoper dan het gewoon kopen.

Een flesje goed zuivere alcohol is bij de drogist of apotheek (koop het nergens anders want dan is het vaak niet zuiver) ook niet goedkoop. Dan moet er nog een reiniger/ontvetter in, kun je Dreft oid voor gebruiken, maar laat altijd een residu achter. Beter is het spoelmiddel wat voor de glazen in de bar/ het caf

Guest kikkervisje
simpel :).

Wat is't voordeel van 't kopen van een ander buisje dan? Ik vind mijn buisje prima, maar misschien mis ik iets :).

@ Kikkervisje: gewoon gedestilleerd dus?

Gewoon gedestilleerd strijkijzerwater kost je ca. 80 ct bij de drogist.

Wanneer je het cafe niet in durft kan je bij die zelfde drogist eens kijken of die HG-Glazenwasser verkoopt. Dit is een dik vloeibare zeep. Een heel klein beetje toevoegen aan de fles ged.water. Goedkoper kan je haast niet.

p.s.en laat je niet gek maken met het idee dat het ene wasmiddel "beter" klinkt dan het andere!

Ik weet niet eens wat de spoelsectie is ;D.

Als 't goed is zou destilleerd water toch vrij van alles moeten zijn?

De spoelsectie is het gedeelte waar je auto wordt gespoelt. :)

Osmosewater is echt vrij van alles, gedestileerd water is niet vrij van alles.

Guest Heino
http://shop.muziek.nl/product.php?producti...=351&page=3

Die was 't.

Site is vanmiddag offline geweest en nu ineens is 't plaatje weg.

Was een klein wit plat flesje met tekst.

Dat spul heb ik hier (klein wit flesjemet een rode dop, heb ik alle LP's van een vriend meer gewassen) en het werkt goed.

Toch geef ik voor mijzelf (gevoelsmatig, nog niet beredeneerbaar bij gebrek aan ervaring met "zijn" platen afspelen) de voorkeur aan de "Quality Service" vloeistof.

Ik snap ook niet helemaal de discussie: Met Quality Service vloeistof of "L'art du Son" vloeistof weet je dat je goed zit en dat spul is gewoon niet duur (okee, veel duurder dan "Dreft met osmosewater").

IKKE neem voor dat geld geen risico met mijn gekoesterde plaatjes...... maar dat is ieder zijn eigen beslissing.

By the way, tip voor Sinterklaas e.d.: een flesje andere vloeistof "voor de verzameling"???

Guest tubejack

Het is waarschijnlijk tegen "dovenmansoren"

Maar zo duur is een flesje QS consentraat toch niet? Ik betaalde laatst 7 € en 50cents.

Daar ga ik mijn LP' s niet voor "verkloten" :rolleyes:

Vergeet geen nieuwe binnenhoes, anders heeft het schoonmaken nog geen zin ;)

Groet,

Jack

gefeliciteerd S_K!!!

Laat weten wat je er van vind. Zal wel een heel stuk beter zijn dan een knosti.

Een OkkiNokki, of welke afzuigende wasmachiene is altijd beter dan een Knoeisti, waarmee je alleen oppervlakkig vuil weg krijgt, en een residu achtelaat. Een Knoeisti is altijd al beter dan niets, of een natte lap, wat vroeger ook nog wel eens gebruikt werd, maar een afzuigende machiene blijft het best.

Uiteraard is er ook nog verschil in die dingen, een Nilfisk zuigt ook beter dan een habbiewabbie van de kijkschop, maar de OkkiNokki is zeker een goed ding voor wat hij kost.

Een knosti is niet verkeerd, maar het verschil is er wel.

Wat me opvalt

- Beter statisch ontladen (je zou anders verwachten met stofzuiger, maar tis echt zo

- Je komt soms op platen ineens zo'n spikkeltje tegen. Iets dat echt vastgeplakt zit op de plaat en dat je er met geen mogelijkheid vanaf geborsteld krijgt. Dat krijgt de Okki Nokki heel goed weg, beter dan de knosti.

- De plaat krijgt meer transparantie na het wassen dan een Knosti gewassen plaat (geen gigantsich verschil, maar je hoort het al op een redelijk simpele speler op een redelijk simpele set).

- Puur optisch is de plaat schoner. Ik heb een plaat gepakt die door de knosti is geweest en er schoon uit zag. Vervolgens in de Okki Nokki gedaan en toen bleek de plaat zwarter en leek 't alsof de bodem van elke groef dieper was.

Dus ja, het is de moeite waard. Maar verwacht geen wonderen. Een beter elementje doet meer natuurlijk.

Neemt niet weg dat je bijna zeker weet dat je platen zo goed mogelijk zijn.

Zojuist een vriend van me een voor- en na okki nokki plaat laten horen, via Internet (opnemen naar de PC, schoonmaken, opnemen naar de PC).

Zijn conclusie:

dreeke zegt:

ok

dat scheelt best veel zeg maar :D

je hoort idd veel meer details!

En dus kon ik zojuist de andere aanbieder (Marc) PMmen dat er alsnog een koper voor z'n Okki Nokki is :D.