Squirrel73 Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Hallo mede forum-gebruikers, Ik heb een versterker waar 3 digitale ingangen op zit (2 toslink en 1 coaxiaal). Ik heb op mijn dvd speler een coax uitgang en heb dus deze aangesloten op de coax ingang. Nu heb ik een nieuwe televisie gekocht met ook een digitale coax uitgang. Nu wil ik deze 2 kabels, door middel van een RCA splitter, op deze ene ingang aansluiten. Kan dit of is er een mogenlijkheid dat er een conflict ontstaat in mijn versterker als er soms over beide kabels tegelijk een singaal binnenkomt? Als ik bijvoorbeeld een dvd-tje wil gaan kijken dan komt het geluid automatisch uit de dvd-speler en uit de televisie. Ik wil dit beide aansluiten omdat ik dan digital/DTS kan ontvangen uit de film (dvd-speler), maar ook het geluid vanuit mijn thuisnetwerk (muziek en film vanaf de pc) en Net-tv via mijn versterker! Alvast bedankt, Squirrel73 Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Als ik me niet vergis zijn daar aardig eenvoudige schakelkastjes voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Ik betwijfel of het nuttig is. De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron. De TV heeft geen AD converter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 Ik betwijfel of het nuttig is.De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron. De TV heeft geen AD converter Wat bedoel je met "De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron."? Op de tv zitten 5 HDMI aansluitingen, maar volgens mij zijn die alleen als ingang. Er zit een losse digitale uitgang op voor geluid. Hoe moet ik anders het geluid dat ik van m'n pc stream over de versterker laten lopen? De tv is de Philips 32PFL9604. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 Als ik me niet vergis zijn daar aardig eenvoudige schakelkastjes voor. Waar kan ik die kastjes kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 Heb ik nog een bijkomende vraag! Geeft een scartkabel het geluidsspoor ook digitaal door? Dan zou ik de dvd-speler via scart aan de tv kunnen koppelen en dan vanaf de tv een coax naar de versterker om toch mijn films met DD/DTS te kunnen bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Ik betwijfel of het nuttig is.De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron. De TV heeft geen AD converter Wat bedoel je met "De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron."? Op de tv zitten 5 HDMI aansluitingen, maar volgens mij zijn die alleen als ingang. Er zit een losse digitale uitgang op voor geluid. Hoe moet ik anders het geluid dat ik van m'n pc stream over de versterker laten lopen? De tv is de Philips 32PFL9604. Je zult op die digitale uitgang alleen het geluid krijgen van een apparaat dat via HDMI op de TV is aangesloten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 Ik betwijfel of het nuttig is.De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron. De TV heeft geen AD converter Wat bedoel je met "De digitale uitgang van je TV werkt hoogstwaarschijnlijk enkel vanaf een HDMI bron."? Op de tv zitten 5 HDMI aansluitingen, maar volgens mij zijn die alleen als ingang. Er zit een losse digitale uitgang op voor geluid. Hoe moet ik anders het geluid dat ik van m'n pc stream over de versterker laten lopen? De tv is de Philips 32PFL9604. Je zult op die digitale uitgang alleen het geluid krijgen van een apparaat dat via HDMI op de TV is aangesloten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Heb ik nog een bijkomende vraag! Geeft een scartkabel het geluidsspoor ook digitaal door? Dan zou ik de dvd-speler via scart aan de tv kunnen koppelen en dan vanaf de tv een coax naar de versterker om toch mijn films met DD/DTS te kunnen bekijken. Nee, Scart is alleen analoog. Als je digitaal wilt, dan moet je naar HDMI. Dat is zeg maar de digitale vervanger van Scart. Scart (en dus ook HDMI) is trouwens een 'tweerichtingsweg'. Je kunt bijvoorbeeld het geluid van de dvd-speler via Scart naar de tv brengen. Maar je kan ook het geluid van de tv via Scart naar een versterker brengen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 Heb ik nog een bijkomende vraag! Geeft een scartkabel het geluidsspoor ook digitaal door? Dan zou ik de dvd-speler via scart aan de tv kunnen koppelen en dan vanaf de tv een coax naar de versterker om toch mijn films met DD/DTS te kunnen bekijken. Nee, Scart is alleen analoog. Als je digitaal wilt, dan moet je naar HDMI. Dat is zeg maar de digitale vervanger van Scart. Scart (en dus ook HDMI) is trouwens een 'tweerichtingsweg'. Je kunt bijvoorbeeld het geluid van de dvd-speler via Scart naar de tv brengen. Maar je kan ook het geluid van de tv via Scart naar een versterker brengen... Dat zou evt kunnen maar dan moet ik met die omweg ook altijd mijn dvd-speler aanzetten, wil ik het geluid via die manier doorgeven. Weet jij toevallig een plek waar ik uit kan zoeken of deze tv (philips 32PFL9604) ook een van de HDMI aansluitingen in te stellen is als uitgang? Dan zou ik het geluid van de tv ook via HDMI naar de versterker kunnen sturen. (versterker heeft ook 2 HDMI ingangen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Heb ik nog een bijkomende vraag! Geeft een scartkabel het geluidsspoor ook digitaal door? Dan zou ik de dvd-speler via scart aan de tv kunnen koppelen en dan vanaf de tv een coax naar de versterker om toch mijn films met DD/DTS te kunnen bekijken. Nee, Scart is alleen analoog. Als je digitaal wilt, dan moet je naar HDMI. Dat is zeg maar de digitale vervanger van Scart. Scart (en dus ook HDMI) is trouwens een 'tweerichtingsweg'. Je kunt bijvoorbeeld het geluid van de dvd-speler via Scart naar de tv brengen. Maar je kan ook het geluid van de tv via Scart naar een versterker brengen... Dat zou evt kunnen maar dan moet ik met die omweg ook altijd mijn dvd-speler aanzetten, wil ik het geluid via die manier doorgeven. Weet jij toevallig een plek waar ik uit kan zoeken of deze tv ook een van de HDMI aansluitingen in te stellen is als uitgang? Dan zou ik het geluid van de tv ook via HDMI naar de versterker kunnen sturen. (versterker heeft ook 2 HDMI ingangen). Wil je het geluid van de tv via je versterker laten lopen? Dan heeft het niet veel zin om dat digitaal te doen, aangezien de tv analoog is. Tenzij je digitale tv hebt, en dan zou ik het geluid direct vanaf de decoder (die wel digitaal is) naar de versterker brengen. Maar als je nog 'ouderwets' analoge tv hebt, dan heeft het niet veel nut (als het uberhaupt al kan) om het eerst digitaal te maken met de tv en dan in de versterker weer om te zetten naar analoog. Als je dus analoge tv hebt, moet je het geluid dus gewoon analoog naar je versterker brengen. Wellicht heeft je tv een aparte stereo-uitgang. Zo niet, dan kun je de Scart gebruiken (daar zijn verloopjes voor)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Ook via een HDMI uitgang zal de TV eerst digitaal signaal binnen moeten krijgen v Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Als ik me niet vergis zijn daar aardig eenvoudige schakelkastjes voor. Waar kan ik die kastjes kopen? Google is your friend, my friend http://www.mcsnet.nl/nl/dept_41.html Ik vond deze, maar zoeken op 'digital coax switch' doet wonderen. @ Integra: Ook lid? Kroop 't audiofiele bloed waar 't niet gaan kon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Ach ja Maar om effe terug te komen op de vraag, ik ben bang dat het digitaal aansluiten van de TV aan de versterker NIET het resultaat gaat geven dat gewenst is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Lang leve de uniformiteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 8 juni 2009 Author Report Share Posted 8 juni 2009 Ach ja Maar om effe terug te komen op de vraag, ik ben bang dat het digitaal aansluiten van de TV aan de versterker NIET het resultaat gaat geven dat gewenst is... Toch denk ik dat je een deel van mijn informatie gemist hebt. Verder terug heb ik gezegd dat de tv beschikt over zowel bedraad als draadloze netwerkverbinding. Daarmee kan ik o.a. films streamen vanaf mijn pc. In die films zitten digitale geluidssporen die ik dan via de COAX naar mijn versterker wil voeren voor het surroundgeluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Hoe is de PC aangesloten op de TV? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 8 juni 2009 Author Report Share Posted 8 juni 2009 Hoe is de PC aangesloten op de TV? Draadloos via router De router ligt net achter de tv-kast dus als het beter is kan ik ook een kabeltje trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Wacht effe... Is het een losse PC, of heeft de TV z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squirrel73 Posted 9 juni 2009 Author Report Share Posted 9 juni 2009 Wacht effe... Is het een losse PC, of heeft de TV z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Integra Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Duidelijk, de TV ondersteund dus zelf streaming media. In dat geval zou je mogen verachten dat die audio inderdaad via die digitale uitgang naar de versterker gebracht kan worden. Echter het geluid van analoge bronnen (dus alles wat niet digitaal - of streaming- op de TV aangesloten is) zal niet via die uitgang gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts