Miracle. Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Zoals de meeste hear al wel gezien zullen hebben staat er in mijn woonkamer nu een Musical Fidelity M1 draaitafel met SME M2 arm, vele LPs te draaien. Omdat ik erg gecharmeerd ben van de VPI tafels was ik eigenlijk al een hele tijd op zoek naar een fatsoenlijk geprijsde tweedehands of demo Aries 3 met JMW-10.5i arm, maar die word helaas maar zeer zelden aangeboden. Nu zag ik bij toeval een heel andere tafel te koop staan bij AudioSelectief in Sneek, en nog in de prijsklasse die ik in mijn hoofd had ook. Een heel zeldzame en zelfs nog mooiere tafel dan de Aries 3, die ik ook al ken van bij een kennis van me. Deze kennis was toen over gegaan van een Aries 2 naar deze tafel, wat in zijn installatie en met zijn element een behoorlijke verbetering gaf. Toen ik deze tafel dus binnen mijn budget te koop zag heb ik geen moment meer getwijfeld, en heb ik Henk direct een mailtje gestuurd, met uiteraard de Hollandsche vraag of de prijs op zijn site de uiterste prijs was. Ik had er natuurlijk op kunnen wachten dat dat zo was. De tafel bleek een demo exemplaar te zijn, en de vraagprijs lag zelfs iets onder de kostprijs. In een telefoongesprek met Henk afgesproken dat ik zaterdag de tafel zou komen kopen. Rond 12.00 uur hier in de auto Clio gestapt en na een mooie rit rond 13.30 uur bij AudioSelectief aangekomen. Omdat ik onderhand wel gewend ben dat je daar niet binnen een uurtje weg ben had ik de auto Clio uit voorzorg alvast gratis (Hollander he) op het parkeerterrein bij de Aldi gestald. Toen ik binnen kwam was ook Carl er, waar Henk aan uit stond te leggen wat er mis is met een Walter E. Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 SME arm is ook heel goed. Zeker geen verkeerde keus geweest van MF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 SME arm is ook heel goed. Zeker geen verkeerde keus geweest van MF. Wat mij betreft idd een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Een mooie analoge basis voor vele jaren. verdient zeker een mooie opstelling. Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Mooie combinatie, gefeliciteerd. Maar nu heb je twee draaitafels of is de VPI ingeruild? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2009 Author Report Share Posted 7 juni 2009 Mooie combinatie, gefeliciteerd.Maar nu heb je twee draaitafels of is de VPI ingeruild? Bedankt Kraus. Ik heb zelfs 3 DT's. De VPI is naar de tweede set, in de slaapkamer verbannen en de Dual CS5000 die daar stond is nu naar een plank in de hobbykamer verhuisd. Daar ga ik deze week eens een Ortofon OM20Super element in meubelen en in die ruimte aansluiten. Ik weet nog niet of die daar dan blijft staan of dat hij naar een nieuwe baas mag. Dat ga ik nog eens bedenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Mooi verhaal Miracle en gefeliciteerd natuurlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 juni 2009 Members Report Share Posted 8 juni 2009 Mooi ''tafeltje'', de 27e komen we hem geloof ik bewonderen? Rest mij overigens voor nu nog 1 vraag (ik mag ook gaag eens jennen), hoe zat dat nou met glas en plexiglas en zo? Daar kon toch niets goeds van komen? Groeten, M. + G. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Mooi verhaal en review, Miracle Ik kan er wel wat mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 juni 2009 Author Report Share Posted 8 juni 2009 Mooi ''tafeltje'', de 27e komen we hem geloof ik bewonderen?Rest mij overigens voor nu nog 1 vraag (ik mag ook gaag eens jennen), hoe zat dat nou met glas en plexiglas en zo? Daar kon toch niets goeds van komen? Groeten, M. + G. Bedankt M. + G. Zoals ik in de mail al schreef: Nu de afspraak in het noorden des lands niet doorgaat zijn jullie uiteraard welkom om hier te komen luisteren. Glas kan in mijn oren idd niets goeds van komen. Plexi/acrylglas (waar ook de platter van een VPI van gemaakt is) is heel iets anders, dat is een kunststof, met heel goed dempende werkingen. Tik maar eens met je nagel tegen glas en plexi/acrylglas, dan hoor je heel verschillende geluiden. @Gruiter + Buizenbart: Bedankt voor de complimenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 Zoals gezegd heb ik die draaitafel ook eens een avond lang gehoord. Ik weet alleen niet meer welk element er in zat. De combinatie klonk in ieder geval niet verkeerd. Qua fysiek vind ik hem erg op die acryl Transrotors lijken met een extra plateau er onder. Nu kan dat bij Transrotor ook, maar dan ziet het er iets anders uit. Persoonlijk vind ik die VPI's er mooier uitzien. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 juni 2009 Members Report Share Posted 8 juni 2009 [...]Bedankt M. + G. Zoals ik in de mail al schreef: Nu de afspraak in het noorden des lands niet doorgaat zijn jullie uiteraard welkom om hier te komen luisteren. [...] Laten we dat idd maar doen, details doen we wel weer via de mail. Ik heb dan nog wel een erg grappige phonopre staan, ik zal hem dan wel meenemen. Eens zien wat je daar van gaat vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 juni 2009 Author Report Share Posted 8 juni 2009 @HPMD: Dat heet persoonlijke smaak. Gelukkig vinden we niet allemaal het zelfde mooi. Kwa uiterlijk heeft het, als je niet te dichtbij kijkt wel iets weg van de transrotors, maar de opbouw van deze tafel is heel anders. De transrotors zijn 100% massaloopwerken. Deze tafel is minstens net zo zwaar als zijn Transrotor tegenhanger, maar staat op geveerde poten (kunnen zowel horizontaal als vertikaal bewegen), en is de motor volledig ontkoppeld van het plateau waar de platter en arm op rusten. Ook bestaat de platter uit tweed losse delen met daar metalen bussen op rubber tussen. Bij Transrotor nooit zoiets gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 juni 2009 Author Report Share Posted 8 juni 2009 Laten we dat idd maar doen, details doen we wel weer via de mail. Ik heb dan nog wel een erg grappige phonopre staan, ik zal hem dan wel meenemen. Eens zien wat je daar van gaat vinden... Ik ben benieuwd M. Ik sta altijd open voor verbeteringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 @Miracle, ik heb die draaitafel toen redelijk goed bekeken. Alleen de opbouw van de platter niet kunnen bekijken omdat de draaitafel de hele avond in gebruik was. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 De transrotors zijn 100% massaloopwerken. Deze tafel is minstens net zo zwaar als zijn Transrotor tegenhanger, maar staat op geveerde poten (kunnen zowel horizontaal als vertikaal bewegen), en is de motor volledig ontkoppeld van het plateau waar de platter en arm op rusten.Ook bestaat de platter uit tweed losse delen met daar metalen bussen op rubber tussen. Bij Transrotor nooit zoiets gezien. Ik ga de Musical Fidelity nog eens goed bekijken (een paar jaar geleden bij de introductie is er Hear meen ik toch wel redelijk wat over geschreven). Het plateau wat uit twee delen bestaat en de ontkoppeling van de motor is overigens bij Transrotor ook niet onbekend. TR kent de M-drive waardoor het bovenste gedeelte van het plateau alleen met de aandrijving is "verbonden" door magneten. Plexiglas is akoestisch weliswaar veel doder dan glas maar ontbeert ook de stijfheid van glas. Voor al die materialen geldt eigenlijk wel dat, mits juist toegepast, er van de gunstige eigenschappen wordt geprofiteerd terwijl de nadelige eigenschappen een zo klein mogelijke rol spelen. Met een plexiglas plateau is helemaal niks mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 8 juni 2009 Author Report Share Posted 8 juni 2009 @Miracle, ik heb die draaitafel toen redelijk goed bekeken. Alleen de opbouw van de platter niet kunnen bekijken omdat de draaitafel de hele avond in gebruik was. HPMD Op deze foto is hij wat duidelijker te zien: Nu kun je vrij goed zien dat de platter uit 2 delen bestaat met metalen bussen er tussen. Het onderste plateau rust op rubber ringen en klemt het onderste deel van de poten, en houd de boel stabiel. Hier is ook de motor op vastgemaakt. In die poten zitten een soort van schokbrekers waar de bussen voor het bovenste plateau in vast zitten. Het bovenste plateau ligt "los" op die bussen (vallen zo'n 0,5Cm in het plateau), die aan de bovenkant voorzien zijn van rubber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 8 juni 2009 Report Share Posted 8 juni 2009 soms heb je mooi mooier mooist maar dit is super had van jou ook niet anders verwacht als je de dual een andere .................................... hoor ik ut wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Mooie investering, Mircale. Hang nog regelmatig wat rond op een Engels forum waar TT's zeer geliefd zijn, maar kom deze Brit daar opvallend genoeg nooit tegen. Congrats, en plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Nice nice nice Michel Gefeliciteerd !!! Hopelijk waait het virus niet naar Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2009 Author Report Share Posted 9 juni 2009 @LuxmanL81: Dank je. Als de Dual de deur uit gaat hoor je het als eerste. @Onno: Van de zomer zal het bij jouw vast ook al wel ingespeeld zijn, en gaan we weer eens bij elkaar luisteren. Spreken we tegen die tijd wel weer via mail af. @Erikatn: Voor deze prijs is het idd ook een mooie investering. Word nooit meer minder waard. Deze tafel zul je op geen enkel forum vaak tegen komen. Ik weet er nu 2 in Nederland, en er schijnt nog een 3de verkocht te zijn. In Engeland zijn ze wel meer verkocht, maar het merendeel schijnt naar Amerika gegaan te zijn. maar zelfs daar heb ik hem nog nooit op audiogon voorbij zien komen. @Stef: In 2004 heeft zo'n tafel idd in Brussel uitgestald gestaan. De Wilson Benesch Circle heeft alleen wat bussen op het plateau staan: (functie is mij onbekend) De Michell Gyro's hebben bussen onder het plateau hangen: Dit idee wat de MF heeft ben ik nog niet eerder tegen gekomen volgens mij. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 2 mogelijk 3 draaitafels verkocht... Dat is niet veel. Hoeveel zijn er van gemaakt? HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2009 Author Report Share Posted 9 juni 2009 2 mogelijk 3 draaitafels verkocht... Dat is niet veel. Hoeveel zijn er van gemaakt? HPMD Voor zover mij bekend zo'n 100 stuks voor de hele wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 Dan is het niet gek dat er hier maar 2 a 3 verkocht zijn. Dan behoor ik tot nog toe tot de happy few die hem eens een avond lang gehoord hebben. Tot dat jij de alle HEAR draaitafeljunkies op bezoek hebt gehad. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juni 2009 Report Share Posted 9 juni 2009 @Stef: In 2004 heeft zo'n tafel idd in Brussel uitgestald gestaan. Mvg. Miracle. Gefeliciteerd met je aankoop. De MF M1 stond als primeur op >> de VAD-show 2003 <<. Ook daar werd 'ie alleen getoond, niet gedemonstreerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts