Jump to content

Audiopaul's set

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Ik ken Paul nu bijna precies 8 jaar en we komen regelmatig bij elkaar over de vloer, maar een echte luistersessie had ik tot voor kort nog niet bij hem mogen meemaken. Het eerste contact met Paul was via dit forum en in den levende lijve heb ik 'm voor het eerst op de eerste en officieuze HEARmeeting in Sneek ontmoet. Wat heet, eigenlijk bij hem thuis, toen hij nog in Ede woonde. Dat verhaal is ook HEAR ergens te vinden onder de titel "The Longest Day". Dat ga ik nu niet allemaal herhalen, want dat staat dus al ergens.

Paul is wel al eens op luistervisite bij mij geweest en dat was toen ik pas naar m'n huidige stulpje verhuisd ben. Intussen is mijn set behoorlijk op de kop gezet, t.o.v. toen, maar dat is de set van Paul ook. Toen ik de eerste keer bij hem binnen was, stond er een complete Sphinx set en Thiel CS3.6 speakers. En ik ben vaker bij hem op bezoek geweest en steeds was er wel iets veranderd. Maar telkens kwam er van gericht luisteren weinig, want dan hadden we wat anders voor.

Het moest toch eindelijk eens gebeuren dat ik zijn wonderschone audioset eens aan moest horen. Zijn nieuwste aanwinst, een stel prachtige Thiel CS3.7 in kersen fineer, was aanleiding genoeg om een datum te prikken. Dat werd dus afgelopen 2 juni. Paul had vakantie en ik was ook een weekje vrij, dus die datum paste prima.

Op die Pinkster-dinsdag ben ik dus naar Arnhem getogen, want Paul en zijn liefelijke echtgenote Netty zijn een paar jaar geleden verhuisd van het penthouse in Ede naar een mooi huis in een nieuwebouwwijk aan de rand van de hoofdstad van Gelderland. Toen ik aanbelde werd ik hartelijk ontvangen door Paul. Netty had een familie-uitje en was derhalve niet aanwezig. We hadden het rijk dus voor onszelf :D

Als je bij Paul over de vloer komt, dan vallen de kijkers gelijk op de supermooie Thiel CS3.7 om vervolgens gelijdelijk naar rechts te dwalen, waar een prachtige audioset staat te schitteren op een Callas Clamprack, bestaande uit een Transrotor Leonardo 25/60M met TMD lager en Fein voeding. Daarop een SME3500 arm en een mooi goudkleurig elementje van JA, te weten een MC1 Boron. Daaronder staan een Mark Levinson 390S cd-speler/DAC, een Mark Levinson 380S voorversterker, een Sphinx Project 5 tuner en een Roksan Phono Reference phonostage. Links naast de set staat een brute Mark Levinson 333 eindversterker die als voerbak dient voor de Thiel speakers. Rechts naast de set staan nog wat kleine dingetjes, zoals een Musical Fidelity hooftdtelefoonversterker en een Wadia iPod dockingstation met Cambridge DAC. Welke bekabeling er nu precies overal tussen hangt weet ik helaas niet, maar er wordt gebruik gemaakt van kabels van NBS en Sign-audio. (hoe de set er uitziet en wat er allemaal in verwerkt is vind je hier)

Zoals gewoonlijk begint zo'n bezoek met bijpraten en koffie leuten. Paul was net terug van M

Het was inderdaad een heel gezellige dag. B) Zet twee ras-ouwehoeren bij elkaar en zo'n dag vliegt razendsnel om. :D Er is heel veel muziek gedraaid, zowel vanaf cd als lp. Indien gewenst kan ik morgen nog wel een lijstje doorgeven.

Ook bedankt voor de leuke tips, voor Hooverphonic ben ik de volgende dag meteen bij de cd-shop een leuke verzamelaar van deze Belgische band gaan halen.

Bedankt ook voor de review, ik denk dat je m'n set zeer treffend heb beschreven, ik ben er dan ook zeer happy mee.

mooie review van een ongetwijfeld mooie set.

dermate netjes beschreven dat ik me er echt een voorstelling van kon maken. leuk

gefeliciteerd met zo'n review paul ;)

Hey Roger en Paul,

Jullie doen mij watertanden ...

het eerste wat in mij opkwam was : "Wie van HEAR woont er nu allemaal in Almere? :) "

Hooverphonic

1 aanrader Pual, koop Mad About You, de gehele CD of LP (bestaat op LP) is knap

Betrokken worden bij de muziek komt toch heel vaak voor in recensies en belevingen van sets, waar dan ook

180

Hey Roger en Paul,

Jullie doen mij watertanden ...

het eerste wat in mij opkwam was : "Wie van HEAR woont er nu allemaal in Almere? :) "

Hooverphonic

1 aanrader Pual, koop Mad About You, de gehele CD of LP (bestaat op LP) is knap

Betrokken worden bij de muziek komt toch heel vaak voor in recensies en belevingen van sets, waar dan ook

180