marky Posted 16 juni 2009 Report Share Posted 16 juni 2009 Hoi, Heeft er hier iemand ervaring met de Lyra Titan i? Wellicht icm de VPI JMW10.5i? dank, Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 16 juni 2009 Author Report Share Posted 16 juni 2009 a, nee nog niet b, omdat ik de arm al wel heb c, vanwaar deze wedervragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 16 juni 2009 Author Report Share Posted 16 juni 2009 Ik heb het element al eerder gehoord en vond het destijds zeer fraai. Later ook een Lyra (ik meen de skala) vergeleken met een JA en ook toen vond ik de Lyra fraaier. Heb veel lovende kritieken gevonden op het internet en vroeg me af of er hier ook nog ervaringen mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2009 Report Share Posted 16 juni 2009 Volgens mij zat de Titan in de dure Raven combinatie op de analoog show van dit jaar. Zeker in samenhang met de hoornluidsprekers was dat toch te dun en te hoog en ik vond het niet mooi. Henk heeft er toen snel een dure JA (finish)ingezet en de balans was absoluut veel beter. De Dorian heb ik ook wel eens bij Henk gehoord op een Thorens 160 van meer dan 30 jaar oud. Dat Lyra karakter was duidelijk te herkennen en ik schrok van het resultaat van dit element op een draaitafel die pakweg 100 euro kost tweede hands (wel iets aangepast) - het was gewoon erg goed. Een element kopen is moeilijk want je krijgt het thuis niet op proef. Eigenlijk moet je er je cd speler naast zetten met identiek plaatmateriaal om in te schatten wat het nu precies doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Volgens mij zat de Titan in de dure Raven combinatie op de analoog show van dit jaar. Zeker in samenhang met de hoornluidsprekers was dat toch te dun en te hoog en ik vond het niet mooi. Henk heeft er toen snel een dure JA (finish)ingezet en de balans was absoluut veel beter. Ik kan het me niet ,maar ook wel voorstellen. Ik heb de klank van een draaitafel combinatie binnen 20 seconden horen veranderen. En niet door het verwisselen van het element/arm. o.a. Ruud was getuige. Meer ga ik hier niet over zeggen. De Lyra Titan heb ik meerdere malen in combinatie met een VPI-HRX JMW-12.5 gehoord. Niks mis mee, schitterend mooi. In vergelijk met een JA is de Lyra MIJN favoriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Ik kan het me niet ,maar ook wel voorstellen.Ik heb de klank van een draaitafel combinatie binnen 20 seconden horen veranderen. En niet door het verwisselen van het element/arm. o.a. Ruud was getuige. Meer ga ik hier niet over zeggen. De Lyra Titan heb ik meerdere malen in combinatie met een VPI-HRX JMW-12.5 gehoord. Niks mis mee, schitterend mooi. In vergelijk met een JA is de Lyra MIJN favoriet. Was dit een verkoop of inkoop manipulatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 17 juni 2009 Author Report Share Posted 17 juni 2009 pfff, mannen moet dit? Kan het ook gewoon inhoudelijk blijven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 pfff, mannen moet dit? Kan het ook gewoon inhoudelijk blijven? Het is redelijk on topic m.i. Dat je het niet zo leuk vindt begrijp ik wel maar dit soort praktijken zijn ook naar mijn ervaring eerder regel dan uitzondering. Het is vaak een onderdeel geworden van een manier van verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Een paar maal gehoord op shows alleen ,was er niet zo van onder de indruk , dan nam ik liever een koetsu black denk ik en een nagra bps erbij en dan houd je bovendien nog geld over . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 wie schiet er nou mis. Kikkervisje of Marky. Of had ik het gedeelte over de waarneming van Carl niet mogen plaatsen. Dacht toch dat het redelijk politiek correct was. geen locatie/naam genoemd ,alleen 1 getuige, en volgens mij waren er nog 2 man bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 Elk element heeft zijn karakter. Daar moet je van houden en dat moet maar bij de arm en het loopwerk passen. Ik vond de Titan op die Raven in die combinatie niet mooi en er waren wel meer opmerkingen in die richting (zie bij analoog show 2009). De Belgische importeur van Raven (volgens mij ook importeur van Titan in Belgie) en de producent van Raven stonden erbij. De JA ging erop in overleg. Het element werd in mijn nabijheid erop gezet. Allemaal niks mis mee. Voor de rest heb ik niks met JA (ik heb zelf een Benz) en geef altijd mijn waarneming en niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 17 juni 2009 Report Share Posted 17 juni 2009 De Dorian heb ik ook wel eens bij Henk gehoord op een Thorens 160 van meer dan 30 jaar oud. Dat Lyra karakter was duidelijk te herkennen en ik schrok van het resultaat van dit element op een draaitafel die pakweg 100 euro kost tweede hands (wel iets aangepast) - het was gewoon erg goed. Volgens mij was het deze die op de scheve stoel stond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Precies en dat was niet mis. Jammer dat je dan niet snel elementen kan verwisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Zelf gebruik een zelfde maar andere combinatie namelijk een Lyra Dorian op een JMW 9 arm. Je bent van harte welkom om deze combo een keer te komen beluisteren. Zelf ben ik zeer gelukkig met deze combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 20 juni 2009 Author Report Share Posted 20 juni 2009 Zelf gebruik een zelfde maar andere combinatie namelijk een Lyra Dorian op een JMW 9 arm. Je bent van harte welkom om deze combo een keer te komen beluisteren. Zelf ben ik zeer gelukkig met deze combinatie. Dat zou ik sowieso leuk vinden. Morgen komt ook mijn Titan i in mijn speler. Ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Heb wel van sommige "kenners" begrepen de de top elementen het wat moeilijk hebben op VPI armen omdat VPI wat onstabiel kunnen zijn omdat het 1 punters zijn waardoor ze niet nauwkeurig genoeg af te stellen zijn met als gevolg dat je niet het maximale uit top elementen kan halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juni 2009 Report Share Posted 20 juni 2009 Heb wel van sommige "kenners" begrepen de de top elementen het wat moeilijk hebben op VPI armen omdat VPI wat onstabiel kunnen zijn omdat het 1 punters zijn waardoor ze niet nauwkeurig genoeg af te stellen zijn met als gevolg dat je niet het maximale uit top elementen kan halen. Ik heb ook een 1 punt lager (Graham 2.2) en geen last van instabiliteit. Ik heb wel eens van een kenner gehoord dat het hem opviel dat mensen met een Morch vaak kapotte elementen hadden. Ik zou het verder leuk vinden je ervaringen met de Titan te horen Marky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 20 juni 2009 Author Report Share Posted 20 juni 2009 Ik heb al van alles gehoord van de "kenners" en dat spreekt zich soms ronduit tegen. Vaak worden minimale verschillen schromelijk overdreven en grote verschillen afgedaan als futiliteiten als iets niet in het assortiment zit. De JMW armen staan over het algemeen als goed bekend en zijn inderdaad lastiger af te stellen dan een aantal anderen. Prima! Ik ga lekker luisteren en hoor het vanzelf. Vooralsnog ben ik gewoon blij met mijn keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 20 juni 2009 Author Report Share Posted 20 juni 2009 Maar toen je het topic opende, had je de Titan toen al besteld? Vertel eens wat meer want zo'n element is geen alledaagse kost. Voor zover dat relevant is; ja het element was toen al besteld. Wat wil je nog meer weten? Ik vind Lyra elementen over het algemeen erg fraai en had de kans een Titan i aan te schaffen. Dat heb ik dus gedaan en nu ben ik benieuwd hoe anderen het element ervaren en in welke combinaties dat is (geweest). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 20 juni 2009 Author Report Share Posted 20 juni 2009 Ik heb geen uitvoerig vergelijk gedaan tussen elementen. Op basis van ervaringen uit het verleden heb ik voor een Lyra gekozen. Ik zocht een Helikon en "kwam thuis" met een Titan i. Ik heb hoge verwachtingen en laat me verder graag verrassen. Veel winkels bieden de mogelijkheid iets aan te schaffen. Er is echter meer nodig dan alleen een leverancier; denk aan de benodigde middelen. Daar doelde ik op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juni 2009 Report Share Posted 21 juni 2009 Ik heb geen uitvoerig vergelijk gedaan tussen elementen. Op basis van ervaringen uit het verleden heb ik voor een Lyra gekozen. Ik zocht een Helikon en "kwam thuis" met een Titan i. Ik heb hoge verwachtingen en laat me verder graag verrassen. Veel winkels bieden de mogelijkheid iets aan te schaffen. Er is echter meer nodig dan alleen een leverancier; denk aan de benodigde middelen. Daar doelde ik op. Als het daadwerkelijk tot een luisterbezoek komt zal ik daar zeker wel weer wat over schrijven. Misschien als Marky even naar het toilet gaat sneak ik er vandoor met zijn Titan i want misschien ben ik wel een klein beetje jaloers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 21 juni 2009 Author Report Share Posted 21 juni 2009 Als het daadwerkelijk tot een luisterbezoek komt zal ik daar zeker wel weer wat over schrijven. Misschien als Marky even naar het toilet gaat sneak ik er vandoor met zijn Titan i want misschien ben ik wel een klein beetje jaloers. ik houd m'n plas wel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 21 juni 2009 Author Report Share Posted 21 juni 2009 Nou, vanochtend was het zover. Elementje werd geleverd en ingebouwd. Draaitafel schoongemaakt en afgesteld. En er werd een plaatje opgezet. Eerste plaat was van de Black Keys - Attack & Release. Het geheel klonk wat opener en iets nadrukkelijker en gedetailleerder in het laag dan met de Ortofon MC30 Super MKII. Wat freumelen aan het draadje, ofwel het bijstellen van de anti-skating, bracht nog wat meer van dit effect en zorgde voor een afname van de aanwezige harde s'en en t's. Na ook nog de volgorde van de stekkers in het stekkerblok te hebben aangepast en de polariteit gecheckt te hebben, ben ik aangenaam verrast achtergelaten op de bank, luisterend naar de nieuwe Tori Amos. De komende tijd ga ik er eens lekker voor zitten en heerlijk van mijn platen genieten. Ik ga genieten, groet! Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 21 juni 2009 Author Report Share Posted 21 juni 2009 Wie is dat dan die op zondagochtend komt afleveren en monteren? Of is dat niet voor de openbaarheid bedoeld?Wel bijzonder, trouwens Een leverancier die vergeten was dat het vaderdag is vandaag. Desondanks heeft hij toch alle tijd genomen om eea in orde te maken. We hadden eerder deze week een afspraak staan, welke verzet moest worden. Ik neem aan dat zondag normaal gesproken geen werkdag voor hem is. Ik zal zijn naam niet noemen, voordat iedereen straks vraagt of hij wellicht ook op zondag kan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 21 juni 2009 Report Share Posted 21 juni 2009 Wie is dat dan die op zondagochtend komt afleveren en monteren? Of is dat niet voor de openbaarheid bedoeld?Wel bijzonder, trouwens Een leverancier die vergeten was dat het vaderdag is vandaag. Desondanks heeft hij toch alle tijd genomen om eea in orde te maken. We hadden eerder deze week een afspraak staan, welke verzet moest worden. Ik neem aan dat zondag normaal gesproken geen werkdag voor hem is. Ik zal zijn naam niet noemen, voordat iedereen straks vraagt of hij wellicht ook op zondag kan... Ik zou wel een naam noemen dit is super reclame voor deze man ! Ik zou willen dat ik elke zondag zo'n elementje ergens mocht in bouwen waar dan ook in nederland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts