Jump to content

Welk element in de CF-1?

ijsengel
 Share

Recommended Posts

Hola,

Sinds kort ben ik in het bezit van een draaitafel met de befaamde CF-1 arm van Micro Seiki.

cf1.jpg

Ik zou daar graag een mooi MC elementje in willen (laten) bouwen.

Heeft het zin om een element uit de hogere prijs (kwaliteits) klasse in deze arm te zetten. Met andere woorden, kan deze arm een goed element aan of is het dan een vlag op een modderschuit?

Ik hou van een gedetailleerd geluidsbeeld, niet wollig maar ook niet analytisch, goed strak in het laag. Lekker levendig. Welke elementen zouden in aanmerking kunnen komen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten

Fred

Die mooie CF-1 arm mag een cartridge van 4 tot 12 gram dragen, dus je keuze is vrij groot, en de arm is zeker een mooi element waard.

Als ik jouw wensen zo lees zou ik een Benz ACE aanraden, en als je phonotrap het aan kan de Low Output versie ervan. Heb je zo'n 60-65Db versterking voor nodig.

Mvg. Miracle.

Fred,

is de arm compleet? Dwz, zitten de twee losse extra gewichtjes er bij om de effectieve massa van de arm te veranderen? De ene klem je om de armbuis de ander schroef je achter in de arm. Hiermee heb je een effectieve massa range tussen de 12,8 en 22,8 gram en daar passen heel veel MC's in. Een Ortofon Kontrapunkt B zou niet misstaan in deze arm of een Shelter 501 mkII (als je de extra gewichtjes hebt)

Dank voor de reacties, heren.

Wat betreft:

Is de arm compleet? Dwz, zitten de twee losse extra gewichtjes er bij om de effectieve massa van de arm te veranderen?

luidt het antwoord helaas: nee, er zitten geen losse gewichtjes bij.

De achterzijde van de armbuis is hol. Bedoel je dat daar een gewichtje in kan? En het klemgewichtje is er helaas ook niet bij. :(

Zal nog eens contact opnemen met de verkoper of hij deze gewichtjes nog heeft liggen.

Zouden deze

Dank voor de reacties, heren.

Wat betreft:

Is de arm compleet? Dwz, zitten de twee losse extra gewichtjes er bij om de effectieve massa van de arm te veranderen?

luidt het antwoord helaas: nee, er zitten geen losse gewichtjes bij.

De achterzijde van de armbuis is hol. Bedoel je dat daar een gewichtje in kan? En het klemgewichtje is er helaas ook niet bij. :(

Zal nog eens contact opnemen met de verkoper of hij deze gewichtjes nog heeft liggen.

Zouden deze

Hola

Overigens, weten jullie zeker dat het wel klopt aangaande die 2 gewichtjes?

Via een andere bron begreep ik dat dat nu juist voor de MA707 gold en dat ze juist niet voor de CF-1 bedoeld waren.

Zoveel bronnen, zoveel waarheden?

Fred

Guest KT88

In het eerder genoemde manual is er sprake van de extra gewichtjes op pagina 6.

Ik heb zelf ook een CF1 liggen, helaas ook zonder die extra gewichtjes.

Ben ook zoekende hiernaar, dan kan ik die arm eens in gebruik gaan nemen.

Mocht je die gewichtjes echt nodig hebben en je kun niet meer aan originele komen dan zijn ze zelf te maken van een stukje draadeind omwikkeld met teflon loodgieters tape.

En idd een Benz ACE lijkt mij ook een goed passend element. Een lo is niet strikt noodzakelijk, die stelt toch wel hoge eisen aan de phono pre. De medium vind ik zelf ook erg fraai voor het geld. En volgens mij heb je die extra gewichtjes niet nodig met een ACE.

;)

Mooi zo. Zo uit de reacties op te maken, verdient de arm dus best wel een iets prijziger elementje.

Tot nu toe 2x de Ace als suggestie voorbij zien komen.

Heb absoluut geen ervaring met Benzjes dus ben benieuwd of het iets is voor me.

Begreep wel dat het een echte allrounder is, dus voor alle soorten muziek een goede keuze.

En ja, ze past met haar 8.8 gram toch maar mooi in de CF-1.

Fred

• Members
Tot nu toe 2x de Ace als suggestie voorbij zien komen...

3x. Een probleemloos element, garantie voor een hoop lol.

De andere elementen ken ik verder niet.

T'is ook een prima elementje, helemaal niets mis mee. Ik vraag me alleen af, welke phonopre gebruik jij eigenlijk?

Als we het bijvoorbeeld over een MM only stage hebben, dan wordt het een H, die vind ik (en meerderen met mij) het nou juist weer n

• 4 weeks later...