Jump to content

Eindelijk eens een audiomeubel

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Het word toch echt tijd voor een audiomeubel. Heb nu een gammel tv meubel en zal graag zo'm slanke '' toren'' hebben.

Wat er allemaal op MOET kunnen

- Voorversterker ( 6 KG)

- Eindversterker (20KG)

- Draaitafel (12KG)

- Tuner

- CD speler

Weet iemand een mooi meubel voor onder de 200 euro ? Of heeft iemand er toevallig een in de aanbieding ?

Wat voorn meubels hebben jullie zelf staan ?

Kanidaten : Meubel

Het word toch echt tijd voor een audiomeubel. Heb nu een gammel tv meubel en zal graag zo'm slanke '' toren'' hebben.

Wat er allemaal op MOET kunnen

- Voorversterker ( 6 KG)

- Eindversterker (20KG)

- Draaitafel (12KG)

- Tuner

- CD speler

Weet iemand een mooi meubel voor onder de 200 euro ? Of heeft iemand er toevallig een in de aanbieding ?

Wat voorn meubels hebben jullie zelf staan ?

Kanidaten : Meubel

Zelf maken ...........................zie ren

Kijk eens bij Norstone Design. Ik ken de exacte prijzen niet allemaal, maar echt duur zijn ze niet. Ik heb zelf niet zo'n 'toren', maar een meubel waar ook een tv op kan (Piu AV) en die was relatief niet duur. Het ziet er goed uit (vind ik) en het is mooi gemaakt. Als je wilt weten waar het te koop is, moet je even de importeur AV Tunes bellen...

Ik heb zo m'n twijfels bij het zien van dit meubel bij de gsm-dealer. Volgens mij zijn de planken van dun glas of dun plexi-glas.

Het zaakje moet zo trillingsvrij mogelijk opgesteld worden. De kast moet zelf snel uittrillen, en ook liefst weinig trillingen opvangen/doorgeven aan de apparatuur.

Als het dan toch niet helemaal dood is, dan moet het materiaal niet erg selectief zijn voor bepaalde frequenties (zoals bij glas, in tegenstelling tot spaanplaat dat redelijk neutraal is).

Ik heb alles gewoon in een stevige kast vol met platen staan. Het lijkt onverschillig, maar zo'n zware kast van gewoon spaanplaat is echt niet zo slecht!

Ik heb zo m'n twijfels bij het zien van dit meubel bij de gsm-dealer. Volgens mij zijn de planken van dun glas of dun plexi-glas.

Het zaakje moet zo trillingsvrij mogelijk opgesteld worden. De kast moet zelf snel uittrillen, en ook liefst weinig trillingen opvangen/doorgeven aan de apparatuur.

Als het dan toch niet helemaal dood is, dan moet het materiaal niet erg selectief zijn voor bepaalde frequenties (zoals bij glas, in tegenstelling tot spaanplaat dat redelijk neutraal is).

Ik heb alles gewoon in een stevige kast vol met platen staan. Het lijkt onverschillig, maar zo'n zware kast van gewoon spaanplaat is echt niet zo slecht!

Het zijn gewoon glasplaten. Ik weet dat er mensen zijn die daar van gruwen, maar het is me nog altijd niet duidelijk waarom. Het gaat echt niet trillen hoor, met een paar kilo aan apparatuur erop. En als het glas dik genoeg is (in verhouding met de oppervlakte) kan het ook heel wat kilo's aan...