Langspeelplaat Posted 23 juni 2009 Report Share Posted 23 juni 2009 Het word toch echt tijd voor een audiomeubel. Heb nu een gammel tv meubel en zal graag zo'm slanke '' toren'' hebben. Wat er allemaal op MOET kunnen - Voorversterker ( 6 KG) - Eindversterker (20KG) - Draaitafel (12KG) - Tuner - CD speler Weet iemand een mooi meubel voor onder de 200 euro ? Of heeft iemand er toevallig een in de aanbieding ? Wat voorn meubels hebben jullie zelf staan ? Kanidaten : Meubel Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 23 juni 2009 Report Share Posted 23 juni 2009 Het word toch echt tijd voor een audiomeubel. Heb nu een gammel tv meubel en zal graag zo'm slanke '' toren'' hebben. Wat er allemaal op MOET kunnen - Voorversterker ( 6 KG) - Eindversterker (20KG) - Draaitafel (12KG) - Tuner - CD speler Weet iemand een mooi meubel voor onder de 200 euro ? Of heeft iemand er toevallig een in de aanbieding ? Wat voorn meubels hebben jullie zelf staan ? Kanidaten : Meubel Zelf maken ...........................zie ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 23 juni 2009 Author Report Share Posted 23 juni 2009 Dat heb ik wel meer gehoord. Jammer dat ik heel slecht met hout en verf om kan gaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2009 Report Share Posted 23 juni 2009 Kijk eens bij Norstone Design. Ik ken de exacte prijzen niet allemaal, maar echt duur zijn ze niet. Ik heb zelf niet zo'n 'toren', maar een meubel waar ook een tv op kan (Piu AV) en die was relatief niet duur. Het ziet er goed uit (vind ik) en het is mooi gemaakt. Als je wilt weten waar het te koop is, moet je even de importeur AV Tunes bellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 23 juni 2009 Author Report Share Posted 23 juni 2009 goedkoper dan dit kan ik ze niet vinden : Meubel Bij hobo staan ze voor 200E Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 23 juni 2009 Report Share Posted 23 juni 2009 Ik heb zo m'n twijfels bij het zien van dit meubel bij de gsm-dealer. Volgens mij zijn de planken van dun glas of dun plexi-glas. Het zaakje moet zo trillingsvrij mogelijk opgesteld worden. De kast moet zelf snel uittrillen, en ook liefst weinig trillingen opvangen/doorgeven aan de apparatuur. Als het dan toch niet helemaal dood is, dan moet het materiaal niet erg selectief zijn voor bepaalde frequenties (zoals bij glas, in tegenstelling tot spaanplaat dat redelijk neutraal is). Ik heb alles gewoon in een stevige kast vol met platen staan. Het lijkt onverschillig, maar zo'n zware kast van gewoon spaanplaat is echt niet zo slecht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 juni 2009 Author Report Share Posted 24 juni 2009 Of zelfs de opbergkast van de gamma : http://www.gamma.com/manual/krant/index.js...MLName=init.xml Zal er even aan moeten wennen alleen het staat wel lekker grof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 24 juni 2009 Author Report Share Posted 24 juni 2009 Er mag een slotje op, Ik heb het al opgelost door middel van een masiefe stenen tafel. Heerlijk als dingen niets kosten en toch werken. Staat nu ook geen tafel meer voor de luidsprekers. Het geluid is er beter van geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juni 2009 Report Share Posted 24 juni 2009 Ik heb zo m'n twijfels bij het zien van dit meubel bij de gsm-dealer. Volgens mij zijn de planken van dun glas of dun plexi-glas. Het zaakje moet zo trillingsvrij mogelijk opgesteld worden. De kast moet zelf snel uittrillen, en ook liefst weinig trillingen opvangen/doorgeven aan de apparatuur. Als het dan toch niet helemaal dood is, dan moet het materiaal niet erg selectief zijn voor bepaalde frequenties (zoals bij glas, in tegenstelling tot spaanplaat dat redelijk neutraal is). Ik heb alles gewoon in een stevige kast vol met platen staan. Het lijkt onverschillig, maar zo'n zware kast van gewoon spaanplaat is echt niet zo slecht! Het zijn gewoon glasplaten. Ik weet dat er mensen zijn die daar van gruwen, maar het is me nog altijd niet duidelijk waarom. Het gaat echt niet trillen hoor, met een paar kilo aan apparatuur erop. En als het glas dik genoeg is (in verhouding met de oppervlakte) kan het ook heel wat kilo's aan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts