Jump to content

Tweedehands Benz Micro Glider L2, of nieuwe Ace

Manus
 Share

Recommended Posts

Het is alweer een tijdje geleden dat mijn Benz Micro Glider L2 de geest gaf (blijven haken met een stofzuigerslang). Speel nu alweer een tijdje met mijn reserve Benz, de MC20E2-L. Best een leuk element hoor, maar toch een stapje terug ten opzichte van de Glider.

Ik wil nu een ander element aanschaffen en ik hou van analytisch. Vanwege mijn goede ervaring hou ik het 't liefst bij een Benz. Ik heb begrepen dat de naalden van Benz inmiddels nog subtieler zijn (Gyger-S in plaats van Line Contact). Daarom mijn vraag: hoe verhoudt een nieuwe Ace zich ten op zichte van een tweedehandse (oude) Glider. Die elkaar qua prijs meestal niet veel ontlopen.

Is de Gyger S inderdaad zo'n grote vooruitgang, en spelen de nieuwe elementen zelfs de oude Ruby's en Ebony's naar huis, of is het verschil minimaal?

Beste Manus,

Het is op dit moment heel gemakkelijk , de nieuwe Benz Micro Ace S is duidelijk beter dan de '' oude'' Benz Micro Glider, wel is het zo, door de veel betere en nauwkeurige slijping van de Ace S , is het wel zaak om alles zo goed mogelijk in te stellen.

MvG,

Haudio

Dankjewel! Maar hoe verhoudt de Ace S zich bijvoorbeeld tot een oude Wood, een oude Ruby open air, of zelfs een Ebony?

Manus hoi,

Miss is het een optie om je oude glider in te ruilen en op die manier vr een interessante prijs een Ace s aan te schaffen.

Haudio zal beter kunnen antwoorden maar Ebony en Ruby zullen op een beter niveau presteren dan de oude Glider.

Mss is de oude glider ook een S versie geworden en speelt deze dan weer stukken beter dan de Ace S

Klankmatig heb ik geen ervaring met de nieuwe Ace S

Succes

Ik denk dat inruilen geen optie is. De naald is bij het stofzuigen finaal afgebroken...

Misschien moet ik nog iets specifieker zijn. Het gaat mij om de keuze voor

Manus hoi,

Ben niet belegen op dat gebied maar ik vermoed, is mijn ervaring dr de vragen die ik vroeger stelde, dat je de vraag gaat krijgen wat de andere componenten zijn van je set en specifiek of je phonotrap goed het verschil kan laten horen als je een stapje hoger gaat dan de Ace S.

Als je phonotrap aan zn limiet zit met een Ace S, waarom hoger zoeken?

Anders gezegd, vind jij het de moeite om een stap hoger te gaan dan de Ace S als je phonotrap maar 20% van het kunnen van dat betere element laat horen? :)

Succes

Stef

Manus hoi,

Ben niet belegen op dat gebied maar ik vermoed, is mijn ervaring dr de vragen die ik vroeger stelde, dat je de vraag gaat krijgen wat de andere componenten zijn van je set en specifiek of je phonotrap goed het verschil kan laten horen als je een stapje hoger gaat dan de Ace S.

Als je phonotrap aan zn limiet zit met een Ace S, waarom hoger zoeken?

Anders gezegd, vind jij het de moeite om een stap hoger te gaan dan de Ace S als je phonotrap maar 20% van het kunnen van dat betere element laat horen? :)

Succes

Stef

Een goede opmerking... Ik speel met een Nottingham Analogue Horizon SE en een phonotrap van Jasmine, de LP2. Die combinatie heb ik jaren geleden eens horen spelen met een Jan Allaerts (welk type weet ik niet precies) en ik viel bijna uit mijn stoel, zo mooi vond ik dat. Ik heb daarom het vermoeden dat de phonotrap nog wel een stapje hoger kan dan de Benz Micro Glider L2, waaraan ik veel plezier heb beleefd voor hij stuk ging.

En wat hat analytische betreft uit de eerste post: de versterker is een Virtue Two (klasse-D, Tripath chip) en mijn speakers zijn Magnepans (0.5).

Ondanks de afgebroken naald blijft inruil een optie, informeer maar eens bij de importeur, Sound Design 0516-577236

:unsure:

Ondanks de afgebroken naald blijft inruil een optie, informeer maar eens bij de importeur, Sound Design 0516-577236

:unsure:

Dat is mooi, als ik tenminste voor een nieuwe Ace zou gaan. Maar met alle respect, dat is nog steeds de vraag: een nieuwe Ace S of een andere, oudere, Benz, zoals bijvoorbeeld een Glider (minder volgens Haudio), een Wood of een Ruby

Mn kennis en ervaring stopt hier Manus ...

Er zijn vast anderen die je componenten goed kennen + het karakter en kwaliteit van de Benz Micro elementen weten te benoemen.

Is het dan niet beter dat je eens met je phonotrap gaat luisteren naar een Ace S en der boven en mss heel stiekem een ander element? ;)

Komt wel goed ...

Gr

Stef

Mn kennis en ervaring stopt hier Manus ...

Er zijn vast anderen die je componenten goed kennen + het karakter en kwaliteit van de Benz Micro elementen weten te benoemen.

Is het dan niet beter dat je eens met je phonotrap gaat luisteren naar een Ace S en der boven en mss heel stiekem een ander element? ;)

Komt wel goed ...

Gr

Stef

Komt ook wel goed, uiteindelijk ben ik degene die moet kiezen. Ben alleen nieuwsgierig naar jullie mening. Ik ben er zelf nog niet uit.

Ik denk dat inruilen geen optie is. De naald is bij het stofzuigen finaal afgebroken...

er kan meer gerepareerd worden dan je denkt, dus waarom bv niet je Glider laten voorzien van een Gyger S naald (als daar het grote verschil zit). De Importeur, Haudio of Hifi-Ilona (gewoon bellen die man) kunnen je meer vertellen.

er kan meer gerepareerd worden dan je denkt, dus waarom bv niet je Glider laten voorzien van een Gyger S naald (als daar het grote verschil zit). De Importeur, Haudio of Hifi-Ilona (gewoon bellen die man) kunnen je meer vertellen.

Kijk, dat is ook een aantrekkelijke optie! De overweging waard.

Ik heb mijn Glider L2 momenteel in reparatie bij audiosellers. Op het resultaat moet ik nog even wachten. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe.

Je kunt jouw Glider sowieso inruilen voor 30% van de nieuwwaarde indien je tenminste een vergelijkbare Benz aanschaft (of de nieuwe Ace als dusdanig wordt gezien moet je even navragen).

Wat budget betreft, ik denk niet dat je een 2e hands Glider L2 kwa prijs moet vergelijken met een nieuwe Ace S. Deze kost EUR 700, een 2e hands Glider lijkt me goedkoper.

Ik heb mijn Glider L2 momenteel in reparatie bij audiosellers. Op het resultaat moet ik nog even wachten. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een nieuwe.

Je kunt jouw Glider sowieso inruilen voor 30% van de nieuwwaarde indien je tenminste een vergelijkbare Benz aanschaft (of de nieuwe Ace als dusdanig wordt gezien moet je even navragen).

Wat budget betreft, ik denk niet dat je een 2e hands Glider L2 kwa prijs moet vergelijken met een nieuwe Ace S. Deze kost EUR 700, een 2e hands Glider lijkt me goedkoper.

30 % klinkt goed. Een nieuwe Glider kost iets van 900? Dan zou die op 630 uitkomen als ik goed reken. Tsja...

Het is uiteindelijk een Ruby Wood 2 geworden. Met een uitgangsspanning van 0.2 mV. Normaal heeft de Ruby 0.3mV. Het exemplaar was oorspronkelijk van een technicus van Benz en heeft weinig draaiuren (had stapels elementen).

Ik ben er in elk geval heel blij mee. Hij klinkt duidelijk nog wat opener dan de Glider en heeft een strakkere en vollere bas