Members Arden Posted 24 juni 2009 Members Report Share Posted 24 juni 2009 Vandaag op de radio mee geconfronteerd op de weg naar huis... http://metmichiel.nl/page/weekvanhetvinyl/ ... lijkt me een goed initiatief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 25 juni 2009 Report Share Posted 25 juni 2009 Iedereen maar lachen toen ik 7 jaar geleden m'n eerste platenspelertje kocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 juni 2009 Report Share Posted 25 juni 2009 ... lijkt me een goed initiatief! Lijkt me idd een goed initiatief. Wie weet gaat de jeugd ook weer eens muziek luisteren ipv hun oren verzieken met een i-pod.......of zou het voor de jeugd van tegenwoordig gewoon onbetaalbaar geworden zijn...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxertwin Posted 16 juli 2009 Report Share Posted 16 juli 2009 ... lijkt me een goed initiatief! Lijkt me idd een goed initiatief. Wie weet gaat de jeugd ook weer eens muziek luisteren ipv hun oren verzieken met een i-pod.......of zou het voor de jeugd van tegenwoordig gewoon onbetaalbaar geworden zijn...... Tja,....als de jeugd nu eens zo min mogelijk compressie toepast en vervolgens het volume niet zo knetterhard zou instellen kan ik me best voorstellen dat ze niet meer naar vinyl luisteren :biggrin: De master is tenslotte ook meestal digitaal gemaakt.... <_< En dan moeten we de jeugd ook nog eens overtuigen dat diezelfde master het op vinyl beter (anders ) klinkt.. Als hij tenminste x-duizend euro's extra wil spenderen om die ouderwetse zwarte schijven te kunnen afspelen...En dan te bedenken dat die gekke zwarte schijven steeds minder goed gaan klinken als je ze regelmatig afspeelt... Bovendien is het geen doen om onderweg of tijdens vakantie je platendraaiert mee te slepen... Volgens mij is die jeugd zo gek nog niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2009 Report Share Posted 16 juli 2009 Volgens mij is die jeugd zo gek nog niet... De ''jeugd" wat is dat? Jongeren tot 30 jaar ofzo? Nee, die is niet ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2009 Report Share Posted 16 juli 2009 Tja,....als de jeugd nu eens zo min mogelijk compressie toepast en vervolgens het volume niet zo knetterhard zou instellen kan ik me best voorstellen dat ze niet meer naar vinyl luisteren :biggrin: De master is tenslotte ook meestal digitaal gemaakt.... <_< En dan moeten we de jeugd ook nog eens overtuigen dat diezelfde master het op vinyl beter (anders ) klinkt.. Als hij tenminste x-duizend euro's extra wil spenderen om die ouderwetse zwarte schijven te kunnen afspelen...En dan te bedenken dat die gekke zwarte schijven steeds minder goed gaan klinken als je ze regelmatig afspeelt... Bovendien is het geen doen om onderweg of tijdens vakantie je platendraaiert mee te slepen... Volgens mij is die jeugd zo gek nog niet... Hear, hear!!! Ps. leuke avatar Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 ... lijkt me een goed initiatief! Lijkt me idd een goed initiatief. Wie weet gaat de jeugd ook weer eens muziek luisteren ipv hun oren verzieken met een i-pod.......of zou het voor de jeugd van tegenwoordig gewoon onbetaalbaar geworden zijn...... De iPod is het probleem niet. Met goed materiaal klinken die dingen zeker niet slecht. De DAC's zijn prima en als je dan ook nog Apple Lossless gebruikt zit het helemaal goed. Het probleem zit bij de bron, of beter, net achter de bron bij de mastering. Opnameapparatuur is nog nooit zo goed en zo goedkoop geweest. Toch klinken de meeste producties tegenwoordig voor geen meter. Wat jammer is, want vrijwel iedereen is financieel in staat om perfect klinkende opnames te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 De ''jeugd" wat is dat? Jongeren tot 30 jaar ofzo? Nee, die is niet ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 Opnameapparatuur is nog nooit zo goed en zo goedkoop geweest. Toch klinken de meeste producties tegenwoordig voor geen meter. Dat klonken de meeste 20-30 jaar gelden in het analoge tijdperk ook niet. En ook toen: Weinigen die zich daar druk over maakten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 ach de meeste hear luisteren waarschijnlijk ook op gehoorschade sterkte. Niet via de Ipod maar via dure installaties. Bij 90 dB heb je al gehoorschade dus doe maar niet alsof het alleen de jeucht betreft. Het is nou emaal heel aanterekkelijk om op een hoog volume te luisteren. Voor jong en oud Ach, voor een goede muziekale beleving is niet veel geld nodig. een Ipod en goede inears zijn vaak al goed genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 juli 2009 Report Share Posted 19 juli 2009 ... lijkt me een goed initiatief! Lijkt me idd een goed initiatief. Wie weet gaat de jeugd ook weer eens muziek luisteren ipv hun oren verzieken met een i-pod.......of zou het voor de jeugd van tegenwoordig gewoon onbetaalbaar geworden zijn...... Tja,....als de jeugd nu eens zo min mogelijk compressie toepast en vervolgens het volume niet zo knetterhard zou instellen kan ik me best voorstellen dat ze niet meer naar vinyl luisteren :biggrin: De master is tenslotte ook meestal digitaal gemaakt.... <_< En dan moeten we de jeugd ook nog eens overtuigen dat diezelfde master het op vinyl beter (anders ) klinkt.. Als hij tenminste x-duizend euro's extra wil spenderen om die ouderwetse zwarte schijven te kunnen afspelen...En dan te bedenken dat die gekke zwarte schijven steeds minder goed gaan klinken als je ze regelmatig afspeelt... Bovendien is het geen doen om onderweg of tijdens vakantie je platendraaiert mee te slepen... Volgens mij is die jeugd zo gek nog niet... Beste BMW liefhebber, Je hebt zeker geen platenspeler meer ; ) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 Ik weet niet of 23 nog voor jeugd door gaat. Maar ik heb ook een platendraaierd en ben heel tevreden daarmee. Bovendien ben ik van meening dat mijn Walkman (sony wm-ex652) beter klonk dan mijn MP3 speler (phillips expanium 101) maarja die laaste is inmiddels ook al weer een oud kreng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxertwin Posted 20 juli 2009 Report Share Posted 20 juli 2009 Beste BMW liefhebber, Je hebt zeker geen platenspeler meer ; ) MvG, Haudio Hoi VFR piloot, Dat klopt helemaal Mijn post was dan ook bedoeld om een beetje olie op het discussievuur te gooien en bekeken vanuit een jeugdig stand- dan wel vertrekpunt. Ik neem tenminste aan dat iedereen op hear wel weet dat een mooie DT + arm, element en phonostage (muzikaal gezien) nog steeds grote rondjes om een iPod achtige heenloopt :lol: Met groet, boxertwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Ik weet niet of 23 nog voor jeugd door gaat. Maar ik heb ook een platendraaierd en ben heel tevreden daarmee. Bovendien ben ik van meening dat mijn Walkman (sony wm-ex652) beter klonk dan mijn MP3 speler (phillips expanium 101) maarja die laaste is inmiddels ook al weer een oud kreng. dat weet ik wel zeker.Ik had een hele goede discman van philips. Daar had ik 2600 m amper batterijen in en dat ging als een trein. Ben pas een half jaar geleden overgestapt op mp3. Op geefmoment keken ze op school wel heel raar als je met een discman en super grote hooftelefoon aan kwam zetten. Maar een geluid dat het af ! Nu met een mp3 speler (crative 16gb) en in ears (CX300) pas ik meer in de massa.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 .......Ik neem tenminste aan dat iedereen op hear wel weet dat een mooie DT + arm, element en phonostage (muzikaal gezien) nog steeds grote rondjes om een iPod achtige heenloopt :lol: ..... Nee hoor, alleen heeft die een ander toepassingsgebied . Net mijn iPod weer met nieuw materiaal bijgeladen voor het hardlopen, en daarnaast meteen even mijn nieuwe iPhone zitten vullen, voor het geval dat ik ergens zonder muziek zou komen te zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 [offtopic]Een Iphone is dat nu wat? Ik zie er steeds meer mensen mee en ik heb de indruk dat het gewoon een mode gril is. Wat bied een iphone meer dan een gewone telefoon? Op dit moment is bellen en sms'en het enige wat ik er mee doen. [/offtopic] Is het ook wel een beetje, ook zo'n hebbeding . Ik internet er nog niet eens mee (het eigenlijke abonnement gaat begin augustus in) maar ben nu al lyrisch over wattie allemaal kan/gaan kunnen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Ik heb gedacht aan een 'bejaarden-gsm' waarmee je heel ouderwets alleen kunt bellen.. Geweldige vinding! Ik heb een Nokia 1650. Was het meest simpele en goedkoopste toestel wat ze hadden, en kon ik er 5 van krijgen bij een 2 jarig abbonement van Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Ik heb gedacht aan een 'bejaarden-gsm' waarmee je heel ouderwets alleen kunt bellen.. Geweldige vinding! Ik heb een Nokia 1650. Was het meest simpele en goedkoopste toestel wat ze hadden, en kon ik er 5 van krijgen bij een 2 jarig abbonement van Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 ik heb de iphone nu 2 weken in gebruik .geen leuk begin want ik had hem onderweg bij me toen mijn oude abonement verliep en de nieuwe t-mobile inging.het probleem is dat je online de tel.moet aktiveren ,eerst i-tune,s moet instaleren.en onderweg in het buitenland ging dat niet .terug in ned kon ik hem gelukkig op de zaak online .dat ging vrij snel.maar toen kwam het tweede probleem ik had in het buitenland geen ontvangst, :confused:aangezien ik de meeste tijd in het buitenland ben. terug in ned gebeld na eindeloos wachten werd mij verteld dat ze eerst twee betalingen binnen moesten hebben of 120 euro voorschot over maken .ik ging even uit m,n stekker tegen deze beste man.dit is echt ongekend,voorheen kpn gehad nooit een probleem.MAAR het is wel een leuk hebbeding ,gratis internet in ned. waar ik toch wel veel gebruik van maak als ik in ned. ben,ipod natuurlijk, een applicatie van de tour heel leuk je met live update klassement renners ken zo gek niet opnoemen.foto,s zijn goed scherp,er schijnt ook een progama te zijn ,als je de iphone voor de speaker hou herkend hij de artiest,leuk toch..al met al ben ik er wel blij mee. groetjes henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 collega het ook zoon ai foon doet er ook alles mee en tegen de tijd dat tie moet bellen is de accu leeg ik blijf maar lkkr met de old one siemens m35i bellen en sms sen wat wil je nog meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 collega het ook zoon ai foon doet er ook alles mee en tegen de tijd dat tie moet bellen is de accu leeg ik blijf maar lkkr met de old one siemens m35i bellen en sms sen wat wil je nog meer Meer dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 21 juli 2009 Report Share Posted 21 juli 2009 Dat klonken de meeste 20-30 jaar gelden in het analoge tijdperk ook niet. En ook toen: Weinigen die zich daar druk over maakten. Dat klopt, maar toen konden velen zich nog verschuilen achter de hoge kosten van goede analoge apparatuur. Nu kan je alleen nog maar de man/vrouw achter de knoppen de schuld geven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts