Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Toedeledoki, zoek het zelf maar uit Ik weet wel waarom het toerental van een CD variabel is. Ik geloof alleen niet dat er hier belangstelling voor is. Heren, Google het maar een keertje. Handig digitaal ding , een computer in combinatie met internet. Zullen we het er over eens zijn dat er met een Analoge set en met een Digitale set hele erge mooie resultaten gehaald worden? Dat muziek beleven op de eerste plaats moet staan. Ik heb veel onzin in dit draadje gelezen maar ook heel veel zinnige dingen. Mannen, bedankt. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Ik weet wel waarom het toerental van een CD variabel is. Ik geloof alleen niet dat er hier belangstelling voor is. Heren, Google het maar een keertje. Handig digitaal ding , een computer in combinatie met internet. Zullen we het er over eens zijn dat er met een Analoge set muziek kan worden gemaakt en met een Digitale set geluid geproduceerd wat sommige mensen kunnen verdragen. Dat muziek beleven op de eerste plaats moet staan. Ik heb veel onzin in dit draadje gelezen maar ook heel veel zinnige dingen. Mannen, bedankt. Marcel kleine nuance aangebracht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 kleine nuance aangebracht Meen je dat serieus? is dat jouw manier van je mening bij andere door de strot duwen? Zullen we het er over eens zijn dat er met een Analoge set muziek kan worden gemaakt en met een Digitale set geluid geproduceerd wat sommige mensen kunnen verdragen. Jouw mening. Zullen we het er over eens zijn dat er met een Analoge set en met een Digitale set hele erge mooie resultaten gehaald worden? Mijn mening. Als dit de manier is waarop sommige op deze manier niet op een eerlijke en open manier met een andere mening kunnen omgaan dan kun je gerust spreken van een low-end forum. De bekrompen achterbakse houding van een paar mensen is gewoon zielig. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Nee ik ben er een beetje wars van dat jij jou conclusie bij een ander door de strot wil duwen door te vragen of we het er mee eens zijn. Nee dus! Als je dan zo graag een conclusie wil trekken dan zal dat eerder zijn dat we het niet met elkaar eens zijn. Is overigens niets mis mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Nee ik ben er een beetje wars van dat jij jou conclusie bij een ander door de strot wil duwen door te vragen of we het er mee eens zijn. Nee dus! Als je dan zo graag een conclusie wil trekken dan zal dat eerder zijn dat we het niet met elkaar eens zijn. Is overigens niets mis mee. Kappa7, Zo kan het dus ook. Je zegt me gewoon dat je het niet met me eens ben. Daar heb ik geen enkele moeite mee. En daar is inderdaad helemaal niets mis mee. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Marcel, Je mag hier komen luisteren, ik heb hi-res analoog en digitaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Geen geruzie heren. Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Marcel, Je mag hier komen luisteren, ik heb hi-res analoog en digitaal. Tubejack, Daar zou ik best wel op in willen gaan. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Stuur maar een PM. En als je niet in de buurt woont, kom een keer in de vakantie of zo. Je mag zelfs van te voren de installatie uitkiezen, buizen, transistoren of iets daartussen. (heb ik wel vaker gedaan) Als het maar analoog versus digitaal is. Op mijn website kun je ongeveer bekijken waarmee ik speel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Stuur maar een PM. En als je niet in de buurt woont, kom een keer in de vakantie of zo. Je mag zelfs van te voren de installatie uitkiezen, buizen, transistoren of iets daartussen. (heb ik wel vaker gedaan) Als het maar analoog versus digitaal is. Op mijn website kun je ongeveer bekijken waarmee ik speel. Tubejack, Ik kom er op terug. Ik woon in Ede en jij in Zaanstad. Dat is effe sturen. Je site laat erg interessante dingen zien. Ik wil er geen gehaast dagje van maken maar voldoende tijd hebben om rustig naar jou en je set(s) te kunnen luisteren. Als ik iets meer weet over komende werkroosters en vrije dagen dan ga ik je PMmen en maken we een afspraak. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 TL 200. wat een kleuter reactie. Het feit dat je Reed Solomon correctie in het belachelijke trekt zegt mij genoeg over jou. Het goedkoopste loopwerkje in een computer is al in staat om een CD of DVD foutloos uit te lezen. Marcel Komt omdat ik vind dat je zo min mogelijk moet corrigeren en dat bereik je met goed spul. Klopt, maar dan moet er nog muziek gemaakt worden van het uitgelezene..... Zo, meer ga ik hier echt niet schrijven, veel muziekplezier gewenst van TL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Komt omdat ik vind dat je zo min mogelijk moet corrigeren en dat bereik je met goed spul. Klopt, maar dan moet er nog muziek gemaakt worden van het uitgelezene..... Zo, meer ga ik hier echt niet schrijven, veel muziekplezier gewenst van TL. Als het uitgelezene foutloos is dan maakt het toch niet uit of dit door een duur solide loopwerk is gedaan of door een goedkoop loopwerk. Als de techniek na de uitlezing deugt dan is er geen vuiltje aan de lucht. 1001 0110 1001 0110 is duur of goedkoop toch nog steeds 1001 0110 1001 0110? Een dac maakt daar toch niet iets anders van als het goedkope of dure nullen en enen zijn? Er valt in beide gevallen niets te corrigeren. Moet er onverhoopt toch gecorrigeerd worden door een stofje of krasje of vingervlekje op de CD dan doet Reed Solomon dat perfect. En je merkt er aan je analoge uitgang helemaal niets van of je een goedkoop of duur loopwerk voor de dac hebt zitten. Zelfs dat stofje of krasje op de schijf merk je niet. Wat je misschien wel op de achtergrond hoort is het lawaai wat een goedkoop loopwerkje maakt en die dure niet. maar dat is mechanisch geluid uit de speler. Dat komt niet uit je loopwerk. Bovenstaande is geen mening of een idee wat uit mijn hoofd is ontsproten. Dat is gewoon een vaststaand feit. TL als het jou rust geeft om met solide spul te spelen dan moet je dat vooral niet laten. Als jij met een analoge keten rust hebt en geniet dan moet je dat vooral niet laten. We kunnen het oneens zijn. dat vind ik prima. Maar jij en ik kunnen niet om de werking van een platenspeler en de werking van een CD speler heen. Ik heb rust met een digitale set. Zeker omdat het plug en play is en ik vertrouwen heb in de techniek van een digitale set. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Ga eens luisteren naar een echte "high end" set en neem vooral een normale budget cd speler mee. En vergelijk die eens met een high end speler of liefst streamer. Ik ben benieuwd naar je conclusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Ga eens luisteren naar een echte "high end" set en neem vooral een normale budget cd speler mee. En vergelijk die eens met een high end speler of liefst streamer. Ik ben benieuwd naar je conclusie. Daar ben ik al afspraken over aan het maken. Wat is volgens jou een budget speler? En waar gaat het volgens jou beter of slechter in een CD speler? In het digitale deel of het analoge deel? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Daar ben ik al afspraken over aan het maken. Wat is volgens jou een budget speler? En waar gaat het volgens jou beter of slechter in een CD speler? In het digitale deel of het analoge deel? Marcel Mag ik even mijn beurt? Ondanks soms heftige verschillen van mening, zijn de mensen in het echt veel vriendelijker. Misschien woont Siem wel in je buurt. Een paar minuten luisteren zegt al vaak meer dan duizend woorden. Als dat niet lukt of ze wonen allemaal te ver weg. Stap een eens een goede audio zaak binnen, neem je favoriete cd-speler mee en stel de volgende simpele vraag: "zijn er betere? en kunt u die laten horen?" Met een beetje creatieve geest kom je heel ver. Zo heb ik ooit eens een pick-up voorversterker meegenomen. I.p.v. of ik een betere zou kopen, was de vraag van de verkoper of ik er 10 kon maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Mag ik even mijn beurt? Ondanks soms heftige verschillen van mening, zijn de mensen in het echt veel vriendelijker. Misschien woont Siem wel in je buurt. Een paar minuten luisteren zegt al vaak meer dan duizend woorden. Als dat niet lukt of ze wonen allemaal te ver weg. Stap een eens een goede audio zaak binnen, neem je favoriete cd-speler mee en stel de volgende simpele vraag: "zijn er betere? en kunt u die laten horen?" Met een beetje creatieve geest kom je heel ver. Zo heb ik ooit eens een pick-up voorversterker meegenomen. I.p.v. of ik een betere zou kopen, was de vraag van de verkoper of ik er 10 kon maken. Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Ik ken diverse mensen in het echt en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die onvriendelijk was. Op het forum lijkt het vak alsof we de hakken iets verder in het zand zetten. En als Siem in de buurt woont dan ga ik graag een keer luisteren. Ergens anders luisteren heeft me al vaker op een nieuw spoor gezet. Soms ook niet. Op dit moment verbaasd mijn "nieuwe" CDP XB920 me heel erg. Dat ding laat meer horen en naar mijn idee ook beter horen wat er in de muziek gebeurt dan mijn andere spelers. Ik sta echt wel open voor nieuwe inzichten. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Ik sta echt wel open voor nieuwe inzichten. Marcel Omdat ik eigenlijk ook best heel lief ben, laat ik je weten dat ik blij ben dit te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Siem speelt alleen digitaal. Bij de cd spelers vergeet je ook, dat er ook een groot verschil in analoge uitgangstrappen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siem Posted 18 januari 2015 Report Share Posted 18 januari 2015 Daar ben ik al afspraken over aan het maken. Wat is volgens jou een budget speler? En waar gaat het volgens jou beter of slechter in een CD speler? In het digitale deel of het analoge deel? Marcel Budget speler, bedoel ik niet negatief of zo. Lees anders gewoon ipv budget. Ik zou graag willen dat je uit kon leggen waar precies de verschillen zitten bij bijv. de cd spelers en welk deel verantwoordelijk is voor een betere geluidsweergave maar die technische kennis heb ik niet en daarom schrijf ik er ook niet over. Ik kan je alleen mijn ervaring delen. Ik heb hier wel de nodige cd spelers in huis gehad,Sony es.., Marantz (dv6400 vM, Dv 11 s2) en als laatste de Audio Aero Capitole. deze laatste vond ik het mooiste klinken. Nu speel ik via een streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Omdat ik eigenlijk ook best heel lief ben, laat ik je weten dat ik blij ben dit te lezen. Das best lief. Ik val in het echt ook best wel een beetje mee hoor. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Budget speler, bedoel ik niet negatief of zo. Lees anders gewoon ipv budget. Ik zou graag willen dat je uit kon leggen waar precies de verschillen zitten bij bijv. de cd spelers en welk deel verantwoordelijk is voor een betere geluidsweergave maar die technische kennis heb ik niet en daarom schrijf ik er ook niet over. Ik kan je alleen mijn ervaring delen. Ik heb hier wel de nodige cd spelers in huis gehad,Sony es.., Marantz (dv6400 vM, Dv 11 s2) en als laatste de Audio Aero Capitole. deze laatste vond ik het mooiste klinken. Nu speel ik via een streamer. Nou, kijk, dus, Dat had ik wel begrepen dat je het niet negatief bedoelde. Mijn idee is dat het verschil in het analoge deel van de CD speler zit. In het digitale deel kan naar mijn idee eigenlijk niets fout gaan. Waar ik in het digitaal naar analoog deel, de DAC, aan denk is dat nieuwere digitaal analoog omzetters misschien nauwkeuriger omzetten. Het oversamplen is er ook niet zonder reden gekomen. Van de invloed van jitter ben ik nog niet overtuigd. De reden waarom ik zo hard blijf vechten is eigenlijk heel simpel. Er wordt bijna altijd gezegd dat het bij digitale systemen in het digitale deel fout gaat, en dat is naar mijn mening absoluut niet zo. Vooral het uitlezen van de schijf wordt als zeer moeilijk gezien en moet vooral door een mega solide loopwerk gedaan worden. Dat is gewoon niet zo. Marcel Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Marcel, Je kunt alleen jezelf overtuigen. gr. Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Marcel, Je kunt alleen jezelf overtuigen. gr. Wil Waarom zou ik een ander niet ergens van kunnen overtuigen? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Waarom zou ik een ander niet ergens van kunnen overtuigen? Marcel Omdat dit een forum is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Omdat dit een forum is. ppffffffffft wat ben jij vervelend zeg. Ben ik het voor de tweede keer binnen een kwartier met je eens. Hou eens op zeg. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts