Marcel Dali Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Huh, wat? Jij doet toch precies hetzelfde? Ja, Ik heb een persoonlijke voorkeur voor CD spelers. Ik heb voorkeur voor het geluid van een CD speler. Nee ik kijk objectief naar de techniek. Arden geeft aan dat het net zo laten klinken van zijn analoge set als een CD speler downgraden van zijn analoge set zou zijn. Dan kijk je niet objectief naar de techniek maar naar wat je mooier vindt klinken. Als ik objectief naar een platenspeler kijk dan is de CD speler technisch in het voordeel. Een platenspeler is een stuk verouderde techniek. Erg mooie techniek maar is inmiddels wel flink achterhaald. Subjectief kun je een platenspeler mooier vinden klinken dan een CD speler. voorkeur dus. Arden vind zijn analoge set mooier klinken. Waarschijnlijk vind ik zijn CD speler mooier klinken. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Het is echt een heel mooie speler hoor. Je zou het daar eens moeten beluisteren. Gewoon, voor je beeldvorming. Luister dan ook eens naar de analoge mono (jawel!) opstelling, als die er nog staat. Je gelooft je eigen oren niet. Ik vertrouw mijn oren , dus ik geloof ze altijd. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Ja, Ik heb een persoonlijke voorkeur voor CD spelers. Ik heb voorkeur voor het geluid van een CD speler. Nee ik kijk objectief naar de techniek. Arden geeft aan dat het net zo laten klinken van zijn analoge set als een CD speler downgraden van zijn analoge set zou zijn. Dan kijk je niet objectief naar de techniek maar naar wat je mooier vindt klinken. Als ik objectief naar een platenspeler kijk dan is de CD speler technisch in het voordeel. Een platenspeler is een stuk verouderde techniek. Erg mooie techniek maar is inmiddels wel flink achterhaald. Subjectief kun je een platenspeler mooier vinden klinken dan een CD speler. voorkeur dus. Arden vind zijn analoge set mooier klinken. Waarschijnlijk vind ik zijn CD speler mooier klinken. Marcel Mag ik hieruit concluderen dat jij objectief kijkt (naar de techniek) en subjectief luistert? Dan snap ik het, jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Ja, Ik heb een persoonlijke voorkeur voor CD spelers. Ik heb voorkeur voor het geluid van een CD speler. Nee ik kijk objectief naar de techniek. Arden geeft aan dat het net zo laten klinken van zijn analoge set als een CD speler downgraden van zijn analoge set zou zijn. Dan kijk je niet objectief naar de techniek maar naar wat je mooier vindt klinken. Als ik objectief naar een platenspeler kijk dan is de CD speler technisch in het voordeel. Een platenspeler is een stuk verouderde techniek. Erg mooie techniek maar is inmiddels wel flink achterhaald. Subjectief kun je een platenspeler mooier vinden klinken dan een CD speler. voorkeur dus. Arden vind zijn analoge set mooier klinken. Waarschijnlijk vind ik zijn CD speler mooier klinken. Marcel Maarre....puur objectief bekeken, wat deugt er dan niet aan een moderne platenspeler? Het frequentiebereik of het feit dat je bij sommige platen wel eens een tikje kunt horen? Btw, puur objectief bekeken is de CD inmiddels al meer achterhaald dan vinyl; digitale informatie op een optisch schijfje? WOEHAHAHA!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Mag ik hieruit concluderen dat jij objectief kijkt (naar de techniek) en subjectief luistert? Dan snap ik het, jou. volgens mij zit je aardig goed met die conclusie.Was volgens mij al eerder vast gesteld maar Marcel wil daar zelf nog niet aan toe geven. Het begint nu een beetje op Don quichot te lijken met zijn gevecht tegen de platen speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 januari 2015 Report Share Posted 31 januari 2015 Ik vertrouw mijn oren , dus ik geloof ze altijd. Marcel Dan zou die Einstein je best kunnen verrassen. De betreffende draaitafels trouwens ook. Misschie je eigen speler meenemen als ijkpunt, dat vindt Mark vast niet erg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Maarre....puur objectief bekeken, wat deugt er dan niet aan een moderne platenspeler? Het frequentiebereik of het feit dat je bij sommige platen wel eens een tikje kunt horen? De bron, het vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Jongens, het gaat er nu op lijken dat je het niet wil begrijpen. Volgens mij waren we het eens dat je een voorkeur kunt en mag hebben voor analoog of digitaal. Volgens mij waren we het eens dat beide systemen zeer goed kunnen klinken mits de bron goed is. Waarom kun je niet , ook al heb je een voorkeur, objectief kijken naar de technieken welke gebruikt worden? Dat ik voorkeur geef aan de CD speler, omdat ik die mooier vind klinken, is toch een voorkeur en dat is toch subjectief? Ik luister subjectief omdat ik ook nog naast voorkeur voor een bepaalde techniek ook nog voorkeur heb voor bepaalde muziek. De CD speler met zijn schijfje is misschien in comfort achterhaalt door streaming audio. Maar daar wordt nog steeds gebruik gemaakt van digitale techniek en nog steeds PCM. PCM is toch slechter dan het analoog van de platenspeler? Plaatjesdraaier, je WOEHAHAHAHA raakt kant nog wal. Vraagje tussendoor. Wat is er in een Einstein CD speler dan zoveel beter dan in een gewone van de plank betaalbare CD speler? Waarom kan deze in de buurt komen van een Platenspeler? Mijn vraag is dan eigenlijk is die hele dure speler dan zoveel slechter dat het ding bijna net zoveel vervorming geeft als een platenspeler? Objectief gezien, wat deugt er niet aan een moderne platenspeler? hetzelfde wat er niet deugt aan een oudere platenspeler. Kijk nou eens naar de techniek. Serieus! Kom op nou! Ten eerste een naald die een groef mechanisch aftast. Wat denk je van de slijtage. Ten tweede kan zelfs de beste naald die groef niet perfect volgen. Ten derde heb je een mechaniek nodig om de beweging van de naald om te zetten in een elektrisch signaal Ten vierde heb je een extra versterker nodig om een bruikbaar signaal te krijgen voor de voorversterker Ten vijfde heb je de beruchte RIAA correctie nodig om een van de balangrijkste tekortkomingen van muziek in een groefje vast te leggen te overkomen. Ten zesde is die RIAA correctie zelden perfect. Ten zevende is de gelijkloop van een platenspeler verre van perfect. Ten achtste heb je aan de fabricagekant nog een keer te maken met de RIAA correctie Ten tiende gaat het snijden van de groef niet perfect Ten elfde heb je diverse stappen van omzetten van de masterplaat naar de pers om de uiteindelijke plaat te persen. Ten twaalfde slijten die persen vrij snel Ten dertiende een plaat wordt tangentiaal gesneden en de meesten gebruiken een gewone arm om de plaat af te tasten . Fouthoek welke naar het einde van de plaat steeds groter wordt. dat zijn al dertien punten die ik met mijn beperkte technische kennis kan verzinnen wat er fout is met welke platenspeler dan ook. CD speler Omzetten van analoog naar digitaal gaat bijna perfect. Omzetten van digitaal naar analoog gaat bijna perfect Uitlezen van een CD gaat volledig zonder slijtage. Geen mechanische slijtage geen mechanische ruis geen mechanische vervorming. Goh. zou het dan misschien toch wel eens beter kunnen zijn? Die digitale techniek t.o.v van de analoge platenspeler. Puur objectief hoor. Puur de techniek. Hoe de muziek klinkt? Moet je lekker zelf weten. Wat je mooier vind is subjectief. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Die Einstein CD speler moet €11.750,- kosten. ik weet het niet. waar betaal je dan voor? Exclusiviteit. Prachtig wellicht met de hand gemaakt apparaat. En verder? State of the art wandler staat er. Welke DAC is dat dan? 24 bit, tsja de bron, het schijfje bied toch echt 16 bit aan. Ja, oké er wordt een mooi digitaal trucje uitgehaald om een "resolutie" van 24 bit te halen. Klirrwert (vervorming) bij 1 kHz van 0,03% . Goed hoor helemaal geweldig. Mijn Sony van 500 euro doet al 0,0025 % Zie je het verschil? Oh ja welke vervormingscijfers kun je met een platenspeler halen? En ook nog buitengewone kanaalscheiding. Hoe zit het ook al weer met de kanaalscheiding van elke CD speler ten opzichte van de platenspeler? Een resonatiearme behuizing en een dubbelontkoppeld loopwerk heb je niet nodig. Als je het een mooi ding vind en je hebt het geld er voor over en omdat je door voornoemde reden dit ding mooier vind klinken dan moet je hem gewoon kopen. Vollsymmetrisches Doppel Mono DesignExtrem breitbandige,stromstarke Röhrenausgangsstufe mit sehr niedriger Ausgangsimpedanz von 50 Ohm2 DA/Wandler a 24 Bit State of the ArtAußergewöhnlicher Fremdspannungsabstand von über 100 dBAußergewöhnliche KanaltrennungSeparate Netzteile für Digital- und AnalogteilExtrem kurze Signalführung in der analogen SektionPhilips CDM 2 Pro Laufwerk durch 2 Subchassis entkoppeltExtrem resonanzarmes Gehäuse Klirrwert bei 1 kHz kleiner 0.03%Ausgangsspannung sym. 2,8 Volt, unsym. 1,4 VoltGewicht 14 kgAbmessungen (H x B x T)18 cm x 43 cm x 38 cm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 De bron, het vinyl. Dat moet je even toelichten, ik begrijp niet wat je bedoelt. De bron is de opname, die is voor zowel CD als vinyl gelijk, evt met verschillen in de mastering. Waarom zou vinyl niet geschikt zijn, wat zijn dan de fysieke beperkingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 (edited) Jongens, het gaat er nu op lijken dat je het niet wil begrijpen. Volgens mij waren we het eens dat je een voorkeur kunt en mag hebben voor analoog of digitaal. Volgens mij waren we het eens dat beide systemen zeer goed kunnen klinken mits de bron goed is. Waarom kun je niet , ook al heb je een voorkeur, objectief kijken naar de technieken welke gebruikt worden? Dat ik voorkeur geef aan de CD speler, omdat ik die mooier vind klinken, is toch een voorkeur en dat is toch subjectief? Ik luister subjectief omdat ik ook nog naast voorkeur voor een bepaalde techniek ook notg voorkeur heb voor bepaalde muziek. De CD speler met zijn schijfje is misschien in comfort achterhaalt door streaming audio. Maar daar wordt nog steeds gebruik gemaakt van digitale techniek en nog steeds PCM. PCM is toch slechter dan het analoog van de platenspeler? Plaatjesdraaier, je WOEHAHAHAHA raakt kant nog wal. Vraagje tussendoor. Wat is er in een Einstein CD speler dan zoveel beter dan in een gewone van de plank betaalbare CD speler? Waarom kan deze in de buurt komen van een Platenspeler? Mijn vraag is dan eigenlijk is die hele dure speler dan zoveel slechter dat het ding bijna net zoveel vervorming geeft als een platenspeler? Objectief gezien, wat deugt er niet aan een moderne platenspeler? hetzelfde wat er niet deugt aan een oudere platenspeler. Kijk nou eens naar de techniek. Serieus! Kom op nou! Ten eerste een naald die een groef mechanisch aftast. Wat denk je van de slijtage. Ten tweede kan zelfs de beste naald die groef niet perfect volgen. Ten derde heb je een mechaniek nodig om de beweging van de naald om te zetten in een elektrisch signaal Ten vierde heb je een extra versterker nodig om een bruikbaar signaal te krijgen voor de voorversterker Ten vijfde heb je de beruchte RIAA correctie nodig om een van de balangrijkste tekortkomingen van muziek in een groefje vast te leggen te overkomen. Ten zesde is die RIAA correctie zelden perfect. Ten zevende is de gelijkloop van een platenspeler verre van perfect. Ten achtste heb je aan de fabricagekant nog een keer te maken met de RIAA correctie Ten tiende gaat het snijden van de groef niet perfect Ten elfde heb je diverse stappen van omzetten van de masterplaat naar de pers om de uiteindelijke plaat te persen. Ten twaalfde slijten die persen vrij snel Ten dertiende een plaat wordt tangentiaal gesneden en de meesten gebruiken een gewone arm om de plaat af te tasten . Fouthoek welke naar het einde van de plaat steeds groter wordt. dat zijn al dertien punten die ik met mijn beperkte technische kennis kan verzinnen wat er fout is met welke platenspeler dan ook. CD speler Omzetten van analoog naar digitaal gaat bijna perfect. Omzetten van digitaal naar analoog gaat bijna perfect Uitlezen van een CD gaat volledig zonder slijtage. Geen mechanische slijtage geen mechanische ruis geen mechanische vervorming. Goh. zou het dan misschien toch wel eens beter kunnen zijn? Die digitale techniek t.o.v van de analoge platenspeler. Puur objectief hoor. Puur de techniek. Hoe de muziek klinkt? Moet je lekker zelf weten. Wat je mooier vind is subjectief. Marcel Uit dit stukje spreekt een bepaalde tunnel visie wat duidelijk voor komt uit een bepaalde voorliefde en gebrek aan kennis van zowel de cd speler als de platenspeler. De punten van de cd speler zijn niet juist.Kijk maar eens naar het frequentie berijk wat gewoon niet voldoende is om alle aspecten van de ruimte info over te brengen. Daarmee is de cd eigenlijk niet geschikt voor muziek. SACD is wat dat betreft alweer een stuk beter Verder ga ik er maar niet op in aangezien het tamelijk zinloos is om met jou in discussie te gaan. Ga vooral verder met je gevecht tegen de windmolens Edited 1 februari 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Ten eerste een naald die een groef mechanisch aftast. Wat denk je van de slijtage. Ten tweede kan zelfs de beste naald die groef niet perfect volgen. Ten derde heb je een mechaniek nodig om de beweging van de naald om te zetten in een elektrisch signaal Ten vierde heb je een extra versterker nodig om een bruikbaar signaal te krijgen voor de voorversterker blablabla CD speler Omzetten van analoog naar digitaal gaat bijna perfect. Omzetten van digitaal naar analoog gaat bijna perfect blablabla Dus bij de CD gaat alles vrijwel perfect, maar met vinyl gaat niets perfect, jaja, maak dat de kat wijs. In werkelijkheid gaat er bij de CD niets perfect en bij vinyl niets perfect. SO WHAT! De vraag is, hoe groot zijn de afwijkingen en welke afwijkingen storen het meest. Bijvoorbeeld: RIAA afwijking van mijn phonotrap is ±0.1 dB; dat noem ik vrijwel perfect Gelijkloop 0,01%; dat noem ik vrijwel perfect (ter vergelijking: 1/100e muzieknoot (!!!) is 0.06% afwijking) Niemand hoort het verschil tussen 0,05% en 0,0025% vervorming, echt niet. Baseer je daar je keus op? Probeer maar eens of je 1% vervorming kunt horen - ik betwijfel het. https://www.goldenears.philips.com/en/introduction.html En wat betreft WOEHAHAHA: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Ik zou wel willen weten wat doet een platenspeler/vinyl zo goed (of in ieder geval beter dan de meeste (sa)cd spelers), dat het de genoemde nadelen kennelijk overtreft (ondergeschikt maakt). Kortom wat zit er niet in de cijfertjes of wat gaat er "mis" bij ad/da conversie? Hoewl dat laatste niet eens zeker is, gegeven dat de signaal voor veel vinyl vermoelijk ook een digitale fase heeft doorlopen Hoewel het met de gelijkloop, jengle, rumble etc van al de dure draaitafels best wel goed zal zitten. En zeg nu niet "muziek maken", want dat is a. onzin (de muzikanten/artesten maken de muziek, samen met de opname technici) b. het is nietszeggend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 februari 2015 Members Report Share Posted 1 februari 2015 Beste Marcel, Zin om al je beweringen hier weer te quoten heb ik niet, dus maar even op de makkelijke manier. Waarom probeer je zo hard je gelijk te halen? De moraalridder speel je beter gewoon in je eigen draadje op het spin-off affakkel-forum, daar heb je medestanders genoeg. Hou deze discussie dan ook lekker daar! Alhoewel, daar klinkt alles geloof ik allemaal hetzelfde? Ieder moet lekker voor zich maar uitmaken wat hij of zij mooier of beter vindt. Er is prima te genieten muziek te vinden op plaat, cd of wat voor medium dan ook. Dat jij vindt dat digitaal per definitie beter is, dat mag, zit je mij prima mee uit de weg. Maar ga dan niet zitten beweren dat je het met mijn prive situatie niet eens kunt zijn, want je kent de hele keten, situatie, muzieksmaak, eventuele afwijkingen en invloeden niet. Zoals al eerder gemeld, ik krijg bij cd-spelers (met Wadia als koploper) steevast binnen 10 minuten koppijn. Dat is misschien mijn afwijking, maar daar zorgt dat (zoals jij beweert) technisch zo veel betere medium in mijn geval nu echt voor (net zo als die irritante piep in mijn oor sinds de lancering van 4G, maar dat is weer een andere discussie). De Einstein brengt dat koppijn fenomeen relatief in de minste mate, dus ook gelijk een antwoord waarom die Einstein. En toch gebruik ik hem niet. Dat de kanaalscheiding naar mijn idee bij digitaal echt veel te hoog is (hoe hoger, hoe verder van een eigenlijk ander ideaal waar je het waarschijnlijk ook niet mee eens gaat zijn: mono), de beperking van het bereik door alles onder en boven de 20 hz-20.000 hz af te kappen blijkbaar als beter wordt gezien (en kom nu niet met dat je dat niet hoort, diezelfde lage en hoge frequenties hebben ook nog eens boven en ondertonen die je wel hoort), het zij allemaal zo. Ik geniet met volle teugen van analoog, dat doe ik niet via digitaal. Mag ik? Ik hoop van wel! Zo mag jij ook van jouw 6 digitale wondertjes genieten, graag zelfs, daar hebben we deze hobby per slot van rekening voor. Doe dat dan ook weer wat vaker, dat levert vast een hoger genoegen op dan de fora afstruinen om te pas en te onpas te proberen alle analoogzieltjes voor jouw digitaalgeloof te winnen. Hier staat nu op de achtergrond ''The Reunion at Carnagie Hall '' op van the Weavers, een waar wonder op vinyl, de cd heb ik lang geleden al weggegeven, die was in verhouding tot de lp totaal ongenietbaar. De plaat maakt echter wel dat ik dit alles met een grote glimlach neerpen, want... Waar maken we ons toch druk om? Waarschijnlijk komt hierop als antwoord dat jij nooit hebt gezegd dat niemand analoog mag prefereren, dat je alleen even wilt melden dat het medium digitaal technisch echter veel beter is, maar dat weten we nu wel. Die herhaling lijkt wel een beetje op idd een klein nadeel van vinyl: soms blijft de naald wel eens hangen. Mocht dat echter een onderdeel zijn van jouw hifihobby, veel plezier er mee, ik denk er echter anders over. Ook dat mag hoop ik nog steeds? Ga lekker weer genieten van je 6 cd-spelers, dat doe ik dan wel met mijn 3 draaitafels en vinylverzameldrang. Voor de doorsnee mens sporen we trouwens waarschijnlijk allebei niet! Maar who cares? Zolang we er niemand mee lastig vallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 (edited) Ik zou wel willen weten wat doet een platenspeler/vinyl zo goed (of in ieder geval beter dan de meeste (sa)cd spelers), dat het de genoemde nadelen kennelijk overtreft (ondergeschikt maakt). Kortom wat zit er niet in de cijfertjes of wat gaat er "mis" bij ad/da conversie? Hoewl dat laatste niet eens zeker is, gegeven dat de signaal voor veel vinyl vermoelijk ook een digitale fase heeft doorlopen Hoewel het met de gelijkloop, jengle, rumble etc van al de dure draaitafels best wel goed zal zitten. Daar zijn de geleerden nog steeds niet uit maar een goede set samenstellen lukt niet op basis van specs en meetgegevens. Het grootste voordeel van vinyl tov CD is het grotere frequentiebereik en de afwezigheid van quantiseringsruis, al ligt dat allemaal buiten het hoorbare gebied. Zou dat het zijn? Edited 1 februari 2015 by Plaatjesdraaier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator1 Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Heren, over de techniek kan ik weinig vertellen, maar de toon zou in het algemeen wel iets vriendelijker mogen. Bij voorbaat dank, Moderator1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hokkie Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Een leuke maar zinloze discussie. Waar gaat het om? Juist om de muziek beleving en niet om de bron! Het moet klinken zoals jij denk dat het moet klinken en de bron is niet belangrijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Nou ja; Peaton Place is er niks bij en daar was soms ook een ruzietje om de gang er in te houden. Toch, ook Peaton Place duurde niet eeuwig. Wellicht is het verstandig dit oude draadje dus te sluiten. Wat vind jij, collega?Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Vinyl forever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Gewoon open houden, wat Marcel vind dat weten we nu wel, maar wellicht komt er een heldere geest langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Gewoon open houden, wat Marcel vind dat weten we nu wel, maar wellicht komt er een heldere geest langs. Het helderste wat mij voor de geest komt is dat het niet belangrijk is om gelijk te krijgen als je het al hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Misschien iets voor Marcel om over na te denken: Wat doet het brickwall filter in een digitaal systeem om de hogere vervuilde frquenties uit het signaal te houden? In ieder geval faseverschuiving. En daar zijn wij zeer gevoelig voor. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 In een "goede" cd-speler zit die ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Beste Marcel, Waarschijnlijk komt hierop als antwoord dat jij nooit hebt gezegd dat niemand analoog mag prefereren, dat je alleen even wilt melden dat het medium digitaal technisch echter veel beter is, maar dat weten we nu wel. Die herhaling lijkt wel een beetje op idd een klein nadeel van vinyl: soms blijft de naald wel eens hangen. Mocht dat echter een onderdeel zijn van jouw hifihobby, veel plezier er mee, ik denk er echter anders over. Ook dat mag hoop ik nog steeds? Ga lekker weer genieten van je 6 cd-spelers, dat doe ik dan wel met mijn 3 draaitafels en vinylverzameldrang. Voor de doorsnee mens sporen we trouwens waarschijnlijk allebei niet! Maar who cares? Zolang we er niemand mee lastig vallen... Nou misschien probeer ik wel zo hard mijn gelijk te krijgen omdat anderen dat hier ook doen. Oh ja, ik vind het leuk om te discuseieren. Het gedeelte wat ik Arden heb gequote ben ik het heel erg eens. marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 1 februari 2015 Report Share Posted 1 februari 2015 Misschien iets voor Marcel om over na te denken: Wat doet het brickwall filter in een digitaal systeem om de hogere vervuilde frquenties uit het signaal te houden? In ieder geval faseverschuiving. En daar zijn wij zeer gevoelig voor. Groet, Leobus is dat zo? Zijn we daar echt wel zo gevoelig voor? In Luidsprekers onstaat in het filter toch ook faseverschuiving? Kan het zijn dat de ene persoon daar gevoeliger voor is dan de andere? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts