Jump to content

Weer een grootheid ontvallen uit de muziek

paul demo
 Share

Recommended Posts

Michael Jackson overleden

Uitgegeven: 25 juni 2009 23:26

Laatst gewijzigd: 26 juni 2009 07:09

LOS ANGELES - Popster Michael Jackson is in de nacht van donderdag op vrijdag overleden in een ziekenhuis in Los Angeles. Hij stierf op 50-jarige leeftijd, nadat hij in zijn woning een hartstilstand had gekregen.

Ik zat vannacht bovenop het nieuws, toen het nog niet officieel bevestigd was.

Zijn dood voelt niet als verrassing, en wat achterblijft vind ik van grote waarde.

Het doet me wel iets. Ik vind de muziek fijn om terug te horen (momenteel op Radio 2). Gewoon hele goede muziek, goede band, ritmisch, goede opnames, mooie stem (vooral dat randje op z'n stem, tembre). Eigenlijk tijdloos.

Op de een of andere manier heb ik een gevoel dat er nog een run komt op zijn albums en dvd's.

Yasmine heeft haar het leven ontnomen op 37 leeftijd

Vind ik persoon lijk veel triester nieuws hier bij ons dan MJ

Gr

stef

wie?

doe eens een linkje plaatsten die haar recht doet stef.

Guest Kraus vonBentinck

Triest natuurlijk.

Ik heb inmiddels gehoord dat de reacties ook alle records breken.

Voor iemand die echter als "King of Pop" te boek staat is 50 jaar wel een behoorlijke hoge leeftijd als je naar de traditie kijkt.

De laatste jaren vond ik Michael Jackson meer een stripfiguur. (Perfekt verbeeld in South Park btw) Maar door alle media-aandacht zag ik -gelukkig- ook weer werk uit zijn goede periode, voordat de aandacht van de muziek naar de persoon verschoof en de persoon allerlei rare dingen ging doen.

Toen ik voor het eerst naar popmuziek ging luisteren was 'Thriller' net uit, de eerste keren dat ik naar Toppop keek kon ik de clip van Billy Jean zien, ik was gefascineerd door die oplichtende stoeptegels, geniaal! 'Beat it' vond ik ook erg goed, hoewel ik nog een kleine rakker was kon ik het sfeertje van ranzige poolhallen en stoere bendeleden wel waarderen. En toen kwam 'Thriller', tjs, die clip was een belevenis. Ik zit me af te vragen of ik nog bang werd van die horror. :rolleyes:

Ik heb die plaat nooit gekocht, maar een groot deel ervan ken ik wel (7 singles in de top 10 ofzo? :blink: ) en ja, dat is toch echt wel geweldig. Vergeet het werk van Quincy Jones daaraan natuurlijk niet B)

Ik las ergens dat de dood van MJ gelijk stond aan de dood van Elvis, maar dan voor de eighties-generatie. Dat kan best wel kloppen, ik vind het wel sneu dat beide sterren toen al v

En toen kwam 'Thriller', tjs, die clip was een belevenis. Ik zit me af te vragen of ik nog bang werd van die horror. :rolleyes:

Misschien als je klein bent ... :D

Heb een paar maanden geleden dat clipje nog eens gezien. Viel toch wel erg tegen en het ging uit als een nachtkaars.

Het album daarentegen behoort toch wel tot het beste wat op popgebied in de vorige eeuw gemaakt is vind ik.

;)

Het album daarentegen behoort toch wel tot het beste wat op popgebied in de vorige eeuw gemaakt is vind ik.
En dat vinden miljoenen met je.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat hij gedurende zijn leven een emotioneel wrak was, voornamelijk omdat hij zijn leven niet heeft kunnen leven maar zijn leven werd geleefd (zoals veel supersterren is overkomen). Misschien is hij nu wel beter af.

Guest Kraus vonBentinck
Misschien is hij nu wel beter af.

Hij is niet meer, hij was. Beter af is hij ook niet meer Dood is niks anders dan dood.

Ik vermoed dat je als gewoon mens totaal geen voorstelling van zo'n leven kunt maken en dat het omgekeerde ook geldt. Zo iemand als MJ heeft totaal geen benul van wat het leven van zijn fans (op de noordpool, in Japan of waar dan ook) inhoudt.

En toen kwam 'Thriller', tjs, die clip was een belevenis. Ik zit me af te vragen of ik nog bang werd van die horror. :rolleyes:

Misschien als je klein bent ... :D

My point exactly ;) Ik was toen 10, ik geloof dat ik het door elkaar haal met de Hulk, toen was ik nog wat jonger :rolleyes:

Heb een paar maanden geleden dat clipje nog eens gezien. Viel toch wel erg tegen en het ging uit als een nachtkaars.

Maar vergeet het niet in die tijd te plaatsen, dit was toen sensationeel.

;)

Inderdaad, da's dan weer behoorlijk tijdloos.

De mooiste reaktie maakte mijn moeder trouwens: Ik wist niet dat dat een neger was?

Is er toch een wens van hem uitgekomen ;)

De Britse krant The Sun heeft de medicijnencocktail van Jackson op hun website geplaatst. De zanger zou per dag drie verschillende pijnstillers hebben gebruikt. "Michael werd dagelijks drie keer ge

over het algemaan knappen weinig mensen op van grote hoeveelheden dempers & anti depressiva. ;)

over het algemaan knappen weinig mensen op van grote hoeveelheden dempers & anti depressiva. ;)

...zo heel veel antidepressiva gebruikte hij niet, althans niet volgens het lijstje. En dan nog ga je er niet dood aan.

't Gebruik van morfine is veel opmerkelijker. Morfine per injectie wordt in Nederland uitsluitend gegeven onder begeleiding van een arts in een ziekenhuis/verpleeghuis en alleen onder bijzondere omstandigheden. Zeker niet voor een beetje spierpijn.

Derhalve is het voor mij moeilijk voor te stellen dat de huiselijke injecties zijn gebeurt waar een dokter bij was.

Edited by BellaVista

zo heel veel antidepressiva gebruikte hij niet, althans niet volgens het lijstje. En dan nog ga je er niet dood aan.

't Gebruik van morfine is veel opmerkelijker. Morfine per injectie wordt in Nederland uitsluitend gegeven onder begeleiding van een arts in een ziekenhuis/verpleeghuis en alleen onder bijzondere omstandigheden. Zeker niet voor een beetje spierpijn.

Derhalve is het voor mij moeilijk voor te stellen dat de huiselijke injecties zijn gebeurt waar een dokter bij was.

1 - twee keer per dag 0,5 milligram Xanax, een middel tegen angstgevoelens, gespannenheid en paniekstoornissen.

2 - 100 milligram Zoloft, een antidepressivum

3 - 20 milligram Paxil, een antidepressivum. Het middel werkt ook tegen nervositeit en dwangmatige handelingen.

ik tel toch echt 3 van die depressivum's :rolleyes:

en er is ook nog zoiets als wisselwerking der verschillende medicijnen :blink:

de zon