Jump to content

Cambridge Dacmagic modificaties

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Modificatie

Ben, naar aanleiding van het topic 5 mei bevrijding van Jitze, naar Machmat getrokken met mijn Cambridge DacMagic, in de hoop dat zij (dwz Mattijs de Vries) eenzelfde soort modificatie zouden kunnen uitvoeren. Kortom zou het ding, dat vanuit zichzelf i.m.h.o. helemaal niet slecht klinkt, iets muzikaals kunnen worden? Oftewel, kan die uitgangstrap niet (veel) beter?

Machmat heeft speciaal voor dit soort gevallen een audiofiele uitgangstrap ontworpen, die al in heel wat apparaten ingebouwd werd, ook in cd-spelers van Cambridge. Bij mijn eerste bezoek in Rhenen wordt me al duidelijk dat, ja, de analoge uitgangstrap heel veel beter kan, en, nee, de standaard modificatie hier niet zal lukken. Er is te weinig ruimte in het kleine kastje,

Jammer dat niet alle mod's plaats hebben kunnen vinden, maar wel weer goed te lezen dat dit wat er nu gedaan is al 80% doet van wat mogelijk zou zijn als er genoeg ruimte was geweest.

Ben wel benieuwd of je een verbetering hoort, en hoe groot die dan is. Zo groot als het verschil tussen een direct afgespeelde CD of een op HD overgenomen. Of het verschil tussen de Marantz en die HD CD opnemer van je.

goed lezen ... er is vermoedelijk nog wat laaghangend fruit ....

Beste Rob, je spreekt in raadselen.

Overigens bood Sander nu ook aan er nog wat aan te doen. Daar ga ik heeeeeeeeeeeeeeel serieus over nadenken.

En misschien moet er gehakt in of aan. Ooit.

M :ph34r: rc

• 4 months later...

De maand van Menno is nu wel voorbij. Mijn Dacmagic is al weer anderhalve maand terug bij het baasje, dus wordt het tijd er wat over te melden in dit draadje. Niet dat ik er niets over heb losgelaten in de tussentijd, maar de Maand van Menno houdt nu eenmaal in dat je eerst minstens een maand na een modificatie wacht met je oordeel. Omdat je nu eenmaal went.

Eigenlijk hoor je dan de oude situatie te herstellen, om zeker te zijn dat je de nieuwe situatie

Hoi Mumsoft,

Smakelijk eten zou ik zo zeggen :D

Leuk dat een gehakt behandeling al zo snel hoorbaar is.

Ik hoop voor je dat de behandeling van je speakers ook zo goed uit pakt.

Als je set weer compleet is met behandeling wil ik wel eens bij je komen luisteren.

Lijkt met leuk om dat ook eens te horen.

Groetjes George

George, mag best. Maar Ermelo is niet om de hoek van Leiden.

Mijn speakers gaan over anderhalve week, mijn versterker iets later denk ik.

Tenslotte de streamer.

Dan is het wel af. Moet alleen nog even bekijken of de kabels goed genoeg zijn (KT88 heeft dropveters, dus dat geeft moed).

Tegen die tijd geef ik je wel een seintje.

M :ph34r: rc