Guest kikkervisje Posted 5 juli 2009 Report Share Posted 5 juli 2009 Voor ca. $ 300 plus shipping! TTOuter Stabilizing Ring 290 Gram Version Solid COPPER A ring for LIGHT TABLES !!! The new TTOuter Ring is machined from solid COPPER providing ground breaking vinyl performance. The source of the Music is the VINYL and everything else is dictated by the accuracy of the information extracted from the vinyl. The raw blanks are machined from COPPER the most musical and stable of materials, with super precision machining of the outer lip and designed to self locate on the LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 5 juli 2009 Report Share Posted 5 juli 2009 't Ziet er niet verkeerd uit, maar... zoiets past toch ook op een massa-loopwerk?! Wordt dit al ergens in Nederland verkocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 5 juli 2009 Report Share Posted 5 juli 2009 't Ziet er niet verkeerd uit, maar... zoiets past toch ook op een massa-loopwerk?! Wordt dit al ergens in Nederland verkocht? Pasr inderdaad, maar voor massa loopwerken is er een zwaardere ring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 5 juli 2009 Report Share Posted 5 juli 2009 't Ziet er niet verkeerd uit, maar... zoiets past toch ook op een massa-loopwerk?! Wordt dit al ergens in Nederland verkocht? Pasr inderdaad, maar voor massa loopwerken is er een zwaardere ring. Zwaardere ring is nergens voor nodig. Kan daar in tegen de sound nadelig beinvloeden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 't Ziet er niet verkeerd uit, maar... zoiets past toch ook op een massa-loopwerk?! Wordt dit al ergens in Nederland verkocht? Pasr inderdaad, maar voor massa loopwerken is er een zwaardere ring. Zwaardere ring is nergens voor nodig. Kan daar in tegen de sound nadelig beinvloeden. Of het werkt nog beter, het kan ook nog zo zijn dat geen ring beter klinkt . zo heb ik dat met mijn puck ik heb er verschillende maar bij sommige platen klinkt geen puck het beste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij dit soort ringen. Heeft het inderdaad nut? Ik heb een VPI dealer gesproken die het gebruik van dit soort ringen niet aanraden. Zijn er mensen hier die ze gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij dit soort ringen. Heeft het inderdaad nut? Ik heb een VPI dealer gesproken die het gebruik van dit soort ringen niet aanraden. Zijn er mensen hier die ze gebruiken? Mordante ik heb ook altijd mijn bedenking bij deze ringen! Maar dat betreft dan alleen de prijs welke er voor moet worden betaald. ( en het gewicht ) Jazeker heeft het gebruik van deze ring nut! Die ene VPI-dealer .......... tsja zal wel. Zijn enige ervaring zal wel zijn met de VPI-ring van 2,5 Kg zwaar. Je hebt dan in elk geval flink wat voor je centjes. Ja er zijn mensen die het gebruiken en voor die mensen is mijn mededeling eigenlijk. Want de meeste andere fabrikaten dragen een veel hoger gewicht dan mijn 290 grams voorbeeld!. Het is geenszins mijn bedoeling om mensen aan te zetten tot het nadenken over deze ringen. Daarvoor moet je bij je dealer zijn denk ik zo, toch. Ga daar eens vragen naar het waarom van dit soort ringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Wat zou het nut dan volgens jou moeten zijn? Een kromme LP krijg je niet met een ring mooi plat denk ik. Verder zou ik niet weten wat zo'n ring zou moeten doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Wat zou het nut dan volgens jou moeten zijn? Een kromme LP krijg je niet met een ring mooi plat denk ik. Verder zou ik niet weten wat zo'n ring zou moeten doen? Mordante bijna geen enkele plaat is perfect vlak. Met behulp van deze ring en een puck kan je de plaat stijf aan het plateau "bevestigen" dit nu geeft een heel veel betere functionering van je element. En is goed hoorbaar. En om de plaat gelijk matig op het plateau te krijgen zijn geen grote gewichten voor nodig. Meer is het niet maar zeker ook niets minder. Ja, natuurlijk het is weer iets meer "gedoe" om een plaat te draaien, so what. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Wat zou het nut dan volgens jou moeten zijn? Een kromme LP krijg je niet met een ring mooi plat denk ik. Verder zou ik niet weten wat zo'n ring zou moeten doen? Mordante bijna geen enkele plaat is perfect vlak. Met behulp van deze ring en een puck kan je de plaat stijf aan het plateau "bevestigen" dit nu geeft een heel veel betere functionering van je element. En is goed hoorbaar. En om de plaat gelijk matig op het plateau te krijgen zijn geen grote gewichten voor nodig. Meer is het niet maar zeker ook niets minder. Ja, natuurlijk het is weer iets meer "gedoe" om een plaat te draaien, so what. Gberuik je de ring zelf ook? Je bent namelijk zo overtuigd dat het werkt. Mijn puk schroef ik op mijn plateau ben er niet eens seker van of een puk echt een verbetering geeft. Gebruik de puk wel altijd,maar wil ook wel een keer gaan luisteren zonder puk. Exotische puks en ringen, komen op mij soms wat teveel over als voodoo. $300 is ook nog best een hoop geld, met een beetje mazzel komt daar nog 20% BTW bij en invoer kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Luxman had ooit een DT die de lp tegen de draaitafel aanzoog dmv een (vacuum) pomp. Maar ja soms zit er gewoon een bult (puist) op het vinyl. daar helpt alleen een strijkijzer tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Naar mijn idee zit je met zo'n ring op een dwaalspoor. Het is een hoop gedoe, levert niks op en is nog duur ook. Tegen kromme platen is geen kruid gewassen evenmin als tegen een kras of andere beschadiging. Een nieuwe plaat kopen is de enige echte oplossing. Je niet al te zeer storen aan de onvolkomenheden van vinyl is de meest voordelige en voor de hand liggende handelwijze. Micro-Seiki en Thorens hadden die vacuumplateaus volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Wat zou het nut dan volgens jou moeten zijn? Een kromme LP krijg je niet met een ring mooi plat denk ik. Verder zou ik niet weten wat zo'n ring zou moeten doen? Mordante bijna geen enkele plaat is perfect vlak. Met behulp van deze ring en een puck kan je de plaat stijf aan het plateau "bevestigen" dit nu geeft een heel veel betere functionering van je element. En is goed hoorbaar. En om de plaat gelijk matig op het plateau te krijgen zijn geen grote gewichten voor nodig. Meer is het niet maar zeker ook niets minder. Ja, natuurlijk het is weer iets meer "gedoe" om een plaat te draaien, so what. Gberuik je de ring zelf ook? Je bent namelijk zo overtuigd dat het werkt. Mijn puk schroef ik op mijn plateau ben er niet eens seker van of een puk echt een verbetering geeft. Gebruik de puk wel altijd,maar wil ook wel een keer gaan luisteren zonder puk. Exotische puks en ringen, komen op mij soms wat teveel over als voodoo. $300 is ook nog best een hoop geld, met een beetje mazzel komt daar nog 20% BTW bij en invoer kosten. Ja zeker gebruik ik een ring, al jaren. Kromme platen draai ik absoluut niet. Gaan onherroepelijk uit mijn verzameling en dat is vaak heel teleurstellend. Met de buitenring en een puck wil ik alleen maar bewerk stelliggen dat de plaat "min of meer" een geheel wordt met plateau. Leg een plaat op je plateau en veelal zal je zien dat je onder de buitenzijde van je plaat door kan kijken. Zet je daar dan je naald op, ja dat staat dan allemaal maar onnodig extra te bewegen in het vertikale vlak. Het resultaat laat zich raden. Vacuumplateau`s klaren dit klusje ook maar bij deze apparaten kan er door een te grote vacuum kracht beschadegingen aan je groeven komen. Nogmaals: Het is geen voorziening om toch kromme platen te kunnen draaien. Die moet je wegsmijten!!! en op zoek gaan naar een goed exemplaar. Tot voor dat ik deze ring op het web zag voor $ 300, kostte de ringen welke ik ken een veel voud hier van. p.s. Kijk hier ook maar eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Mogelijk waren er meerdere fabrikanten (hoewel Thorens??) http://www.audio-extasa.eu/luxman-pd300-va...able-p-739.html http://www.vinylengine.com/library/luxman/pd-310.shtml Is er ook niet een losse draaitafel mat geweest (van AT?) met vacuum functie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Is er ook niet een losse draaitafel mat geweest (van AT?) met vacuum functie?? Klopt zag er een op Ebay dit week end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 juli 2009 Report Share Posted 6 juli 2009 Ik had altijd bedenkingen bij dat vacuum gedoe. Je perst ook het vuil in de groef (aan de achterkant) en wat als het vacuum ineens weg is? Veert dan de plaat ineens terug (tijdens het spelen). Een gewichtje lijkt dat iets betrouwbaarder. Maar een kromme plaat blijft een onding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts