Guest Jenkins Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 Sinds vele jaren speelt er een paar Mission 760 speakertjes in m'n woonkamer. Ik weet dat het modificeren van apparatuur veel winst kan opleveren. Wie kan me tips geven om deze speakers verantwoord op te waarderen? Ik zelf denk voornamelijk aan het vervangen van de bekabeling en de aansluitterminal. Andere suggesties zijn uiteraard zeer welkom. Al vast bedankt. Jenkins Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jenkins Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 Hallo Jenkins, Nou, de basis is al goed! De Mission 760 mogen er dan simpel en goedkoop uit zien (en dat zijn ze ook) maar 't zijn ook de meest muzikale speakers die ik ooit onder de 500,- p.p. heb gehoord! (en gehad) Ik heb ze destijds voorzien van nieuwe bekabeling. Dat is zeer zeker de moeite waard. Dit kan met diverse goede,betaalbare (en bij voorkeur flexibele) kabel (ik gebruikte toen Isoda kabel, gekocht bij De Groef, Groningen) Verder zijn de mogelijkheden beperkt. je zou misschien nog de aansluitingen op de achterkant kunnen (laten) vervangen door de zeer hoogwaardige WBT-aansluitingen. Maar ik zou allereerst de binnenbekabeling vervangen voor betere. De standaard "kabel' is in deze prijsklasse vaak onder de maat. Succes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 ....ben ik weer effe. Zie ik dat goed ? staat er Jenkins i.p.v. m'n eigen naam bij bovenstaand berichtje ? Is er nou (weer) iets niet goed gegaan,of ben ik zo dement aan 't worden dat ik iemand anders' naam heb ingevuld ?! ) O,well. Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcello Posted 9 maart 2001 Report Share Posted 9 maart 2001 Inderdaad beginnen met de bekabeling. Daarna je filter veranderen (vele betere componenten gebruiken ). Je zou ook nog loodbitumen aan de binnen kant kunnen plakken. Voor het filter zou ik raad vragen aan byv speaker en co , zij hebben ook alle componenten ( kabels , aansluit terminals, loodbitumen, enz). groetjes, marcello Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C.W. Posted 10 maart 2001 Report Share Posted 10 maart 2001 Je zal ongetwijfeld klankveranderingen teweeg brengen, de vraag is of dat op langere termijn ook verbeteringen zijn. Op een Golf kan je racevelgen zetten en er een Ferrari motor in plaatsen. De vraag is of je per saldo een prettiger auto door krijgt. Ik zou zeer terughoudend zijn met modificeren. Goede luidsprekers maken is een kunst en behelst meer dan experimenteren of gebruik van een computerprogramma(tje). Het is een vak, kostbaar, tijdrovend en vraagt veel achtergrondkennis (studie). Het is zeer de vraag of ze dat bij firma's als Speaker en co wel bezitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 10 maart 2001 Report Share Posted 10 maart 2001 "Ik zou zeer terughoudend zijn met modificeren. Goede luidsprekers maken is een kunst en behelst meer dan experimenteren of gebruik van een computerprogramma(tje). Het is een vak, kostbaar, tijdrovend en vraagt veel achtergrondkennis (studie). Het is zeer de vraag of ze dat bij firma's als Speaker en co wel bezitten." Het is ook de vraag of ze deze kennis bij speakerfabrikanten bezitten, (al zullen daar best techneuten rondlopen met kennis van zaken) echter; de markt wordt vaak bepaald door marketing afdelingen die maling hebben aan een goede klank, zij vinden het uiterlijk vaak belangrijker, dus daar wordt in geinvesteerd en niet in de kwaliteit van de componenten. Ik ben dus van mening dat het wel degelijk zin heeft om te modificeren, je oren zijn hiervoor het beste meetinstrument, als het in jou oren beter klinkt dan is het ook beter! Het veranderen van de binnenbekabeling is een goede optie, ook kan je de filtercomponenten vervangen door betere kwaliteit; luchtspoelen met lage DC weerstand, filmcondensatoren i.p.v. elco's (gebruik wel dezelfde waarden) Het vervangen van aansluitmateriaal is een dure optie (WBT zo'n f200,- per set)met een marginale verbetering. Succes, Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juni 2010 Report Share Posted 5 juni 2010 ....ben ik weer effe. Zie ik dat goed ? staat er Jenkins i.p.v. m'n eigen naam bij bovenstaand berichtje ? Is er nou (weer) iets niet goed gegaan,of ben ik zo dement aan 't worden dat ik iemand anders' naam heb ingevuld ?! ) O,well. Greetings, Alco. En... Weet je t al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Als het goed is dan ken ik deze specifieke Missions en moet toegeven dat ze erg goed zijn. Ik verwacht niet, dat het vervangen van de kabels in de speakers veel zal doen. Wel zou je de speakers kunnen ontlasten van lage tonen en die vervolgens door subwoofers te laten weergeven. Zomaar filteronderdelen vervangen lijkt me ook weinig zinvol. Wellicht een andere condensator in serie met de tweeter, of, zoals hierboven gesuggereerd, een " betere" spoel inserie met de woofer. Echter, ik weet niet wat er nu in zit, dus het effect is onbekend. Nogmaals, het is al een erg goede speaker van zichzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 juni 2010 Report Share Posted 8 juni 2010 Zou die de speakers nog hebben denkje?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2010 Report Share Posted 9 juni 2010 (...) De Mission 760 mogen er dan simpel en goedkoop uit zien (en dat zijn ze ook) maar 't zijn ook de meest muzikale speakers die ik ooit onder de 500,- p.p. heb gehoord! (en gehad) (...) Beste Jenkins, "de meest muzikale speakers die ik ooit onder de 500,- p.p. heb gehoord!"? Nee, niet de Mission 760! (Brittle, harsh...) Maar wèl de ScanDyna A-25! (Subtiel, realistisch.. en zwaar belastbaar.) Is nog steeds een uitdaging voor ontwerpers! http://www.classicspeakerpages.net/IP.Board/index.php?showtopic=4186&mode=threaded&pid=72267 (P.S. Dit slaat allemaal nèrgens op, commercieel gezien..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxertwin Posted 16 juni 2010 Report Share Posted 16 juni 2010 Gewoon een paar nieuwe kopen...spaart een hoop frustratie door in de marge te blijven klooien...kabletje hier, weerstandje zus en condensatortje daar...resultaat: klinkt anders...maar is het ook beter geworden na al die uren prutsen...? Help de locale 'hifiboer' uit de financiele crisis en koop gewoon eens wat nieuws na al die jaren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 17 juni 2010 Report Share Posted 17 juni 2010 Gewoon een paar nieuwe kopen...spaart een hoop frustratie door in de marge te blijven klooien...kabletje hier, weerstandje zus en condensatortje daar...resultaat: klinkt anders...maar is het ook beter geworden na al die uren prutsen...? Help de locale 'hifiboer' uit de financiele crisis en koop gewoon eens wat nieuws na al die jaren... Ik denk dat je voor 500 Euro niets beters vindt. Met twee goede strakke subs eronder, aktief aangestuurd en wel zo dat ook de Missions geen laag meer te verduren krijgen, gaat het systeem een heel stuk beter klinken voor relatief weinig geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts