ijsengel Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Hallo, Na een aantal jaren met vinyl in de weer te zijn geweest, verschillende draaitafeltjes en elementjes te hebben gehad, denk ik dat ik nu aan de laatste en definitieve (haha, laat me niet lachen) upgrade ga beginnen: de arm. Ik heb een tijd terug een hele mooie combinatie gehoord waarin de Phantom B44 van Graham excelleerde. Vanaf dat moment wilde ik ook enkel die arm. Sparen dat het een lieve lust was, maar door allerlei onverwachte uitgaven etc, heb ik het volledige bedrag nooit bij elkaar kunnen harken. Nu kan ik een in mint-staat verkerende Graham 2.2 arm voor "slechts" 1000 euro aanschaffen. Ik twijfel omdat ik deze 2.2 arm nu wel zou kunnen betalen, maar ik eigenlijk voor zijn nieuwere broertje wilde gaan. Zijn er mensen die met beide armen ervaring hebben en die mij kunnen vertellen of ik nu mijn slag moet slaan met de 2.2 of dat ik er beter aan doe nog even door te sparen, op het gevaar af dat dat me niet gaat lukken door wederom allerhande onvoorziene uitgaven... Lastig hoor Groet Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Ruud zal je perfect kunnen adviseren ... hij heeft zn 2.2 immers weggedaan vr een niet graham arm kijk eens in het herbekabelen topic dat er nu loopt, RB250 Ik ken de arm niet maar als je een heel mooie kans krijgt om een zeer degelijke mooie arm te kopen nu versus doorsparen richting budget dat er mss niet komt en dus ook geen upgrade ... mss dan wel voor de opportunity gaan die er nu is succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Hoi Fred, Als je altijd al een Graham arm hebt willen hebben, en je kunt er nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Ruud zal je perfect kunnen adviseren ... hij heeft zn 2.2 immers weggedaan voor een niet Graham arm. Wat is perfect adviseren? Het is wel zo dat ik me niet heb laten afleiden door prijskaartjes of reputaties en gehoormatig heb gekozen voor een Trans-Fi Terminator. En niet alleen ik maar ook enkele vrienden hebben voor deze arm gekozen, 1 daarvan had een toch niet misselijke Goldmund T-3 tangentiale toonarm omgeruild voor de Terminator. Het is jezelf tekort doen als je deze arm niet te beluistert, en kost slechts een habbekrats t.o.v. naam en faam beroemde armen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 14 juli 2009 Author Report Share Posted 14 juli 2009 Heren, Dank voor de reacties zover. @Ruud Mezelf te kort doen (door niet naar de Trans Fi te luisteren), staat niet in mijn woordenboek! Stel je mij in de gelegenheid deze arm eens te mogen beluisteren of interpreteer ik je posting niet helemaal juist? Mvg Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 @RuudMezelf te kort doen (door niet naar de Trans Fi te luisteren), staat niet in mijn woordenboek! Stel je mij in de gelegenheid deze arm eens te mogen beluisteren of interpreteer ik je posting niet helemaal juist? Mvg Fred Moeilijk om als, met alle respect, buitenstaander puur de arm te beoordelen, je weet/kent immers de vorige situatie met de Graham niet. Het gaat nu om het totaal plaatje van de totale set. Overigens ben je uiteraard welkom om te komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 14 juli 2009 Author Report Share Posted 14 juli 2009 you've got mail....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Ruud zal je perfect kunnen adviseren ... hij heeft zn 2.2 immers weggedaan voor een niet Graham arm. Wat is perfect adviseren? Het is wel zo dat ik me niet heb laten afleiden door prijskaartjes of reputaties en gehoormatig heb gekozen voor een Trans-Fi Terminator. En niet alleen ik maar ook enkele vrienden hebben voor deze arm gekozen, 1 daarvan had een toch niet misselijke Goldmund T-3 tangentiale toonarm omgeruild voor de Terminator. Het is jezelf tekort doen als je deze arm niet te beluistert, en kost slechts een habbekrats t.o.v. naam en faam beroemde armen Ruud ik bedoel met mijn perfect adviseren dat jij zeer goed zal kunnen uitleggen, uit eigen ervaring, waarom je geruild hebt ... nothing more nothing less ... Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Om eerlijk te zijn heb ik ook wel eens naar de terminator arm zitten kijken. Ben alleen bang dat het moelijker is dan het lijkt. Dit ivm afstellen arm, pomp etc etc. Zo'n Terminator arm is bijna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Om eerlijk te zijn heb ik ook wel eens naar de terminator arm zitten kijken. Ben alleen bang dat het moelijker is dan het lijkt. Dit ivm afstellen arm, pomp etc etc. Zo'n Terminator arm is bijna Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Het opbouwen en afregelen is vervolgens kinderspel. Lijkt mij ook makkelijker dan een 'gewone' toonarm. Het grote voordeel is natuurlijk dat je geen gelazer hebt met de fouthoek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 14 juli 2009 Author Report Share Posted 14 juli 2009 Gentlemen, please! Hoe mooi, fraai en geweldig die Trans Fi ook mag zijn (en dat wil ik ook best wel geloven) het ging mij in dit draadje toch echt om de Graham 2.2 vs de Phantom. Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Gentlemen, please! Hoe mooi, fraai en geweldig die Trans Fi ook mag zijn (en dat wil ik ook best wel geloven) het ging mij in dit draadje toch echt om de Graham 2.2 vs de Phantom. Fred Dan zou ik mijn mening en die van Miracle nemen Nl dat de 2.2 reeds een zeer goede arm is vr een mooi bedrag en onmiddellijk te besteden + genieten en je vr de Phantom helemaal nog niet weet of je het bedrag bij elkaar krijgt en dus ook nog geen upgrade ... Als je nu de 2.2 vr een mooi bedrag kunt kopen, waarom dan niet verder sparen vr de phantom en wie weet kun je later de 2.2 doorverkopen zonder of met miniem verlies ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Ha Fred, Zelf geen uitgebreide ervaringen met deze armen, alleen van zien bij een ander (de 2.2). Volgens mij is die 2.2 een schitterende arm en vraag mij af wat de Phantom nu extra brengt. Is het kwaliteitsverschil zo groot en rechtvaardigt dat de extra kosten voor een (nieuwe) Phantom? Vraag het mij af. Zo te lezen ben je al lang op deze armen verliefd. Dus wat let je nu je de kans krijgt? (Vooropgesteld dat ie in top conditie verkeert, zeker voor dat geld.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 14 juli 2009 Author Report Share Posted 14 juli 2009 P@3&yT%#!! Zie ik ineens deze........ http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/53031/Top_arm_.html Komt qua centjes dus net te vroeg.......... Ach dan verkoop ik toch gewoon de auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 P@3&yT%#!! Zie ik ineens deze........ Ach dan verkoop ik toch gewoon de auto Als of dat vandaag de dag een fluitje van een cent is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 juli 2009 Report Share Posted 14 juli 2009 Als of dat vandaag de dag een fluitje van een cent is. elke auto is binnen een dag te verkopen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 (...) elke auto is binnen een dag te verkopen ;-) ...en elke pick-up arm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 (...) elke auto is binnen een dag te verkopen ;-) ...en elke pick-up arm Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Even on topic. Ik heb een Graham 2.2 en dat is zonder meer een mooie arm die goed aangeschreven staat. Zou je hem niet willen kopen dan heb ik graag het adres want ik wil graag een tweede Graham hebben. Dan kan ik namelijk met twee losse armwanden en dus twee elementen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Even on topic. Ik heb een Graham 2.2 en dat is zonder meer een mooie arm die goed aangeschreven staat. Zou je hem niet willen kopen dan heb ik graag het adres want ik wil graag een tweede Graham hebben. Dan kan ik namelijk met twee losse armwanden en dus twee elementen werken. De noodzaak om dan een volledige arm aan te schaffen ontgaat me even. Een losse armwand is allicht veel goedkoper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 De noodzaak om dan een volledige arm aan te schaffen ontgaat me even. Een losse armwand is allicht veel goedkoper. En bij het verwisselen daarvan steeds opnieuw de boel moeten afregelen? (naaldkacht, VTA ...) Overigens zie ik de noodzaak voor meerdere elementen eigenlijk niet zo, tenzij je ook een specifiek 78 rpm mono element wilt gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 Die armwand is los niet meer te krijgen. Ze waren op een bepaald moment goedkoop te krijgen maar toen heb ik niet toegeslagen. Overigens is bijvoorbeeld een JA ongeveer even zwaar als mijn element. Dat betekent dat ik makkelijk kan wisselen want met een Graham gaat dat dan echt erg eenvoudig (even zwaar betekent dat ik niet een deel van het contragewicht eraf hoef te halen). Maar goed ik hoor wel of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 15 juli 2009 Report Share Posted 15 juli 2009 wat voor een draaitafel heb je eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 16 juli 2009 Author Report Share Posted 16 juli 2009 wat voor een draaitafel heb je eigenlijk? Is deze vraag aan mij gericht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts