boxertwin Posted 16 juli 2009 Report Share Posted 16 juli 2009 Een PU arm 2e hands.. ? Groot risico mijns inziens! Geldt trouwens ook voor elementen! Alleen als je "niet goed-geld terug" garantie kan krijgen is het een overweging waard. Anders zou ik er liever afblijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juli 2009 Report Share Posted 16 juli 2009 Een PU arm 2e hands.. ? Groot risico mijns inziens! Geldt trouwens ook voor elementen! Alleen als je "niet goed-geld terug" garantie kan krijgen is het een overweging waard. Anders zou ik er liever afblijven. 2e Hands is altijd een risico Hangt ook helemaal af van wie je hem koopt en hoe en welke risico's je wilt nemen. Een element zou ik zo ook niet zo snel 2e hands kopen, tenzij van een goede bekende en na het nodige overleg. Maar een goede arm in goede conditie, waarom niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 wat voor een draaitafel heb je eigenlijk? Is deze vraag aan mij gericht? Ja de arm moet toch op jouw draaitafel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 17 juli 2009 Author Report Share Posted 17 juli 2009 ClearAudio Champion Helaas is de 2.2 net voor mijn neus weggekaapt Kan ik weer mooi verder sparen. Gelukkig schijnt hier het zonnetje alweer........ Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 ClearAudio Champion Leuke tafel, maar om daar nu een Graham op te gaan zetten........ Ik krijg daar een beetje een beeld bij van een strondschuit met een mooie nieuwe vlag erop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 17 juli 2009 Author Report Share Posted 17 juli 2009 Strontschuit? Maar dan toch wel een flinke schuit van een kilootje of 36 met een CMB lagertje. Soit. De arm is toch al weg, dus waar maak ik me druk om. En ja stront is stront. Of je er nou wielen onder zet en het een auto noemt, het blijft stront. Groet Fred (Overigens blijven suggesties voor een goede arm altijd welkom, hoor!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Clearaudio Champion: 36Kg Dat met die D waar een T hoort te staan: Veel forumsoftware accepteert dat soort taal niet, maar met een spelvaud erin weer wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 ClearAudio Champion Leuke tafel, maar om daar nu een Graham op te gaan zetten........ Ik krijg daar een beetje een beeld bij van een strondschuit met een mooie nieuwe vlag erop. Ja het is inderdaad een ietsje minder aan plastic dan jou nieuwste aanwinst. Plastic blijft toch echt plastic en dan kan je horen, jij ongetwijfeld niet maar wees daar dan maar gelukkig mee! p.s. jou draaitafel blijft er daarintegen wel indrukwekkender uitzien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Plastic blijft toch echt plastic en dan kan je horen, Ja, zelfs het verschil tussen plastic, acrylaat en andere soorten kunststof is hoorbaar. Daarbij heeft mijn nieuwste aanwinst ook nog schokabsorbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Plastic blijft toch echt plastic en dan kan je horen, Ja, zelfs het verschil tussen plastic, acrylaat en andere soorten kunststof is hoorbaar. Daarbij heeft mijn nieuwste aanwinst ook nog schokabsorbers. En wanneer Ijsengel op dat goedkope banden adres van jou een binnenbandje voor een prikkie koopt istie toch echt heel veel voordeliger klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 17 juli 2009 Author Report Share Posted 17 juli 2009 36Kg Sorry, ik was een kleine toevoeging vergeten: Level II Mea Culpa... Nog steeds een strontschuit? Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Daarbij heeft mijn nieuwste aanwinst ook nog schokabsorbers. Kan het ff niet volgen Mirakel. Gaat het nu om een een DT, een pc-hooft-tractor of iets met cup DD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 36Kg Sorry, ik was een kleine toevoeging vergeten: Level II Mea Culpa... Nog steeds een strontschuit? Fred Ligt waarschijnlijk te voor de hand, maar is de unify tonearm niks? Ik ga meestal wel uit van de filosofie van de ontwerper. clearaudio, basis en VPI bijvoorbeeld. Gewoon hele goeie (dure) apparatuur kopen en dan willekeurig met elkaar kombineren zal niet automatisch een goed geluid geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 36Kg Sorry, ik was een kleine toevoeging vergeten: Level II Mea Culpa... Nog steeds een strontschuit? Fred Ligt waarschijnlijk te voor de hand, maar is de unify tonearm niks? Ik ga meestal wel uit van de filosofie van de ontwerper. clearaudio, basis en VPI bijvoorbeeld. Gewoon hele goeie (dure) apparatuur kopen en dan willekeurig met elkaar kombineren zal niet automatisch een goed geluid geven. Sluit mij hier bij aan hoor ... Als ik mij niet vergis, zijn de unify armen afgewerkt met verschillende bedradingen, je kan dus kiezen hoe ver en naar voorkeur je wenst te gaan. Ik zou toch ook eens een Bluenote - Goldenote B7 in overweging nemen. Succes en jammer van de Graham Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 17 juli 2009 Author Report Share Posted 17 juli 2009 Tja, waarom geen Unify? Goeie vraag. Toen ik die Graham ooit beluisterde was die gemonteerd op een ClearAudio draaitafel, type kan ik me niet meer herinneren. De eigenaar vertelde dat hij de Unify had vervangen door de 2.2 wat echt nog een flinke stap vooruit uit was in diepte en verfijning van het geluid. De Unify is zeker geen slechte arm, maar de Graham maakte gewoon veel meer muziek. Bovendien als ik het in de (CA) familie zou houden moet ik richting de Universal en die kost me toch een boel duiten meer.... Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 36Kg Sorry, ik was een kleine toevoeging vergeten: Level II Mea Culpa... Nog steeds een strontschuit? Fred Kijk, dan hebben we het al over een heel andere tafel, waar een Graham zeker niet op zal misstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Kan het ff niet volgen Mira kel. Gaat het nu om een een DT, een pc-hooft-tractor of iets met cup DD? Als het maar swingt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Kijk, dan hebben we het al over een heel andere tafel, waar een Graham zeker niet op zal misstaan. Visje is heel erg benieuwd naar wat die 2e plank toevoegt aan het geluid? En eigenlijk nog meer naar waarom de Graham nu wel is goed gekeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Visje is heel erg benieuwd naar wat die 2e plank toevoegt aan het geluid? En eigenlijk nog meer naar waarom de Graham nu wel is goed gekeurd. Die tweedeplank, en spacers tussen die 2 planken, ontkoppelen de tafel van de ondergrond. Daarbij is het plateau van de level 2 een stuk dikker, en dus zwaarder. Ook het lager is van een "iets" andere kwaliteit, en de motor is ook een andere. Alles bij elkaar maakt de Level 2 een heel andere tafel dan de gewone Champion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 17 juli 2009 Author Report Share Posted 17 juli 2009 De 2e plank zorgt voor een nog grotere stijfheid. Ook het totaal gewicht neemt enorm toe. Het resulteert in een draaitafel die ten opzichte van zijn kleine broertjes (level I en basis) veel meer rust in de weergave brengt. Er wordt nu met veel meer gemak en autoriteit muziek gemaakt. Een betere doortekening van het geluid en duidelijker plaatsing van de verschillende instrumenten zijn ook een gevolg van de upgrade. Overigens is CA niet de enige fabrikant die dit principe toepast. Transrotor, Bluenote en nog een paar doen dit ook. Ik begrijp de woorden "nu wel" in je onderstaande vraag niet. En eigenlijk nog meer naar waarom de Graham nu wel is goed gekeurd. Heb ik de Graham dan voorheen soms afgekeurd? Was niet voor mij bedoeld! Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Visje is heel erg benieuwd naar wat die 2e plank toevoegt aan het geluid? En eigenlijk nog meer naar waarom de Graham nu wel is goed gekeurd. Die tweedeplank, en spacers tussen die 2 planken, ontkoppelen de tafel van de ondergrond. Daarbij is het plateau van de level 2 een stuk dikker, en dus zwaarder. Ook het lager is van een "iets" andere kwaliteit, en de motor is ook een andere. Alles bij elkaar maakt de Level 2 een heel andere tafel dan de gewone Champion. Weet je het zeker dat die tweede plank ontkoppelt. Wat is "iets" andere kwaliteit? Of slaat dat op de kleur van de planken? Het andere aan de motor is slechts dat deze iets hoger van de vloer geplaatst is! Spacer er onder! Oh ja wat is eigenlijk de "betere" kwaliteit van dit lager? Maar nu heb jij nog niet gezegd wat de toevoeging aan het geluid is. Alleen dat het nu een andere draaitafel is. Ja........... dat valt niet te ontkennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Weet je het zeker dat die tweede plank ontkoppelt. Wat is "iets" andere kwaliteit? Of slaat dat op de kleur van de planken? Het andere aan de motor is slechts dat deze iets hoger van de vloer geplaatst is! Spacer er onder! Oh ja wat is eigenlijk de "betere" kwaliteit van dit lager? Maar nu heb jij nog niet gezegd wat de toevoeging aan het geluid is. Alleen dat het nu een andere draaitafel is. Ja........... dat valt niet te ontkennen. Ja, ik weet zeker dat die tweede plank ONTkoppeld. Door gebruik van verschillende materialen (spacers van alu en planken van Lexan) ONTkoppeld die tweede plank, en maakt de tafel, zoals ijsengel al aangeeft, ook stijver. "Iets" andere kwaliteit is "iets heel anders" dan de gewone Champion. Ongeveer zoiets als het verschil tussen een Rega P2 en een P7. Die andere motor is niet enkel hoger geplaatst, in die behuizing zit ook echt een zwaardere motor, die zijn werk makkelijker doet dan die van de gewone Champion. Wat betere kwaliteit van een lager is, verbaast mij dat je dat niet zelf kan bedenken, maar hier een kleine uitleg: Kleinere toleranties wb speling, ander materiaal, wat minder resonantie veroorzaakt, minder frictie veroorzaakt......moet ik verder gaan? Wat de klankmatige eigenschappen zijn van de verbeteringen van de Level 2 tov de gewone Champion.....zoals ijsengel al aangaf: "meer rust in de weergave. Er wordt nu met veel meer gemak en autoriteit muziek gemaakt. Een betere doortekening van het geluid en duidelijker plaatsing van de verschillende instrumenten." Zo kan ik nog wel wat termen erbij schrijven, maar dit stukje dekt de lading heel behoorlijk vind ik. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 Ja, ik weet zeker dat die tweede plank ONTkoppeld. Door gebruik van verschillende materialen (spacers van alu en planken van Lexan) ONTkoppeld die tweede plank, en maakt de tafel, zoals ijsengel al aangeeft, ook stijver. "Iets" andere kwaliteit is "iets heel anders" dan de gewone Champion. Ongeveer zoiets als het verschil tussen een Rega P2 en een P7. Die andere motor is niet enkel hoger geplaatst, in die behuizing zit ook echt een zwaardere motor, die zijn werk makkelijker doet dan die van de gewone Champion. Wat betere kwaliteit van een lager is, verbaast mij dat je dat niet zelf kan bedenken, maar hier een kleine uitleg: Kleinere toleranties wb speling, ander materiaal, wat minder resonantie veroorzaakt, minder frictie veroorzaakt......moet ik verder gaan? Wat de klankmatige eigenschappen zijn van de verbeteringen van de Level 2 tov de gewone Champion.....zoals ijsengel al aangaf: "meer rust in de weergave. Er wordt nu met veel meer gemak en autoriteit muziek gemaakt. Een betere doortekening van het geluid en duidelijker plaatsing van de verschillende instrumenten." Zo kan ik nog wel wat termen erbij schrijven, maar dit stukje dekt de lading heel behoorlijk vind ik. Mvg. Miracle. Miracle je zwetst een beetje uit je nek! Spacers zijn gemaakt van roestvrijstaal en de plank is van acryl. Inderdaad een substanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
ijsengel Posted 18 juli 2009 Author Report Share Posted 18 juli 2009 Volgens mij is er geen sprake van ontkoppeling bij deze tafel. De bedoeling is enkel een eenvoudige manier om extra massa en stijfheid te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 ClearAudio Champion Ik krijg daar een beetje een beeld bij van een strondschuit met een mooie nieuwe vlag erop. Daarbij heeft mijn nieuwste aanwinst ook nog schokabsorbers. Nu krijg ik een beetje een beeld van een strontkar met lichtmetalen velgen en brede banden erop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts