Jump to content

Een tubed muziekserver

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Heb dat ding op de analoogdagen in Sneek al gehoord. Net nieuw uit de doos, en dat viel mij niet tegen.

Ik heb het apparaat nu ook sinds afgelopen weekend thuis staan om eens te horen waartoe het in staat is:

Ik had niet verwacht dat gedownloade muziek (FLACs) zo goed kan klinken. Ik ken natuurlijk ook alleen maar de squeezebox als mijn referentie op dat gebied.

De klank is erg toegankelijk en luchtig zonder een spoor van stress. Ik vind dat deze speler zelfs nog wat meer rust uitstraalt dan mijn Koala Tube, maar klankmatig komt het wel erg dicht in de buurt.

De bediening went snel. Ik mis alleen de fysieke drager, maar dat is puur psychologisch. Ik heb er een externe harde schijf (USB) vol met FLACs op aangesloten en de gewenste muziek is met een paar klikjes op de AB te selecteren. Luxeprobleem is dat ik niet van gekkigheid weet welk album ik nu weer moet gaan afspelen. Normaal gesproken is mijn keuze vaak gebaseerd op het album waar fysiek mijn oog net op valt of degene die net voor het grijpen ligt.

Kortom, ik vind het een erg mooi apparaat en dit zou wel eens de toekomst kunnen zijn van digitale muziek .......

Gefeliciteerd, Gruiter!

Het is inderdaad jammer dat er geen schijf inzit, maar hier is de klank het voornaamste.

M :ph34r: rc

Dank je, maar ik heb het apparaat "slechts" in bruikleen. De klank maakt inderdaad alles goed.

Ik ben het ene na het andere album aan het dowloaden in Flac formaat en er gaat weer een hele nieuwe wereld voor me open.

Ik geef toe het is wel verslavend ........

Gefeliciteerd, Gruiter!

Het is inderdaad jammer dat er geen schijf inzit, maar hier is de klank het voornaamste.

Hoi, Marc!

Er kan wel een S(S)D geheugen in geplaatst worden, en die zijn er al van 32 Gb.

Greetz,

Lestat

Gefeliciteerd, Gruiter!

Hoi, Marc!

Greetz,

Lestat

Kun je er beter een 128Gb USB Flash drive in steken. Gaat makkelijker dan een S(S)D geheugen laten plaatsen en is 4X zo groot. ;)

Gefeliciteerd, Gruiter!

Hoi, Marc!

Greetz,

Lestat

Kun je er beter een 128Gb USB Flash drive in steken. Gaat makkelijker dan een S(S)D geheugen laten plaatsen en is 4X zo groot. ;)

Of een 2 TB harddisk.... :rolleyes:

Gefeliciteerd, Gruiter!

Hoi, Marc!

Greetz,

Lestat

Of een 2 TB harddisk.... :rolleyes:

Wel aardig om te weten wat er dan op past, zie hiero

Ik vind zelf 1TB wel zat.

Dan zou je zelfs kleinere 2,5" USB schijfjes er aan kunnen hangen. Zijn stiller en je spreidt het risico van een kapotte schijf.

Leuk lijstje Marc, maar hoe is dat bepaald? Op veel muziek CD's staat bij lange na niet de volle 650 MB die er op kan.

;)

Dan zou je zelfs kleinere 2,5" USB schijfjes er aan kunnen hangen. Zijn stiller en je spreidt het risico van een kapotte schijf.

Leuk lijstje Marc, maar hoe is dat bepaald? Op veel muziek CD's staat bij lange na niet de volle 650 MB die er op kan.

;)

"Note: Calculations are based on the data volume of a 60-minute audio CD. The actual CD capacity might vary depending on the length of each CD."

;)

"Note: Calculations are based on the data volume of a 60-minute audio CD. The actual CD capacity might vary depending on the length of each CD."

Ja, zag het nu ook. Had ik eerst overheen gelezen. Er kunnen dus in werkelijkheid wel meer CD's op een schijf.

;)

Vond nog een review van deze streamer bij sixmoons

Met een flinke muziekverzameling is het wellicht niet zo fijn hiermee te werken...

Handling the player is simple. My biggest complaint is that after selecting a source like a USB stick, the display shows the name of its first file. We access others by pressing 'skip'. This works perhaps with a few loaded files on our drive but on a 1TB hard disk with endless files, navigation becomes impossible. I cannot imagine 100 clicks to get to the desired destination file. Theoretically we could use the remote's numeric keypad but we must know the numbers of files in each folder. That's impossible. Rather, the display should be enlarged significantly to display many file names at once. Now it is like going to a library where we can read anything we want - under the condition that we search books sequentially only and without looking at their backs. Further, Naim's HDX allows one to display albums covers. This could be trite but is an important part of the user interface which I missed in the Blacknote.

Dus enerzijds komt er een prachtig geluid uit, anderzijds is het verdomd lastig iets te vinden

En dat is precies de uitdaging die de meeste streamers hebben. De gebruikersinterface zal op den duur gewoon het belangrijkste zijn. De Olive is hierin gewoon een stuk prettiger. En voor het audiofiele gevoel zet je er een klasse-DAC achter. Deze misschien....

Edited by mumsoft

;)

Ja, zag het nu ook. Had ik eerst overheen gelezen. Er kunnen dus in werkelijkheid wel meer CD's op een schijf.

;)

Dat ligt er wel aan wat voor albums je koopt. Ik heb toch heel wat meer albums die ruim over de 60 minuten duren, dan albums die minder dan 60 minuten duren. Ik wil natuurlijk wel waar voor m'n geld ;)

Gefeliciteerd, Gruiter!

Dank je, maar ik heb het apparaat "slechts" in bruikleen. De klank maakt inderdaad alles goed.

Ik ben het ene na het andere album aan het dowloaden in Flac formaat en er gaat weer een hele nieuwe wereld voor me open.

Hmm, vanavond voor de verandering weer wat CD's gedraaid. Pfff dat is wel weer wennen zeg. De Koala Tube klinkt toch wel wat "harder" en minder ruimtelijk. Ach misschien verbeeld ik het me maar :confused:

[...] ik heb het apparaat "slechts" in bruikleen. De klank maakt inderdaad alles goed.

Hmm, vanavond voor de verandering weer wat CD's gedraaid. Pfff dat is wel weer wennen zeg. De Koala Tube klinkt toch wel wat "harder" en minder ruimtelijk. Ach misschien verbeeld ik het me maar :confused:

De Koala Tube is een ceedee-speler... en vast een heel dure.

Maar ja, Jitze was helemaal weg van de cd-speler van Pink Faun (5,5 Mille), en dat is

Gefeliciteerd, Gruiter!

Update:

Ik heb de Koala CD speler nu digitaal aangesloten op de DSS30. Ik moet zeggen dat dit weer ietsje minder "bijterig" klinkt. Ik denk daarom dat de DAC in de DSS30Tube wat beter is dan de DAC in de Koala Tube. Daarnaast vind ik de Flac bestanden nog steeds beter klinken dan de CD's.

Door deze setup is het apparaat dus multi-inzetbaar. Ik hoef dus niet meteen alle CD's over te zetten.

Ondertussen heb ik ook aardig wat muziek binnen gehaald met mijn computer.........

Gemist in deze machine:

1. Docking station voor de I-Pod

2. HDMI-aansluiting

Is het mogelijk om via dit apparaat muziek van LP's op een USB-stickje te zetten?

HDMI???? Het is geen video-speler.

En I-Pod is natuurlijk voor watjes :lol:

Voor overzetten van LP's (w

En I-Pod is natuurlijk voor watjes...

Vergis je niet: > 2/3 van de verkochte MP3-spelers is een I-Pod. Nog niet zo gek lang geleden maakte ik cassettebandjes van mijn LP's voor in de auto, de walkman of gewoon om de muziek als behang te gebruiken. Digitaliseren zou een alternatief kunnen zijn...

Enkele HDMI-ingangen zou de toepasbaarheid voor mij verhogen. Mijn TV heeft een HDMI-uitgang, evenals mijn game-console. Nu moet ik mij behelpen via scart etc. Het zou veel logischer zijn om dit signaal digitaal te transporten en voor te versterken door zoiets als deze DSS.

En I-Pod is natuurlijk voor watjes...

Vergis je niet: > 2/3 van de verkochte MP3-spelers is een I-Pod. Nog niet zo gek lang geleden maakte ik cassettebandjes van mijn LP's voor in de auto, de walkman of gewoon om de muziek als behang te gebruiken. Digitaliseren zou een alternatief kunnen zijn...

Enkele HDMI-ingangen zou de toepasbaarheid voor mij verhogen. Mijn TV heeft een HDMI-uitgang, evenals mijn game-consule. Nu moet ik mij behelpen via scart etc. Het zou veel logischer zijn om dit signaal digitaal te transporten en voor te versterken door zoiets als deze DSS.

Ja ja, dat de I-Pod popu is weet ik wel. Je ziet er dan ook heel veel fabrikanten op inspringen met aansluitingen ervoor. Ik geloof de Naim HDX ook. Maar deze haalt zijn neus er kennelijk voor op.

Zoals gezegd, de Hifidelio kan LP's digitaliseren, maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor. Ik heb me er nooit zo in verdiept.

Ik snap nu wat je wilt met HDMI. Ik dacht dat je een uitgang bedoelde. Zoek eens op hdmi2spdif. Ik vond bv deze.

Maarre, ammenooitniet zou ik dit apparaat kopen met die interfa®ce.

Daarnaast vind ik de Flac bestanden nog steeds beter klinken dan de CD's.

Heb je .flac ook al vergeleken met .wav, en welke vind je dan beter?

Nog niet, maar ik meen begrepen te hebben dat ze kwalitatief niet van elkaar verschillen aangezien Flac lossless is. Maar ik zal het eens uittesten. Kom ik nog op terug ...