mumsoft Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 [...] Wat me meer bezig houdt is dat op een eental punten de vinylweergave het wat moeilijker heeft. Ik ben nog steeds erg gehecht aan mijn draaitafel en mijn LP's. Niets is mooier dan het ritueel van een LP opzetten en de naald in de groef laten glijden. Op digitale vlak heeft mijn set nu een veel grotere vooruit stap gemaakt dan analoog. Dat wil ik de komende maanden, mits de financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 ik zag dat de losse DAC van Pinkfaun er is ... en niet onbegrijpelijk vreselijk duur als ik het goed zag. hm. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 Ach, ik heb geen haast en de zoektocht is ook een aspect van de hobby die ik niet zou willen missen. Het is ook erg leerzaam en na iedere verandering (die eigenlijk best wel subtiel is) ervaar ik de muziek net wat anders en hopelijk met net dat beetje meer emotie. Denk dat je wel aardig aan de top nu zit wat digitaal aangaat maar pas je wel op dat je dadelijk niet te veel van techniek afhankelijk wordt om muziek te kunnen beleven Heb recentelijk weer eens wat nieuwe echt heel fraai opgenomen opnamen beluisterd waarvan een aantal in 24/96 en ik moet toch constateren dat die kwaliteit voor een groot deel mede bepalend is voor het "kippenvel gevoel". Je hebt helemaal gelijk. Op digitaal vlak is mijn zoektocht wel klaar denk ik. [...] Wat me meer bezig houdt is dat op een eental punten de vinylweergave het wat moeilijker heeft. Ik ben nog steeds erg gehecht aan mijn draaitafel en mijn LP's. Niets is mooier dan het ritueel van een LP opzetten en de naald in de groef laten glijden. Op digitale vlak heeft mijn set nu een veel grotere vooruit stap gemaakt dan analoog. Dat wil ik de komende maanden, mits de financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 maart 2010 Report Share Posted 3 maart 2010 (...) ik irriteer me weer mateloos aan het gekraak. Ik snap er helemaal niets meer van. Vroeger kraakte het niet zo Ik overdrijf niet: alle platen kraken en dat valt vooral in het begin van de LP op. Vanaf track 2 wordt het weer acceptabel. Ik krijg daarom ook steeds meer het idee dat mijn element misschien niet meer helemaal meer optimaal is ingesteld. Kwa speeluren zou het element nog niet versleten moeten zijn. Beste Gruiter, Nat afspelen! (Hoe vaak moet ik dat nu nog zeggen??) NAT AFSPELEN!!! Met een Lencoclean of een Hecoclean, gevuld met 1/3 spiritus en 2/3 gedestilleerd water. Krrrraakloos! En g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 maart 2010 Author Report Share Posted 3 maart 2010 statische elekticiteit wellicht? T blijft tobben met die plaatsjes, tis altijd wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 maart 2010 Report Share Posted 3 maart 2010 Wat ik eigenlijk vermoed is dat de strip fluweel aan de afzuigbuis vies is en vervangen moet worden. Dat zou ook verklaren waarom ik in de 1e track van een plaatkant altijd meer kraken en tikken heb dan verderop. Als het goed is krijg ik een dezer dagen een nieuw setje strips en dan ga ik een aantal LP's opnieuw wassen. Is het probleem dan nog niet opgelost dan moet ik binnenkort toch maar een tripje naar Sneek maken. Dan kan er ieder geval een diagnose gesteld worden. Ik weet zeker dat ik mijn LP's weer aan het klinken krijg :rolleyes: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 maart 2010 Report Share Posted 4 maart 2010 Wat ik eigenlijk vermoed is dat de strip fluweel aan de afzuigbuis vies is en vervangen moet worden. Dat zou ook verklaren waarom ik in de 1e track van een plaatkant altijd meer kraken en tikken heb dan verderop. Als het goed is krijg ik een dezer dagen een nieuw setje strips en dan ga ik een aantal LP's opnieuw wassen. Is het probleem dan nog niet opgelost dan moet ik binnenkort toch maar een tripje naar Sneek maken. Dan kan er ieder geval een diagnose gesteld worden. Ik weet zeker dat ik mijn LP's weer aan het klinken krijg Natuurlijk!!! Je hebt inmiddels wel wat afgewassen (leuke woordspeling) met hetzelfde vilt. Gewoon vervangen en vooral geen Lencoclean gebruiken (anders moet je het altijd blijven gebruiken en het tast ook nog je platen aan. Het is echt iets van de jaren 70 en allang achterhaald...) Het zou natuurlijk kunnen dat je element wat bijgesteld moet worden, maar dat mag niet zorgen voor tikken of kraken... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 (...) vooral geen Lencoclean gebruiken (...) Dat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Maar dan gevuld met 1/3 alcohol of spiritus en 2/3 gedestilleerd of gedemineraliseerd water. Tuurlijk Spido vooral spiritus gebruiken! De blauwe kleurstof die daarin zit vreet zich lekker in je platen: geeft op den duur zo'n lekker krokant korstje. Zelf glas wordt op den duur blauwig als moeders wat spritus door het sop doet om de ramen te lappen en dat blauwige gaat er nooit meer uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Past wel mooi bij die blauwe LEDjes-rage van tegenwoordig.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Jah, er was even een rage om het CD loopwerk met een blauw ledje te tweaken zodat de uitlezing gebiased wordt met blauw licht. Zou dat bij vinyl ook goed werken en helpen tegen tikken? Wie weet, als je het niet probeert weet je het niet ........... En moet je dan een blauw SS-Ledje nemen of een buis die "blauw" staat? B.t.w. Zou Spido zijn CD's ook nat afspelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 (...) De blauwe kleurstof die daarin zit vreet zich lekker in je platen: geeft op den duur zo'n lekker krokant korstje. Zelf glas wordt op den duur blauwig als moeders wat spritus door het sop doet om de ramen te lappen en dat blauwige gaat er nooit meer uit. Beste Pjotr, Vooral aan te raden voor blues! Cry - Johnnie Ray (1952)(Churchill Kohlman) If your sweetheart sends a letter of goodbye It's no secret you'll feel better if you cry When waking from a bad dream Don't you sometimes think it's real But it's only false emotions that you feel If your heartaches seem to hang around too long And your blues keep getting bluer with each song Remember sunshine can be found behind the cloudy skies So let your hair down and go on and cry (...) http://www.youtube.com/watch?v=fKxbEtevitI Maar, zoals zo vaak, het is ONZIN wat je beweert. Want als je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Maar ja, jij speelt natuurlijk z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 (...) Doe eens een testje en laat eens een plasje spiritus opdrogen op een wit kunststof tafelblad. Bezie eens wat een troep er achter blijft en probeer dat dan weer eens schoon te krijgen. Zelfs met spiritus zelf lukt dat niet meer. (...) Beste Pjotr, Aha! Nu begrijp ik hoe het komt dat die ruiten van jouw moeder zo blauw zijn geworden! Je moet, na het spelen, de plaat wel droogmaken met een prop keukenpapier. Dat schreef ik toch al? De kleurstof verdampt niet - dat doet alleen een deel van de alcohol (uit de spiritus), en een klein beetje van het gedestilleerd water. Het keukenpapier zuigt het overgebleven water en spiritus op, met daarin alle (echter een ontmeetbaar kleine hoeveelheid) kleurstof. Zo blijft er geen enkel residu op de plaat over. Vandaar, dus, dat zelfs al mijn transparant-gele Fantasy Records platen uit de jaren 50 nog allemaal fris geel zijn, en niet (zelfs niet een beetje) groen zijn geworden... Kraak, knetter en knars jij maar rustig verder, dorre droogdraaier! En wat ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Ach Spido, wat maakt het ook allemaal uit. Blijft toch allemaal virtueel voor je. Of je nou nat gaat of niet......... Maarreh dit draadje gaat over een miziekserver. Moet daar ook spiritus in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 (...) Maarreh dit draadje gaat over een miziekserver. Moet daar ook spiritus in? (...) :lol: Geen id Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 (...) Maarreh dit draadje gaat over een miziekserver. Moet daar ook spiritus in? (...) :lol: Geen id Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 (...) Maarreh dit draadje gaat over een miziekserver. Moet daar ook spiritus in? (...) :lol: Geen id Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 maart 2010 Report Share Posted 8 maart 2010 Lekker, en dan dit muziekje erbij? Of gaan we ons wagen aan Wagner? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 maart 2010 Report Share Posted 9 maart 2010 Lekker, en dan dit muziekje erbij? Of gaan we ons wagen aan Wagner? Beste Mumsoft, Didier Malherbe, stelt u voor? Tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2010 Author Report Share Posted 9 maart 2010 (...) Maarreh dit draadje gaat over een miziekserver. Moet daar ook spiritus in? (...) :lol: Geen id Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 maart 2010 Report Share Posted 9 maart 2010 Lekker, en dan dit muziekje erbij? Of gaan we ons wagen aan Wagner? Beste Mumsoft, Didier Malherbe, stelt u voor? Tr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 maart 2010 Report Share Posted 10 maart 2010 (...) Afdwalen in een topic is toch wel fijn, zeker als het van Duck-Twacy is. Beste Mumsoft, Pas trop Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 worden we elitair of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 Weet je niet dat Spido eigenlijk de re-incarnatie van Napoleon is ........? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts