Jump to content

Een tubed muziekserver

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Weet je niet dat Spido eigenlijk de re-incarnatie van Napoleon is ........? :lol:

Als men in Europa niet zo nationalistisch, conservatief, chauvinistisch, dom en bekrompen was geweest...

dan hadden we nu al tweehonderd jaar lang een Verenigd Europa gehad!

Waren Amerika en Azi

Die domme Russen begrepen niet eens dat ze werden bevrijd! <_<

Tja, de geschiedenis blijft zich maar herhalen: En nu begrijpen die domme audiofielen niet dat ze door Spido worden bevrijd. Zelfs daar maak je een puinhoop van.

Een staatsman moet wel erg diep gezonken zijn als slechts dat hem nog rest.

;)

Sommige mensen maken een puinhoop van elke discussie waaraan zij deelnemen.

Maar dat zien zij zelf niet. Want een puinhoop zie je het best vanaf enige afstand.

En sommigen breien aan een virtuele sok die nooit af komt...

Weet je niet dat Spido eigenlijk de re-incarnatie van Napoleon is ........? :lol:

Als men in Europa niet zo nationalistisch, conservatief, chauvinistisch, dom en bekrompen was geweest...

dan hadden we nu al tweehonderd jaar lang een Verenigd Europa gehad!

Inderdaad helaas zijn Europeanen bang voor vernieuwing en bang voor de rest van Europa. Opheffen de landsgrenzen en een federaal Europa maken.

Hallo,

Al een tijdje ben ik mij aan het orienteren op het aanschaffen van een streaming set.

Ik ben bij een demo erg onder de indruk geraakt van de Ayre USB DAC.

Ik ga echter meestal niet over een nacht ijs en wil dus wat meer weten; desnoods in eerste instantie van anderen.

Wat ik inmiddels ook weet, is dat het a-synchrone principe uit de Ayre afkomstig is van "Wavelength".

Wavelength maakt ook een dergelijke DAC, maar dan met een buis.

Is er iemand die beide systemen al eens gehoord heeft en er wat over kan zeggen. De recenties heb ik al gelezen.

E

...dan hadden we nu al nog langer met de gevolgen van het wanbeleid van sommige landen die we nu tot de EU mogen rekenen gezeten, en allemaal helemaal in de goot gelegen. ;)

Landen als Griekenland, waar nu eindelijk van bekend is dat ze met een begrotingstekort van 13% zitten, Spanje, Portugal, Itali

Hallo,

Al een tijdje ben ik mij aan het orienteren op het aanschaffen van een streaming set.

Ik ben bij een demo erg onder de indruk geraakt van de Ayre USB DAC.

Ik ga echter meestal niet over een nacht ijs en wil dus wat meer weten; desnoods in eerste instantie van anderen.

Wat ik inmiddels ook weet, is dat het a-synchrone principe uit de Ayre afkomstig is van "Wavelength".

Wavelength maakt ook een dergelijke DAC, maar dan met een buis.

Is er iemand die beide systemen al eens gehoord heeft en er wat over kan zeggen. De recenties heb ik al gelezen.

E

Check deze lijst ook eens

http://www.computeraudiophile.com/content/...d-Hardware-List

Als geld geen bezwaar was, zou ik eerst naar de Weiss gaan kijken. Maar helaas speelt het wel een rol ;)

(meen vervangen door de http://www.weiss-highend.ch/dac202/index.html )

Maar de pro versie is er nog wel http://www.weiss.ch/dac2/dac2.htm

Hierbij wil ik nog wel vermelden dat zelfs mijn draaitafel niet naar mijn zin klinkt als er een laptop in mijn luisterruimte aan staat. De PC's en laptops die er in de ruimten aan stonden toen ik de Ayre DAC beluisterde kunnen dus van invloed geweest zijn op mijn waarnemingen.

Zal dan wel het draadloos netwerk zijn waar nogal wat 'vuil' vanaf komt, tenminste voor de audiofiel.

Robx bracht laatst deze dingen mee, en zowaar, het geluid werd (nog) mooier.

groet

M :ph34r: rc

Hierbij wil ik nog wel vermelden dat zelfs mijn draaitafel niet naar mijn zin klinkt als er een laptop in mijn luisterruimte aan staat. De PC's en laptops die er in de ruimten aan stonden toen ik de Ayre DAC beluisterde kunnen dus van invloed geweest zijn op mijn waarnemingen.

Zal dan wel het draadloos netwerk zijn waar nogal wat 'vuil' vanaf komt, tenminste voor de audiofiel.

groet

Dan moet ik hier toch ongeloofelijke problemen hebben. Er zijn hier meestal zo'n 6 draadloze netwerken actief. En aan de andere kant van de muur zit de buurjongen met z'n draadloze laptop en weet ik wat al niet aan electronica...

Eigenlijk merk ik er niet (gelukkig) veel van. Moet ik m'n audiohok dan rondom van plaatstaal gaan voorzien..???

:)

Ik heb hier ook geen last. In ieder geval ben ik het mij niet bewust, dus wat niet weet wat niet deert denk ik dan. Aan de andere kant heb ik wel PS Audio Duets in mijn set, dus die filteren dan toch alle rotzooi weer weg.

Ik had wel een ander probleempje en dat is dat ik LP's niet meer vond klinken na al mijn positieve ervaringen met de streamer.

[...]

Wat me meer bezig houdt is dat op een eental punten de vinylweergave het wat moeilijker heeft. Ik ben nog steeds erg gehecht aan mijn draaitafel en mijn LP's. Niets is mooier dan het ritueel van een LP opzetten en de naald in de groef laten glijden. Op digitale vlak heeft mijn set nu een veel grotere vooruit stap gemaakt dan analoog. Dat wil ik de komende maanden, mits de financi

groet

Dan moet ik hier toch ongeloofelijke problemen hebben. Er zijn hier meestal zo'n 6 draadloze netwerken actief. En aan de andere kant van de muur zit de buurjongen met z'n draadloze laptop en weet ik wat al niet aan electronica...

Eigenlijk merk ik er niet (gelukkig) veel van. Moet ik m'n audiohok dan rondom van plaatstaal gaan voorzien..???

:)

Zoals Gruiter zegt: wat niet weet, wat niet deert. Maar, Hans, jij hebt van die mooie gevlochten kabels die -naar men zegt- zelf al heel veel RF-signaal weren.

Dus waarschijnlijk heb je er vanzelf zo al geen last van.

Ik vind die dingen te duur voor wat ze doen. Ik heb ze gehoord, vond het bijzonder d

Mijn wifi-router slaat elke ochtend de wifi een half uurtje aan, want dan wil ik wel weten wat de buienradar zegt... s060.gif

Verder kun je niet veel doen. Hier stikt het verder van de draadloze netwerken.

En juist daar geldt dat je het maar beter niet kun weten. I.t.t. WiFi dingen kun je regenwolken niet uitzetten en het stikt van die regenwolken af en toe :D

;)

Tis maar goed dat neutrino's zo weinig invloed hebben, er vliegen een paar triljoen van die dingen door je set, per seconde. En je hebt een lichtjaar dikke loden plaat nodig om ze voor 50% tegen te houden. :blink:

Maar dan was er vast wel iemand met een mooie tweak op de markt gekomen :D