Bolletje Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Hoi allemaal, Ik heb een tijdje geleden een Harman Kardon HK6600 gekocht voor een (denk ik) redelijke prijs. Heeft redelijk wat vermogen en geluidskwaliteit met de Kappa 7's is voor mijn oortjes aardig goed. En een "budgetair verantwoorde combinatie" vind ik zelf. Ik zie wel eens prijzen langskomen, dat ik denk "daar verbouw ik mijn hele huis voor". Maar ja, ieder zijn hobby toch ? Het volgende; ik heb de laatste tijd regelmatig dat er 1 kanaal wegvalt, links of rechts, zit geen regelmaat in. Soms ook gekraak of 1 kanaal slecht. Soms pikt hij weer op soms niet. Alle knoppen functioneren wel, maar juist de "tone defeat" en de "function selector knop" zorgen voor gekraak als je ze zachtjes beweegt. Hier lijkt het probleem te zitten. In sommige gevallen lost het probleem zich op als je de knop (defeat) een paar keer indrukt, of in geval van de selector een paar keer heen en weer draait... Da's natuurlijk niet de oplossing en soms nogal frustrerend als "het kreng" het niet wil doen.. De vorige eigenaar schijnt het apparaat hoofdzakelijk als eindtrap gebruikt te hebben, dus de functies allemaal niet gebruikt... Iemand dit al bij de hand gehad, of praat ik nu "veel te oud"... ? Adressen voor onderdelen ? Kwestie van schoonmaken ? Zo ja hoe en waarmee ? Reacties van harte welkom ! Grt, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Hier lopen genoeg mensen rond je versterker wel willen verfrissen. Heb zelf een HK6300 gehad en die potmeters gingen ook al een beetje rotten. Tip alle potmeters,schakelaars ultrasoon (laten) reinigen of vervangen. Contractspray werkt maar tijdelijk maar als je niet te veel gebruikt kan het wel weer een tijd goedgaan. Wat ook goed helpt is alles '' heen en weer '' te roetsjen (als hij uit staat) doe dit 50 keer en hij is weer een poos kraakvrij. Mits het alleen vuil is natuurlijk. Dat zal ik eerst even proberen. Uitzetten en alle knoppen hard heen en weer halen (mag echt wel een keer of 25) Meestal heeft dan een goed effect Probleem kan ik veel knoppen liggen. Immers gaat daar allemaal signaal door. (tegenwoordig is het veelal relais ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Hoi Bolletje, en welkom op deze hangplek voor audioten. Als bij zo'n Herman Karton af en toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Daar had ik nog even niet aan gedacht. Sommige elco's gaan heel lang mee maar andere kunnen snel gaan lekken. Weet niet welk merk er in zit alleen in de meine gingen ze nog niet lekken. Alleen even open schroeven en kijken. Ik zal niet te veel geld aan het apparaat uitgeven, Maar dat is persoonlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 het zou ook gewoon ordinair los contact kunnen zijn op de printplaat. Of is dit een t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 Het kan inderdaad van alles zijn. Ik zal eerst even de knopjes geen en weer roetsen dat helpt meestal wel tegen vuil. Als je zelf niet handig bent gewoon laten nakijken. Meestal zijn het kleinigheden en kost het ook niet zo veel geld. Sorry maar mijn kristallen bol is tijdelijk buiten werking................................., Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 juli 2009 Report Share Posted 17 juli 2009 het zou ook gewoon ordinair los contact kunnen zijn op de printplaat. Of is dit een t Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 18 juli 2009 Report Share Posted 18 juli 2009 het was 1990 toen bij mijn lux een kanaal steeds weg viel ,en toen hebben ze de uitgangs relay vervangen en dubbeldodes ook nog, en diverse contacten gereinigd en het apaaraat geheel weer afgeregeld 1 st relay fl 45,00 8 st diode fl 10,00 arbeid fl 39,00 btw fl 17,39 totaal voor de somma van fl 111,39 :lol Audioscript uit soest .........wat een tijden, en een fantasiche importeur was dat heb zelf enkel jaren geleden de contacten ( potmeters) met luchtdruk en heen en weer draaiend geschoont Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 het zou ook gewoon ordinair los contact kunnen zijn op de printplaat. Of is dit een t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts