Jump to content

audio in de auto

arie
 Share

Recommended Posts

Als fervente liefhebber van mooie muziek weergegeven door mijn sphinx installatie ben ik nu op zoek naar een goede stereo installatie voor in mijn auto. Diverse autoradio zaken langs geweest maar kwaliteitsverschillen kon men mij niet vertellen laat staan laten horen. Daarom mijn vraag wie heeft er ervaringen met goede audio apparatuur in de auto??

• 3 weeks later...

Zelf heb ik een Philips uit de tijd dat ze fatsoenlijke autoradio-cdspelers bouwden.

Nu zou ik het echt niet weten wat ik zou moeten kopen met die rijdende flipperkasten, alhoewel ik de McIntosh wel erg mooi vind:

mcintosh_mx406b11.jpg

Kijk (en luister) voor een versterker ook eens naar Audison, deze verkopen ze dacht ik ook bij Speaker&Co.

Richard

• 1 month later...

Toch las ik laatst bij m'n broertje (een autofreak) de GTI-tuning & design waarbij een

liefhebber een zeer audiofiele set in de auto heeft gezet. Goed rekening gehouden met faseverschillen ed. De schrijver van het stuk was oprecht verbaast over de plaatsing van instrumenten. Het kan dus blijkbaar wel. De nieuwe BMW 7 schijnt ook een revolutionair geluid te hebben voor een auto.

• 2 weeks later...

Bedankt voor alle adviezen !!

Via marktplaats heb ik een headset (zo heet een radio in de auto tegenwoordig blijkbaar) van Sony van met terugdraaiend display (toch iets van het zwarte acryl van de Sphinx !!!) te kopen. De eigenaar wilde alweer iets anders, tegelijkertijd verkocht hij zijn drieweg systeem.

Ik heb besloten dus maar besloten de oorspronkelijke hoedenplank te modificieren (is MDF onder te plaatsen) en daar de speakers onder te plaatsen. Met behulp van Speaker en Co de diverse aansluitmaterialen en een aparte versterker gekocht om het drieweg systeem aan te sturen.

Ja je bent inderdaad bezig je halve/hele inetrieur uit en ein te bouwen als je de bedrading netjes weg wilt werken.

Hoe klinkt het nu allemaal: moeilijk omdat ik geen autoreferentie heb maar toch het klinkt helder, transparant, weinig plaatsing en ruimtelijkheid dmv de toonregeling geode basweergave!!

Alleen nu blijken de (standaard)voorspaekers niet goed genoeg, kortom wordt vervolgd ik zal weer een bezoek gaan brengen aan speaker en co

Zelf heb ik de Vifa 10BGS119/8 breedbandluidsprekers als frontluidsprekers met goede resultaten. Ze zijn niet bijzonder zwaar belastbaar, het is dan ook verstandig de laagste oktaven er uit te filteren.

Richard