edwin16 Posted 24 juli 2009 Report Share Posted 24 juli 2009 Op diverse forums (fora?) zijn een aantal topics te lezen over de betrouwbaarheid van Cambridge apparatuur. Er zijn nogal wat mensen die er niet zo'n beste ervaringen mee hebben. Ook heb ik van een dealer uit het zuiden van het land gehoord dat hij de spullen die hij nog heeft staan probeert te verkopen maar er daarna mee ophoudt vanwege de hoeveelheid apparatuur die hij ter reparatie terug krijgt. Zijn er mensen die soortgelijek ervaringen hebben? Of juist niet? Graag zou ik eens wat ervaringen willen horen. Cambridge (Azur 840 CD + versterker) staat namelijk op mijn "shortlist" ter vervanging van mijn huidige spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juli 2009 Report Share Posted 24 juli 2009 Op diverse forums (fora?) zijn een aantal topics te lezen over de betrouwbaarheid van Cambridge apparatuur. Er zijn nogal wat mensen die er niet zo'n beste ervaringen mee hebben.Ook heb ik van een dealer uit het zuiden van het land gehoord dat hij de spullen die hij nog heeft staan probeert te verkopen maar er daarna mee ophoudt vanwege de hoeveelheid apparatuur die hij ter reparatie terug krijgt. Zijn er mensen die soortgelijek ervaringen hebben? Of juist niet? Graag zou ik eens wat ervaringen willen horen. Cambridge (Azur 840 CD + versterker) staat namelijk op mijn "shortlist" ter vervanging van mijn huidige spullen. Ik heb sinds een kleine 3 jaar een Cambridge Audio DVD89. Die heeft nog nooit gehaperd en ik gebruik 'm bijna dagelijks (als cd-speler). Heb er laatst wel bijna de lade uitgeschopt, maar die heb ik weer voorzichtig teruggeschopt Werkt weer prima... Ik weet niet of CA minder betrouwbaar is dan andere merken, maar je hoort over alle merken wel eens wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 24 juli 2009 Report Share Posted 24 juli 2009 Op diverse forums (fora?) zijn een aantal topics te lezen over de betrouwbaarheid van Cambridge apparatuur. Er zijn nogal wat mensen die er niet zo'n beste ervaringen mee hebben. Ook heb ik van een dealer uit het zuiden van het land gehoord dat hij de spullen die hij nog heeft staan probeert te verkopen maar er daarna mee ophoudt vanwege de hoeveelheid apparatuur die hij ter reparatie terug krijgt. Als dat waar is dan zou ik bij zo een troep verkoper in het geheel niets meer kopen. Hopelijk valt het kwartje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 juli 2009 Report Share Posted 24 juli 2009 Geen slechte ervaringen. Prima product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 juli 2009 Report Share Posted 24 juli 2009 Ik ken meerdere dealers die Cambridge eruit hebben gedaan omdat er veel meer terug kwam met klachten dan normaal is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 25 juli 2009 Report Share Posted 25 juli 2009 Op diverse forums (fora?) zijn een aantal topics te lezen over de betrouwbaarheid van Cambridge apparatuur. Er zijn nogal wat mensen die er niet zo'n beste ervaringen mee hebben. Ook heb ik van een dealer uit het zuiden van het land gehoord dat hij de spullen die hij nog heeft staan probeert te verkopen maar er daarna mee ophoudt vanwege de hoeveelheid apparatuur die hij ter reparatie terug krijgt. Als dat waar is dan zou ik bij zo een troep verkoper in het geheel niets meer kopen. Hopelijk valt het kwartje. Wat heeft dat met de verkoper te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 juli 2009 Report Share Posted 25 juli 2009 Wat heeft dat met de verkoper te maken? Slaap daar nog maar eens rustig een nachtje over. Hopelijk valt daarna het kwartje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 25 juli 2009 Report Share Posted 25 juli 2009 Slaap daar nog maar eens rustig een nachtje over. Hopelijk valt daarna het kwartje. hij verkoop dus spul waarvan die weetdat het slecht is en dat is slecht dus trug naar de importeur erm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 25 juli 2009 Report Share Posted 25 juli 2009 Als de klanten de volle garantie hebben zie ik het probleem niet. Anders kan je beter alle verkoop van Cambridge verbieden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk met fatsoenlijke eenvoudige versterkers. Ik weet niet of het merk inmiddels is overgenomen door de Chinezen of nog steeds in Britse handen is, maar het komt op me over dat het tegenwoordig meer een handelsnaam is waarmee ze goedkope Aziatische massaproducten in Europa op de markt brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Wat heeft dat met de verkoper te maken? Slaap daar nog maar eens rustig een nachtje over. Hopelijk valt daarna het kwartje. Het probleem ligt niet bij de verkoper maar bij de fabrikant. Als ik jaren het produkt verkocht heb kan ik van te voren niet weten dat een bepaalde serie veel uitval heeft. Je krijgt gewoon je garantie op de apparaten. Als de service van de dealer dan goed is het maar half zo erg. Het is voor de dealer natuurlijk ook niet leuk. Ik kan mij voorstellen dat hij met het merk stopt. Maar ik blijf erbij dat het niet zijn schuld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Wat heeft dat met de verkoper te maken? Slaap daar nog maar eens rustig een nachtje over. Hopelijk valt daarna het kwartje. Het probleem ligt niet bij de verkoper maar bij de fabrikant. Als ik jaren het produkt verkocht heb kan ik van te voren niet weten dat een bepaalde serie veel uitval heeft. Je krijgt gewoon je garantie op de apparaten. Als de service van de dealer dan goed is het maar half zo erg. Het is voor de dealer natuurlijk ook niet leuk. Ik kan mij voorstellen dat hij met het merk stopt. Maar ik blijf erbij dat het niet zijn schuld is. En omdat het niet zijn schuld is heeft hij een excuus om die troep te dumpen aan argeloze consumenten. :confused: Het lijkt mij een zegen dat jij je uit de handel hebt teruggetrokken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk met fatsoenlijke eenvoudige versterkers. Ik weet niet of het merk inmiddels is overgenomen door de Chinezen of nog steeds in Britse handen is, maar het komt op me over dat het tegenwoordig meer een handelsnaam is waarmee ze goedkope Aziatische massaproducten in Europa op de markt brengen. Richard 2, het gaat hier niet om het merk maar om verwerpelijke verkoop aktiviteiten. Een iets wat met een hoogst waarschijnlijke zekerheid binnen audio een gemeengoed is geworden en beslist niet exclusief alleen voorbehouden aan winkels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Wat heeft dat met de verkoper te maken? Slaap daar nog maar eens rustig een nachtje over. Hopelijk valt daarna het kwartje. Het probleem ligt niet bij de verkoper maar bij de fabrikant. Als ik jaren het produkt verkocht heb kan ik van te voren niet weten dat een bepaalde serie veel uitval heeft. Je krijgt gewoon je garantie op de apparaten. Als de service van de dealer dan goed is het maar half zo erg. Het is voor de dealer natuurlijk ook niet leuk. Ik kan mij voorstellen dat hij met het merk stopt. Maar ik blijf erbij dat het niet zijn schuld is. En omdat het niet zijn schuld is heeft hij een excuus om die troep te dumpen aan argeloze consumenten. :confused: Het lijkt mij een zegen dat jij je uit de handel hebt teruggetrokken! Je snapt het niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Een beetje rond googelen levert geen ondersteuning voor de stelling dat Cambridge apparatuur levert met veel meer problemen, mijn ervaringen met dit merk wijzen daar ook niet op. Wel sta ik regelmatig versteld van de prijs waarvoor men zulk een kwaliteit weet te leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 26 juli 2009 Report Share Posted 26 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk ...Richard 2, het gaat hier niet om het merk maar om verwerpelijke verkoop aktiviteiten. Mijn opmerking over Cambridge slaat op het merk. Ik heb verder geen deel aan jullie gekissebis over verkoop activiteiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk ...Richard 2, het gaat hier niet om het merk maar om verwerpelijke verkoop aktiviteiten. Mijn opmerking over Cambridge slaat op het merk. Ik heb verder geen deel aan jullie gekissebis over verkoop activiteiten. Je hebt gelijk, waar maak ik mij eigenlijk druk om? Pppparels voor de zwijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk ...Richard 2, het gaat hier niet om het merk maar om verwerpelijke verkoop aktiviteiten. Mijn opmerking over Cambridge slaat op het merk. Ik heb verder geen deel aan jullie gekissebis over verkoop activiteiten. Je hebt gelijk, waar maak ik mij eigenlijk druk om? Pppparels voor de zwijnen. Inderdaad waar maak jij je druk om? Wat betreft uit de handel teruggetrokken. Ik heb mij niet teruggetrokken maar ben sinds 2001 aan het rentenieren. Heb altijd achter de merken gestaan die ik verkocht met een super service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Als er bij iets kapot gaat, dan ga ik terug naar de dealer, zo simpel is dat. Mogelijk is de kans dat het je overkomt bij een cambridge cd-speler wat groter, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Gewoon goede afspraken met de dealer maken, en dat moet je toch al doen. Cambridge is een heel goed merk qua ontwerp, en de cd-spelers zijn prima; je kunt er zelfs muziek mee maken. Kijk hier maar eens. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Je garantie ben je nu wel kwijt natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Je garantie ben je nu wel kwijt natuurlijk... Mwa, ik heb nu twee jaar garantie van MachMat. En, er zitten geen bewegende onderdelen in. En, een fout treedt meestal op in de eerste paar maanden van gebruik (en op de laatste dag ) Dus, wat die cd-speler aangaat: eerst een paar maanden gewoon van genieten, en daarna, als je het aandurft, nog echt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk ...Richard 2, het gaat hier niet om het merk maar om verwerpelijke verkoop aktiviteiten. Mijn opmerking over Cambridge slaat op het merk. Ik heb verder geen deel aan jullie gekissebis over verkoop activiteiten. Je hebt gelijk, waar maak ik mij eigenlijk druk om? Pppparels voor de zwijnen. Inderdaad waar maak jij je druk om? Wat betreft uit de handel teruggetrokken. Ik heb mij niet teruggetrokken maar ben sinds 2001 aan het rentenieren. Heb altijd achter de merken gestaan die ik verkocht met een super service. Ja,ja...... eigen roem stinkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 juli 2009 Report Share Posted 28 juli 2009 Cambridge Audio was ooit een gerenommeerd Engels merk ...Richard 2, het gaat hier niet om het merk maar om verwerpelijke verkoop aktiviteiten. Mijn opmerking over Cambridge slaat op het merk. Ik heb verder geen deel aan jullie gekissebis over verkoop activiteiten. Je hebt gelijk, waar maak ik mij eigenlijk druk om? Pppparels voor de zwijnen. Inderdaad waar maak jij je druk om? Wat betreft uit de handel teruggetrokken. Ik heb mij niet teruggetrokken maar ben sinds 2001 aan het rentenieren. Heb altijd achter de merken gestaan die ik verkocht met een super service. Ja,ja...... eigen roem stinkt! Vindt je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Op diverse forums (fora?) zijn een aantal topics te lezen over de betrouwbaarheid van Cambridge apparatuur. Er zijn nogal wat mensen die er niet zo'n beste ervaringen mee hebben.Ook heb ik van een dealer uit het zuiden van het land gehoord dat hij de spullen die hij nog heeft staan probeert te verkopen maar er daarna mee ophoudt vanwege de hoeveelheid apparatuur die hij ter reparatie terug krijgt. Zijn er mensen die soortgelijek ervaringen hebben? Of juist niet? Graag zou ik eens wat ervaringen willen horen. Cambridge (Azur 840 CD + versterker) staat namelijk op mijn "shortlist" ter vervanging van mijn huidige spullen. Een vriend van me heeft een NAD cd speler gehad die stuk is gegaan, zijn Blue Room Pod speakers zijn bij beide de tweeters stuk gegaan. Een andere vriend heeft zijn Rotel versterker laten repareren en zijn Loewe DVD na 2 jaar vervangen door een goedkope Pioneer. Dus elk merk heeft wel wat, hier op het forum zijn ook 2 topics waar een NAD en een Harman Kardon defect zijn. Volgens mij wordt CA wel in China gemaakt maar wel onder toezicht van Cambridge UK.. De 840A versterker en de 840C cd speler staat bij mij ook boven op de lijst als vervanger van mijn huidige installatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 augustus 2009 Report Share Posted 17 augustus 2009 Er zijn erg veel merken waarvan de schema's in het Westen worden ontworpen en in China in massa gemaakt worden. De meeste mensen hebben geen idee........ NAD deed dat al in de jaren '80, alleen was het toen Taiwan, Maleisi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts