Jump to content

Betrouwbaarheid Cambridge

edwin16
 Share

Recommended Posts

Volgens mij wordt CA wel in China gemaakt maar wel onder toezicht van Cambridge UK..

Heb zelf met productie in China te maken. Welliswaar niet met audio maar dat doet er niet toe. Het zegt helemaal niets of iets in China gemaakt wordt. Vaak is dat beter dan wat in het Westen gemaakt wordt. Chinezen zijn zeer accuraat als ze maar weten wat ze moeten doen. Waar het vaak mis gaat is met de kwaliteitescontrole. Is dat goed geregeld en wordt daar goed op toegezien vanuit het Westen dan komt er topkwaliteit uit China. Dat moet heel secuur en uitgebreid geregeld worden en dat is alleen lonend voor erg grote aantallen.

Laat je ze maar een beetje het zelf uitzoeken, ja dan komt er ook rommel uit China.

;)

Laat je ze maar een beetje het zelf uitzoeken, ja dan komt er ook rommel uit China.

;)

.......zelfs waterkokers die de fik in vliegen. :huh::lol:

Maar ook buizenversterkers waar na 2 dagen aan staan de condensatoren van een zogenaamd goed merk ontploffen, en de soldeerverbindingen bijna allemaal los zitten. :eek:

;)

.......zelfs waterkokers die de fik in vliegen. :huh::lol:

Maar ook buizenversterkers waar na 2 dagen aan staan de condensatoren van een zogenaamd goed merk ontploffen, en de soldeerverbindingen bijna allemaal los zitten. :eek:

Hij hebt ook altijd pech h

Wie weet.

Alleen nog even een dealer zoeken die ook de Dali Mentor 6 speakers heeft staan (en de Cambridge 840 serie). 'k Heb niet zo'n zin om ze heen en weer te gaan slepen.

Dus, mocht iemand een dealer weten in een straal van +/-50-60 km rond Den Bosch/Eindhoven.....

Het enige 'commentaar' dat ik heb op Cambridge is dat de kleur van de frontjes niet altijd gelijk is. Kijk maar eens goed in strijklicht in de winkel bij opgestapelde apparaten. Dat zal te maken kunnen hebben met de assemblage lokatie. Beetje slordig.

Maar de apparatuur is er eentje van het type hoge prijs/prestatieverhouding.

Wie weet.

Alleen nog even een dealer zoeken die ook de Dali Mentor 6 speakers heeft staan (en de Cambridge 840 serie). 'k Heb niet zo'n zin om ze heen en weer te gaan slepen.

Dus, mocht iemand een dealer weten in een straal van +/-50-60 km rond Den Bosch/Eindhoven.....

Audio-Home Eindhoven.

Goossens-Swagerman Den Bosch.

Guest tubejack
Een broodje aap verhaal? Ach, er zal echt wel een kern van waarheid in zitten. Maar dit is naar mijn mening geen reden om dit merk de grond in te boren.

Een h

Audio-Home Eindhoven.

Hier heb ik altijd het gevoel dat ik niet welkom ben. En volgens mij verkopen ze hier geen Dali.

Mij zul je hier niet snel meer zien.

Goossens-Swagerman Den Bosch.

Zou een optie kunnen zijn. Nooit geweten dat ze beide merken verkopen.

Correct in Rotterdam verkoopt CA en Dali. Maar de Mentors zie ik niet in de catalogus staan, alleen de Ikon serie.

De Cambridge 840 AB kost 999,- de AS 899 en de 840 WS 1299,- de 840 WB hebben ze ook maar daar staat geen prijs bij.

Alle info van de website.

Ik schiet even in de zeur modus,...................................... :rolleyes:

Dat is dan weer wel jammer dat een merk als Cambridge Audio verkocht wordt bij een zaak als Correct.....

Dat gaat toch een beetje ten koste van het "imago" mijn inziens.

Maargoed dat is verder geen reden om het merk links te laten liggen :D het scheelt wel veel in prijs 300 tot 400 euro, dat is veel.

Wel opletten want er is een 840A serie 1 en een verbeterde 840A serie 2 versterker. Misschien dat daar het venijn zit !!!!!!!

Correct is geen MediaMarkt hoor..

Bij MM hebben ze anders ook prima spul. Mits je niet al te exclusieve spullen wilt, kun je er verder prima spul halen. Marantz, Pioneer, Denon, Yamaha, Parasound en waarschijnlijk Cambridge Audio ook wel... Speakers van Magnat, Canton, JBL, Quadral... Ook niks mis mee...

Ik zou het er alleen niet kopen, maar dat is weer wat anders... ;)

Ik schiet even in de zeur modus,...................................... :rolleyes:

Dat is dan weer wel jammer dat een merk als Cambridge Audio verkocht wordt bij een zaak als Correct.....

Leg dan ook maar uit wat er mis is met Correct.

Ik heb geen slechte ervaringen met ze en die keer dat er iets gerepareerd moest worden was dat binnen 2 weken uitstekend gedaan. Dat was een inruilmodel ES Sony CD speler uit het hoge segment welke voor een prikkie in de koopjeskelder stond. Na een halfjaar begon ie toch de hik te krijgen. Hij werd zonder meer gratis gemaakt binnen 2 weken. Hele loopwerk met laser en al vervangen, wat geen goedkope grap moet zijn geweest voor dat model.

;)

Het enige 'commentaar' dat ik heb op Cambridge is dat de kleur van de frontjes niet altijd gelijk is...Dat zal te maken kunnen hebben met de assemblage lokatie.
Of de verf was op, "wit is toch wit?" Een vriend van me heeft iets dergelijks gehad met de productie van kinderwagenframe's. De helft van de zending had een andere grijze tint; halverwege het productieproces was de gekozen verf op en grijs is immers grijs.

Het heeft te maken met de kwaliteit van de kwaliteitscontrole; niet alleen letten op productkwaliteit maar ook op dergelijke kleine details.

Het enige wat je m.i. bij Correct niet moet kopen zijn demo-modellen of andere b-keuze zaken. Het is wat mij betreft HET adres voor uitloopmodellen van gerenomeerde merken. KEF is er spotgoedkoop, CA en Audiolab ook. Ik voel wel een beetje mee met RonK., ik zou ook even slikken als mijn ALR-speakers bij de Aldi in de folder zouden verschijnen. Aan de andere kant, zo werkt marktwerking....

Ben nieuw hier en ook eigenaar van Cambridge 840 V2 versterker en 840 cd-speler. Over de betrouwbaarheid van beide apparaten valt wel het een en ander op te merken: de speler is ivm ladeproblemen 2X teruggestuurd, verder een probleempje met een segment van het lcd-display (los contactje) en ook de versterker had problemen: de volumeknop is vervangen. De kleur van beide displays verschilt, maar storend is dit niet (Accuphase en Nad-Masterserie hebben dit ook en zijn vele malen duurder).

Klankmatig weinig reden tot klagen!