buizenbart Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Nog nooit problemen mee gehad, en anders vervangen we zo'n ding toch?Is gewoon een rotary encoder, uit de Farnell catalogus. Ik krijg vele Sony's hier op de bank, nog nooit een rotary encoder defect gehad. Wel iemand op een ander forum die er met zijn stoel tegenaan was gereden....DAAR kunnen ze niet tegen. Persoonlijk hou ik zelf meer van >>| knoppen, met die jog dial schiet ik vaak te ver door, dus gebruik ik de a.b. De MD staat ook laag in het meubel Maar als ik ooit nog eens wil monteren oid zou ie wel vervangen moeten worden. Niet zo'n probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 [...]Als ik ooit een blu ray-speler gaan kopen (en waarom niet?) dan wordt het waarschijnlijk wel een Pioneer (zeg ik nu ). Mocht dat laden dan echt zo lang duren, en ga ik me eraan ergeren, dan kan ik altijd nog een cd-speler erbij kopen, maar daar zit eigenlijk niet zo op te wachten... Henrie, misschien is zo'n Oppo dan toch leuker. Hier een recensie op het groene forum. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 [...]Als ik ooit een blu ray-speler gaan kopen (en waarom niet?) dan wordt het waarschijnlijk wel een Pioneer (zeg ik nu ). Mocht dat laden dan echt zo lang duren, en ga ik me eraan ergeren, dan kan ik altijd nog een cd-speler erbij kopen, maar daar zit eigenlijk niet zo op te wachten... Henrie, misschien is zo'n Oppo dan toch leuker. Hier een recensie op het groene forum. M rc Ik heb nog geen knopen doorgehakt (ik vind blu ray-discs voorlopig nog te duur), maar ik zal tegen die tijd zeker de Oppo overwegen. Net als andere merken/types... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Hallo , Mijn CA 840C doet het inladen in minder dan 3 sec. en doorzappen naar volgende nummer(s) in minder dan 1 sec , mijn vorige speler , een Rega , deed er ook bijna 15 sec. over, ook het zappen duurde langer , moet zeggen dat dit mij vele malen beter bevalt , ook kwa klank. Erg mooie set de CA 840 serie , in alle opzichten , had ik eerlijk gezegd niet verwacht gezien hun prijs , veelbelovend!! We mogen wel concluderen dat Cambridge niet beter maar zeer zeker ook niet slechter is qua uitval en degelijkheid als ik andere gerenomeerde merken uit mijn omgeving als leidraad neem, Nad, Blueroom, Rotel, Loewe, enz. Binnenkort ga ik wat luistersessie's houden en wat meer informatie halen over de 840 serie, de kans is groot dat het een 840A v2 en een 840C wordt. Het enige jammere van de CD speler is dat deze geen SACD's afspeeld in 2 kanaals, ook al is het aanbod daarvan laag en de meningen verdeelt vind ik het jammer maar zeker niet onoverkommelijk. Ik heb momenteel de Cambridge DVD99 die wel SACD's kan afspelen, deze kan ik altijd digitaal op de DAC van de 840C cd speler aanluiten natuurljk RonK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 24 augustus 2009 Author Report Share Posted 24 augustus 2009 We mogen wel concluderen dat Cambridge niet beter maar zeer zeker ook niet slechter is qua uitval en degelijkheid als ik andere gerenomeerde merken uit mijn omgeving als leidraad neem, Nad, Blueroom, Rotel, Loewe, enz. Vorige week ben ik bij een Cambridge dealer geweest. Hij schatte dat ongeveer 10% van alle Cambridge apparaten terug kwam voor reparatie. Dit was volgens hem zeker niet te veel (...). Het positieve t.o.v. een ander gerenomeerd Engels merk was, dat de reparaties bij CA meestal niet langer dan twee weken duurden, bij het andere merk minstens twee maanden. Persoonlijk vindt ik 10% onacceptabel hoog. Binnenkort ga ik wat luistersessie's houden en wat meer informatie halen over de 840 serie, de kans is groot dat het een 840A v2 en een 840C wordt. A.s. woensdag heb ik een afspraak bij Hobo hifi in Den Bosch. Helaas zit er geen Cambridge bij, het wordt een luistersessie tussen Densen, Leema Acoustics en NAD i.c.m. met Dali mentor 6. Met name van Leema verwacht ik veel (Pulse + Stream). Ondanks dat im 10% uitval veel te hoog vind, wil ik voordat ik een keuze ga maken wel een luistersessie met Cambridge + Dali bijwonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Beste Edwin, ......................... Hou je ons op de hoogte van al je bevindingen en testen , eventueel in een nieuw topic. Ik ben benieuwd, ook wat betreft Leema, volgens mij is dat weer wel een trapje hoger dan de Cambridge......toch ? NAD doet mij persoonlijk weer niet zoveel helaas. RonK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 24 augustus 2009 Author Report Share Posted 24 augustus 2009 Leema is idd een trapje hoger. De 840 serie van CA komt op +/- Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Edwin, Als je zoveel gaat uitgeven aan cd-spelers, die bijna per definitie minder klinken dan streamers met harde schijf (met daarop gekopieerde cd's), is mijn vraag: heb je daar wel eens aan gedacht? Aangezien cd's altijd beter klinken indien vergroend, afgeslepen, bevroren, gedemagnetiseerd, zeg maar, bewierookt (vele topics hier gaan daar over), lijkt het toch bijna ouderwets om nog een cd-speler pur sang aan te schaffen, en dan nog wel zo'n dure. Want wil je daar optimaal profijt van hebben, dan zul je je cd's dus moeten vergroenen, afslijpen, demagnetiseren, zeg maar: bewieroken. Voor hetzelfde geld, nee, voor minder, kun je ze rippen. Dat kost ook wat tijd, maar geeft zoveel meer plezier! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 24 augustus 2009 Author Report Share Posted 24 augustus 2009 Edwin, Als je zoveel gaat uitgeven aan cd-spelers, die bijna per definitie minder klinken dan streamers met harde schijf (met daarop gekopieerde cd's), is mijn vraag: heb je daar wel eens aan gedacht? Ja, daar heb ik ook gedacht, heel even... En vervolgens besloten dat het toch een nieuwe cd-speler wordt. Aangezien cd's altijd beter klinken indien vergroend, afgeslepen, bevroren, gedemagnetiseerd, zeg maar, bewierookt (vele topics hier gaan daar over), lijkt het toch bijna ouderwets om nog een cd-speler pur sang aan te schaffen, en dan nog wel zo'n dure. Ouderwets? Dat zeiden ze ook van de platenspeler toen de cd speler op de markt kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Ik heb momenteel de Cambridge DVD99 die wel SACD's kan afspelen, deze kan ik altijd digitaal op de DAC van de 840C cd speler aanluiten natuurljk Nee, dat kan niet. De digitale uitgang(en) van je dvd-speler sturen alleen het signaal van cd's (en wellicht het audiogedeelte van dvd's) uit. Het digitale signaal van SACD's kan je niet op je digitale uitgangen krijgen. Het is bovendien een ander soort signaal, dus al zou je het signaal van SACD's op de digitale uitgangen kunnen krijgen, dan kan de DAC in je cd-speler (heeft die een digitale ingang trouwens?) er nog geen analoog signaal van maken. SACD's zal je dus moeten blijven afspelen met je DVD99... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 We mogen wel concluderen dat Cambridge niet beter maar zeer zeker ook niet slechter is qua uitval en degelijkheid als ik andere gerenomeerde merken uit mijn omgeving als leidraad neem, Nad, Blueroom, Rotel, Loewe, enz. Vorige week ben ik bij een Cambridge dealer geweest. Hij schatte dat ongeveer 10% van alle Cambridge apparaten terug kwam voor reparatie. Dit was volgens hem zeker niet te veel (...). Het positieve t.o.v. een ander gerenomeerd Engels merk was, dat de reparaties bij CA meestal niet langer dan twee weken duurden, bij het andere merk minstens twee maanden. Persoonlijk vindt ik 10% onacceptabel hoog. Binnenkort ga ik wat luistersessie's houden en wat meer informatie halen over de 840 serie, de kans is groot dat het een 840A v2 en een 840C wordt. A.s. woensdag heb ik een afspraak bij Hobo hifi in Den Bosch. Helaas zit er geen Cambridge bij, het wordt een luistersessie tussen Densen, Leema Acoustics en NAD i.c.m. met Dali mentor 6. Met name van Leema verwacht ik veel (Pulse + Stream). Ondanks dat im 10% uitval veel te hoog vind, wil ik voordat ik een keuze ga maken wel een luistersessie met Cambridge + Dali bijwonen. ben ik ook wel benieuwd naar met welke versterker van nad met name. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Als je weinig verkoopt komt er ook weinig terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Ik moet zeggen dat ik maar weinig Cambridge ter reparatie krijg aangeboden, maar als er dan eentje stuk is dan is het doorgaans een crime om bij het inwendige te komen om componenten te vervangen. Gaat het dus stuk na de garantieperiode, dan kost het de technicus dus wat meer tijd om de reparatie te verrichten en de klant dus wat meer geld. Maar dat geldt wel voor meerdere merken....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Ik heb momenteel de Cambridge DVD99 die wel SACD's kan afspelen, deze kan ik altijd digitaal op de DAC van de 840C cd speler aanluiten natuurljk Nee, dat kan niet. De digitale uitgang(en) van je dvd-speler sturen alleen het signaal van cd's (en wellicht het audiogedeelte van dvd's) uit. Het digitale signaal van SACD's kan je niet op je digitale uitgangen krijgen. Het is bovendien een ander soort signaal, dus al zou je het signaal van SACD's op de digitale uitgangen kunnen krijgen, dan kan de DAC in je cd-speler (heeft die een digitale ingang trouwens?) er nog geen analoog signaal van maken. SACD's zal je dus moeten blijven afspelen met je DVD99... Ha dat moet ik eens even uitzoeken inderdaad,.................de CA 840C CD speler heeft twee ingangen zodat deze ook als "externe dac"kan dienen. Mooi he,................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Ik heb momenteel de Cambridge DVD99 die wel SACD's kan afspelen, deze kan ik altijd digitaal op de DAC van de 840C cd speler aanluiten natuurljk Nee, dat kan niet. De digitale uitgang(en) van je dvd-speler sturen alleen het signaal van cd's (en wellicht het audiogedeelte van dvd's) uit. Het digitale signaal van SACD's kan je niet op je digitale uitgangen krijgen. Het is bovendien een ander soort signaal, dus al zou je het signaal van SACD's op de digitale uitgangen kunnen krijgen, dan kan de DAC in je cd-speler (heeft die een digitale ingang trouwens?) er nog geen analoog signaal van maken. SACD's zal je dus moeten blijven afspelen met je DVD99... Ha dat moet ik eens even uitzoeken inderdaad,.................de CA 840C CD speler heeft twee ingangen zodat deze ook als "externe dac"kan dienen. Mooi he,................. Prachtig! Ik zou het niet gebruiken, maar als jij er blij mee bent... Maar SACD via externe DAC gaat dus niet lukken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 25 augustus 2009 Author Report Share Posted 25 augustus 2009 ben ik ook wel benieuwd naar met welke versterker van nad met name.gr henkes Deze: http://nadelectronics.com/products/hifi-am...rated-Amplifier Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 ben ik ook wel benieuwd naar met welke versterker van nad met name.gr henkes Deze: http://nadelectronics.com/products/hifi-am...rated-Amplifier deze versterker heb ik nu een paar weken in huis en ben er zeer tevreden over samen met een nad cd speler en radio met een behoorlijke interlink.met filigran vifa zelfbouw speakers.ben benieuwd naar jou ervaring. Gr. Henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 ben ik ook wel benieuwd naar met welke versterker van nad met name.gr henkes Deze: http://nadelectronics.com/products/hifi-am...rated-Amplifier[/url Mooi apparaat, zeker wat betreft de specificaties,..........hij kan qua LOOKS op geen enkele manier tippen aan de Cambridge. Maargoed het gaat eerst en vooral om de specs en wat je gehoor prettig vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 ben ik ook wel benieuwd naar met welke versterker van nad met name.gr henkes Deze: http://nadelectronics.com/products/hifi-am...rated-Amplifier[/url Mooi apparaat, zeker wat betreft de specificaties,..........hij kan qua LOOKS op geen enkele manier tippen aan de Cambridge. Maargoed het gaat eerst en vooral om de specs en wat je gehoor prettig vindt. En smaak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 25 augustus 2009 Author Report Share Posted 25 augustus 2009 Maargoed het gaat eerst en vooral om de specs en wat je gehoor prettig vindt. Nou, dat weet ik dus al. Die NAD klinkt prima. Maar lang niet zo mooi als de Nak Amp 1 (= zwaar onderschatte versterker naar mijn mening) Alleen...de vonk tussen NAD en mij wil nog niet echt overspringen. Waarom niet?...geen idee. En die Nak, ja die begint aardig op leeftijd te raken, net zoals de CD player 4. Zo langzamerhand zijn die echt wel aan vervanging toe. Maar als we het toch over looks hebben: (voor degene die nog nooit Leema hebben gezien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 Edwin, Als je zoveel gaat uitgeven aan cd-spelers, die bijna per definitie minder klinken dan streamers met harde schijf (met daarop gekopieerde cd's), is mijn vraag: heb je daar wel eens aan gedacht? Ja, daar heb ik ook gedacht, heel even... En vervolgens besloten dat het toch een nieuwe cd-speler wordt. Aangezien cd's altijd beter klinken indien vergroend, afgeslepen, bevroren, gedemagnetiseerd, zeg maar, bewierookt (vele topics hier gaan daar over), lijkt het toch bijna ouderwets om nog een cd-speler pur sang aan te schaffen, en dan nog wel zo'n dure. Ouderwets? Dat zeiden ze ook van de platenspeler toen de cd speler op de markt kwam. M.B.T cd speler vs stream Toch blijft een kwalitatief goed opgenomen Cd op een goede Cd speler subliem van geluid, voor mij dan. Ik geniet er nog steeds van om een CD doosje of LP uit het "rek" te pakken en die ergens in of op te moeten leggen, dat is voor mij nog steeds een beleving die bij het muziek afspelen hoort,.......muziekservers heb ik niet zo veel mee. Zoeken van een cd vind ik nog steeds overzichtelijker en leuker dan bladeren in een digitale kast. M.B.T cd een ouderwets medium Ik geloof dat de CD nog best lang mee kan gaan net zoals de LP, er zal zeker een nice markt blijven, dat hoop ik dan toch, tenzij b.v. blueray audio echt komt en doorzet met een betere kwaliteit. Als die stap wordt overgeslagen en de populaire muziek wordt meer en meer gedownload en gestreamd zal de CD zeker wel blijven voor de "freaks" Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 25 augustus 2009 Author Report Share Posted 25 augustus 2009 Ben ik het helemaal mee eens! Een music streamer zal echt nog wel een keer door mij aangeschaft worden, maar alleen om die >2500 cd's/live concerten die op mijn harddisk staan af te spelen. Maar nooit als vervanging voor CD/LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 Mooi apparaat, zeker wat betreft de specificaties,..........hij kan qua LOOKS op geen enkele manier tippen aan de Cambridge. NAD doet niet aan looks. Hebben ze 1 keer gedaan, met de Silver-serie, maar dat is kennelijk zo slecht bevallen dat ze die serie nu door dat gedrocht van een Master-serie hebben vervangen... Kijk en huiver Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 26 augustus 2009 Report Share Posted 26 augustus 2009 Daar wordt het inderdaad stil van Henrie, ................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 26 augustus 2009 Author Report Share Posted 26 augustus 2009 Stilte voor de storm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts