Hans van Liempd Posted 28 augustus 2009 Report Share Posted 28 augustus 2009 Ik Ben ook helemaal weg van de Dali helicon 300 mk 2maar daar moet ik wel even voor door sparen. Bij de Stemvork in Uden staan een set gebruikte Dali 600 en ook de subwoofer en Monitor Helicons. Een complete surroundset. En dit alles slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 augustus 2009 Report Share Posted 28 augustus 2009 @Edwin16. Heb je de Vincent 236 versterker al eens beluisterd ? Ik heb wel eens wat spul van Vincent gehoord maar vond het niks bijzonders. Of daar de 236 bij gezeten heeft weet ik niet. Hoe goed dat chinese spul ook is (of niet...), ik heb er niks mee. Enne, de beslissing is al genomen. Keuze gemaakt. Mooi. Vincent is overigens Duits, en de 236 is een klasse A transistor ontwerp met buizen voorversterker. Best een versterker die heel wat tevreden luisteraars kent. Och, het wordt in China gemaakt, maar wat zal dat ? Een Ford wordt in Belgie gebouwd, of Spanje. Of Polen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Vincent is overigens Duits, ... Och, het wordt in China gemaakt, maar wat zal dat ? Vincent is een Duits handelshuis dat Chinese versterkers verkoopt, het is geen fabrikant die zijn versterkers in China laat fabriceren. Een beetje vergelijkbaar met Monacor die zijn luidsprekers ook van andere fabrikanten betrekt. Maar zo zijn er meer; Mark Levinson koopt zijn versterkers ook in China en plakt er de merknaam Red Rose Music op (hij had tot voor kort immers geen tijd meer om zich serieus met het ontwikkelen en bouwen van audioapparatuur bezig te houden). Het is een vorm van Badge-engineering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Mooi apparaat, zeker wat betreft de specificaties,..........hij kan qua LOOKS op geen enkele manier tippen aan de Cambridge. NAD doet niet aan looks. Hebben ze 1 keer gedaan, met de Silver-serie, maar dat is kennelijk zo slecht bevallen dat ze die serie nu door dat gedrocht van een Master-serie hebben vervangen... Kijk en huiver Ik zal wel weinig smaak hebben, maar ik vind de Master serie best mooi. Je moet m wel met deze vergelijken (klassieke AB amp) De achtekant vind ik nog mooier De M2 is een ander beestje, wel interessant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Mooi apparaat, zeker wat betreft de specificaties,..........hij kan qua LOOKS op geen enkele manier tippen aan de Cambridge. NAD doet niet aan looks. Hebben ze 1 keer gedaan, met de Silver-serie, maar dat is kennelijk zo slecht bevallen dat ze die serie nu door dat gedrocht van een Master-serie hebben vervangen... Kijk en huiver Ik zal wel weinig smaak hebben, maar ik vind de Master serie best mooi. Je moet m wel met deze vergelijken (klassieke AB amp) De achtekant vind ik nog mooier De M2 is een ander beestje, wel interessant. is ook niks mis mee ,je moet hem ook zien in een mooi passende audio meubel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Ik zal wel weinig smaak hebben, maar ik vind de Master serie best mooi. Je moet m wel met deze vergelijken (klassieke AB amp) Nou ja, smaken verschillen. Dat blijkt dan maar weer... De achtekant vind ik nog mooier Dan zet je 'm toch achterste voren in je rack? De M2 is een ander beestje, wel interessant. Oh ik heb er niet zo op gelet welk type ik precies had. Het ging ook enkel om het uiterlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Toevallig staan mijn eindversterker (geen Nad) achterstevoren in het rack. maar dat heeft meer te maken met de lengte van de ls kabels (Het rack staat haaks op de muur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 quote :: Dan zet je 'm toch achterste voren in je rack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Vincent is overigens Duits, ... Och, het wordt in China gemaakt, maar wat zal dat ? Vincent is een Duits handelshuis dat Chinese versterkers verkoopt, het is geen fabrikant die zijn versterkers in China laat fabriceren. Een beetje vergelijkbaar met Monacor die zijn luidsprekers ook van andere fabrikanten betrekt. Maar zo zijn er meer; Mark Levinson koopt zijn versterkers ook in China en plakt er de merknaam Red Rose Music op (hij had tot voor kort immers geen tijd meer om zich serieus met het ontwikkelen en bouwen van audioapparatuur bezig te houden). Het is een vorm van Badge-engineering. Ben ik niet helemaal eens, het suggereert namelijk dat Vincent een leuk ontwerp laat maken en fabriceren en daar een sticker op plakt. Vincent ontwerpt de versterkers in Duitsland (je mag het best een handelshuis noemen) en besteed de productie 100% uit aan de Chinezen (Shengya Audio). Outsourcing. Maar voor mij betekent dit dat het een Duits merk is. Een Toyota die in de UK wordt gebouwd blijft nog altijd een Japanner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 augustus 2009 Report Share Posted 29 augustus 2009 Vincent ontwerpt de versterkers in Duitsland (je mag het best een handelshuis noemen) en besteed de productie 100% uit aan de Chinezen (Shengya Audio). Outsourcing. Hoe ben jij daar zo zeker van dan? Vincent verkoopt toch ook TAC? En Vincent ontwerpt TAC dan ook in Duitsland? Misschien helpt dit: http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-e...wanttoknow.html en http://6moons.com/audioreviews/vincent/vincent.html Zal wel een beetje veel van Sheng Ya zijn en een klein beetje van Sintron ( http://www.sintron-audio.de/ ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 De tweede cd (The Five Great Guitars - Live) is totaal andere muziek. Alleen maar accoustische gitaren. Deze live opname is een van de mooiste opnames die ik ken. Even volledig off-topic: helemaal mee eens, prachtopname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 december 2009 Report Share Posted 25 december 2009 En nu? Wachten, als het op voorraad is heb ik het spul woensdag thuis staan.Wat zullen dat lange dagen worden. Groet, Edwin Enne...... Hoe klinkt het nu eigenlijk thuis?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 27 december 2009 Author Report Share Posted 27 december 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts