Duck-Twacy Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 http://rateyourmusic.com/ Iemand bekend met deze site? Wel aardige overzichten van releases, maar de beoordelingen lijken me nogal ingewikkeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 27 juli 2009 Report Share Posted 27 juli 2009 Doel je op de All-time Charts e.d.? In 'How charts are calculated' wordt uitgelegd hoe dit soort lijsten tot stand komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 juli 2009 Author Report Share Posted 28 juli 2009 Ik bedoelde de beoordeling (rating) van iedere album, niet alleen van de top lijsten. Meen dat die ratings ook beinvloed worden door de gewichten van de "raters" (niet het lichaamsgewicht natuurlijk). Als bv iemand een tijd niet aanlogt dan worden zijn beoordelingen ineens minder waard. Jammer dat ze alle releases op een hoop gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 juli 2009 Report Share Posted 28 juli 2009 http://rateyourmusic.com/ Iemand bekend met deze site? Wel aardige overzichten van releases, maar de beoordelingen lijken me nogal ingewikkeld leuke site om doorheen te fietsen, doe ik dan ook regelmatig. Ratings snap ik niks van, snap eigenlijk zowiezo niet waarom mensen alles een cijfertje sterretje of andere beoordelingn moeten geven en iets niet gewoon kunnen nemen zoals het is. Zal wel in den mensch zitten, Salvador Dali heeft ook van dit soort ratings van zijn collega's (DOA) gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 28 juli 2009 Report Share Posted 28 juli 2009 Ik bedoelde de beoordeling (rating) van iedere album, niet alleen van de top lijsten. Meen dat die ratings ook beinvloed worden door de gewichten van de "raters" (niet het lichaamsgewicht natuurlijk). Als bv iemand een tijd niet aanlogt dan worden zijn beoordelingen ineens minder waard. Jammer dat ze alle releases op een hoop gooien. Het gewicht van de de rater wordt inderdaad bepaalt door z'n activiteit, en ook door de mate van ratings. Iemand die relatief veel 5 of 0.5 sterren uitdeelt wordt minder serieus genomen. Afwijkende releases kunnen ook apart beoordeeld worden. Maar die beoordelingen gaan inderdaad op in de overall score van de titel. Inderdaad niet te veel in zien. Er worden bijv. goede recensies geschreven die vaak een betere insteek geven dan de score op zich. Kracht van RYM is nmm vooral dat het volkomen onafhankelijk is. Het is voor - en van consumenten. Alles wat je onmogelijk kan bedenken komt aan de orde. Dat heeft voor- en nadelen, maar met wat gewenning is het makkelijk selectief lezen en zoeken en vinden. Met dit Genre overzicht kun je alvast tot ver na de kerst vooruit. Loop meestal dagelijks door de 'community' en gebruik de site vooral in relatie met AMG. Zo wordt je je eigen onafhankelijke platenbaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts