Guest KayCee Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 L.S. Eind vorig jaar heb ik, met mijn vriendin, een ander huis gekocht en geheel verbouwd. Ik dacht hierbij handig te wezen en heb gelijk een klein fortuin aan speakerkabel door de hele huiskamer & keuken getrokken, de muren en plafond lagen toch open. Bij het inrichten loop ik echter tegen probleem op. De TV komt in een andere hoek van de kamer te staan dan verwacht en dus niet meer naast mijn (nog aan te schaffen) receiver. Ik kan 2 dingen doen: 1. De DVD & Video bij de TV houden en alleen het audio-signaal verplaatsen (ca 15 meter door het plafond) naar de receiver OF 2. De DVD & Video bij de receiver plaatsen en het volledige signaal (en dus 2x)naar de TV verplaatsen. I.g.v. optie 1 wordt me (maar dat is door de Mediamarkt) UTP cat5 netwerkbekabeling aangeraden, die ik overigens wel in grote hoeveelheden heb liggen. Wie oh wie kan hier een zinnig woord over zeggen? Zou het ERG op prijs stellen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 8 maart 2001 Report Share Posted 8 maart 2001 Hallo KayCee, Indien jouw DVD-speler alswel jouw video een S-VHS uitgang hebben, en jouw receiver een video-switching circuit heeft dat S-VHS signaal kan doorgeven, dan is de oplossing heel simpel. Eventueel kan het ook met Composite signaal, alleen haal je dan minder kwaliteit qua beeld. Dit alles geldt wanneer jouw receiver een surround receiver met digitale processor voor DolbyDigital en DTS is. Als het gewoon een analige receiver is dan zou ik gewoon een interlink van de TV naar de receiver leggen. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KayCee Posted 9 maart 2001 Report Share Posted 9 maart 2001 Marcel, Op dit moment heb ik nog geen dvd en receiver, dus kan ik hier bij de aanschaf rekening mee houden. Maar samenvattend kan ik dus gewoon zonder al te veel kwaliteitsverlies een CAT5-kabel met tulpstekkers solderen en hiermee het signaal tussen DVD + Video en de receiver overbrengen? En heeft het gros van de receivers een video-switching circuit?? De Sony STR-DB940 heeft volgens opgave S-Video In: 4 S-video Out: 1 Is dit inderdaad waar ik op moet letten? Groet, Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts